وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

در حالی که روزهای زیادی از اعتراضات گسترده مسلمانان در سراسر جهان اسلام و دیگر کشورهای غیر اسلامی علیه توهین به ساحت قدسی پیامبر خدا حضرت محمد (ص) می گذرد، سکوت سعودی ها، این سوال را در ذهن هر فرد مسلمانی متبادر می سازد که عربستان سعودی به عنوان سرزمین ظهور پیامبر اکرم (ص) چرا واکنشی نشان داده و اگر هم واکنشی بوده چرا در راستای محکوم کردن مردم مسلمانی بوده که معترض هستند.

بولتن نیوز: در حالی که روزهای زیادی از اعتراضات گسترده مسلمانان در سراسر جهان اسلام و دیگر کشورهای غیر اسلامی علیه توهین به ساحت قدسی پیامبر خدا حضرت محمد (ص) می گذرد، سکوت سعودی ها، این سوال را در ذهن هر فرد مسلمانی متبادر می سازد که عربستان سعودی به عنوان سرزمین ظهور پیامبر اکرم (ص) چرا واکنشی نشان نداده  و اگر هم واکنشی بوده چرا در راستای محکوم کردن مردم مسلمانی بوده که معترض هستند.

متاسفانه  سکوت سعودی ها، در حالی تداوم می یابد و با تعجب بسیاری از ناظران و فعالان رسانه ای در جهان عرب مواجه شده است  که عربستان سعودی تنها کشوری است که نام رسول خدا در پرچم آن درج شده است اما مردم آن یکی از غایبان بزرگ تظاهرات ها علیه فیلم توهین آمیز بودند.

 

روزنامه مصری الوفد در این باره نوشت: اعتراض های گسترده ای در پایتخت های مختلف عربی صورت گرفت، در لیبی معترضین به کنسولگری آمریگا یورش بردند و سفیر را به قتل رساندند، در مصر درگیری ها ادامه دارد و مردم با نیروهای امنیتی درگیر شده اند. یمن، سودان، تونس، مغرب، کویت، بحرین، ترکیه، ایتالیا، فرانسه، سنی ها و شیعیان در این کشورها فیلم هتاک آمریکایی را محکوم کردند، حال عرب ها از خود می پرسند مردم عربستان کجا هستند؟

این روزنامه مصری نوشت: فعالان اسلامی غیبت سعودی ها را به باد مسخره گرفته اند و با انتشار تصاویری از حوادث چند روز اخیر در مصر و لیبی و مقایسه آن با مسابقات انتخاب زیباترین بز در عربستان آن هم در بحبوحه خشم مسلمانان، اساس ادعای اینکه عربستان منبع اسلام در جهان است را به زیر سؤال برده اند.

 

اعتراض ممنوع!

اما نکته عجیب‌تر این است که عربستان سعودی که پادشاه این کشور خود را خادم حرمین شریفین می‌نامد و سالانه میزبان میلیون‌ها زائر خانه خدا از سراسر جهان است، حتی برگزاری اعتراضات خیابانی آرام را نیز تحمل نمی‌کند و یکی از علمای شیعه را تنها به دلیل حضور و مشارکت در راهپیمایی اعتراضی بازداشت می‌کند.

شیخ حسین الراضی که دیروز از سوی نیروهای پلیس عربستان سعودی بازداشت شد و به مرکز پلیس هفوف منتقل شد، با وجود آنکه از علمای برجسته احساء عربستان است و همچنین از بیماری قلبی نیز رنج می‌برد، یک روز تمام را در بازداشت نیروهای پلیس به سر برده و امروز آزاد شده است.

