وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

ABNA 300x221 تروریست های سوری: برای هر کشته از طرف ما، یک نفر از این گروگان‌های ایرانی را خواهیم کشت.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن تقبیح تداوم عدم آزادی زائرین ایرانی در سوریه ، مسئولیت جانی آنان را متوجه ربایندگان که گروهی شناخته شده اند و نیز حامیان آنان می داند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، رامین مهمانپرست افزود: بهره گیری از زائرین بی دفاع بعنوان سپر انسانی خلاف اصول حقوق بشر می باشد از اینرو جمهوری اسلامی ایران از نهادهای بین المللی مسئول می خواهد تا تلاش خود را به منظور آزادی فوری کلیه گروگان ها و شهروندان بی دفاع ایرانی بعمل آورند و از تکرار چنین اقداماتی که برخلاف موازین بشری می باشد به شدت جلوگیری کنند.
مخالفان مسلح دولت سوریه روز گذشته با انتشار فیلمی جدید از شهروندان ایرانی گروگان گرفته شده، اعلام کردند که مذاکره برای آزادی گروگان‌های ایرانی شکست خورده است.
در فیلم منتشر شده که خطاب به مردم و خانواده گروگان‌هاست، یکی از گروه‌های مخالف دولت سوریه گفته است که پیشتر خواستار آن شده بودند که در مورد رهایی گروگان‌های ایرانی در ازای آزادی زندانیان این گروه، با دولت سوریه گفتگو کنند.
اما به گفته این گروه، این مذاکرات به دلیل همکاری نکردن ایران و سوریه نتوانست به نتیجه‌ای برسد.
در بخش دیگری از این فیلم، تروریست های سوری گفته اند: “حالا اعلام می کنیم که این اتمام حجتی با ایران و سوریه است و اگر آنها تا ۴۸ ساعت دیگر زندانیان ما را آزاد نکنند و به گلوله‌باران غیرنظامیان پایان ندهند، برای هر کشته از طرف ما، یک نفر از این گروگان‌ها را خواهیم کشت.”
در حال حاضر ۵۰ نفر از اتباع ایرانی شامل دو مهندس و ۴۸ زائر ایرانی در اختیار افراد مسلح در سوریه هستند.
هفت مهندس شاغل در نیروگاه در حال احداث جندر در شهر حمص در مرکز سوریه سال گذشته از طرف افراد مسلح ربوده شدند که با تلاش های انجام شده ۵ نفر از آنان تاکنون آزاد و دو نفر دیگر همچنان در اختیار افراد مسلح هستند.
۴۸ نفر زائران ایرانی نیز اوایل اگوست سال ۲۰۱۲ در حال عزیمت از دمشق به تهران در مسیر فرودگاه بین المللی دمشق (پایتخت سوریه ) ربوده شدند.
نويسنده:رضا غلامي




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 16 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com