 

واکن شهای خشونت‌آمیز که در تعدادی از کشور‌ها علیه منافع آمریکا روی داد محکوم است

جالب اینکه وهابیون عربستان پس از این که واکنشهای مسلمانان جهان را به توهین علیه پیامبر(دیدند) برای حفظ آبرو و پس از محکوم کردن حرکت مسلمانان در سراسر جهان تنها به انتشار خبر منفعل زیر بسنده کردند:

در این رابطه خبرگزاری عربستان سعودی طی خبری به نقل از یک مقام مسئول واکنش‌های خشونت‌آمیز که در تعدادی از کشور‌ها علیه منافع آمریکا روی داد را محکوم کرد.

این مقام مسئول عربستان سعودی با آمریکا به دلیل قربانیان خشونت‌ها در لیبی که در جریان حمله به کنسولگری آمریکا دربنغازی روی داد، ابراز همدردی کرد.

 

مفتی عربستان سعودی  تظاهرات علیه توهین به پیامبر(ص) را خشونت طلبانه خواند.

همچنین "عبدالعزیز آل الشیخ" در بیانیه ای تأکید کرد: "باید بدون خشم این مسأله را محکوم کنیم".

این اظهارات مفتی سعودی در حالی مطرح می شود که تظاهرات و اعتراض و هرگونه تجمع در عربستان ممنوع است.

مفتی عربستان سعودی خاطرنشان کرد، انتشار فیلم توهین آمیز علیه پیامبر اسلام (ص) به ایشان و دین اسلام ضرری نمی رساند.

درحالیکه تنها متضرر در تظاهرات مسلمانان در برخی کشورهای اسلامی سفارتخانه های آمریکا و برخی هم پیمانان آن بوده اند، مفتی کل عربستان گفت، مسلمانان نباید به انسانهای بیگناه حمله کنند و یا اموال عمومی را آتش بزنند و یا تخریب کنند.


 

 

 



پس از فتوای مفتی عربستان سعودی که به نظر می‌رسد تحت تاثیر دولت این کشور صادر شده است، روزنامه الریاض این کشور نیز فیلم توهین‌آمیز را تنها اثری هنری خواند و اعتراضات گسترده جهانی مسلمانان علیه این حرکت‌های کینه‌توزانه، نادرست و مغایر آزادی بیان دانست.

 

مرگ نایف بن عبدالعزیز دردناکتر از مرگ پیامبر (ص) است.

متاسفانه توهین به پیامبر اسلام برای وهابیون عربستان به حدی بی ارزش و پیش پا افتاده است که دکتر علی الربیعی یکی از چهره های سرشناس وهابیت در صفحه توییتر خود مرگ نایف بن عبدالعزیز ولیعهد فقید عربستان را دردناکتر از مرگ پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) می خواند .

وی مرگ نایف بن عبدالعزیز را چنین وصف کرد : همانا وفات سرور ما (البته اگر مولا را به معنای دوست ندانیم) دردناکتر از وفات پیامبر می باشد ....

تصویر صفحه توییتر

 

 

آری ، بنا بر نظر وهابیان نایف بن عبدالعزیز از جهاتی بالاتر از پیامبر اکرم می باشد . چرا که پدر و مادر پیامبر را کافر می دانند اما پدر و مادر نایف مسلمانند و ....

تصویر نایف ساعاتی قبل از مرگ

 

انتقاد علمای شیعه عربستان از ممنوعیت تظاهرات علیه فیلم موهن

در رابطه با نوع برخورد حکام عربستان با موضع اهانت به پیامبر (ص) حجت الاسلام تیسیر باقر النمر از علمای شیعه عربستان در سخنانی از ممنوعیت برگزاری تظاهرات علیه فیلم موهن در این کشور به شدت انتقاد کرد و گفت: بر حکومت های اسلامی بسیار زشت است که در برابر اراده ملت ها ایستاده و اجازه برگزاری راهپیمایی وتجمعات اعتراض آمیز علیه هتک حرمت رسول خدا (ص) را نمی دهند.

وی افزود: حکام با جلوگیری از بیان نظرات مردم علیه شیطان بزرگ و بازداشت و کشتار شهروندانی که در چنین تظاهراتی شرکت می کنند، مرتکب اشتباه بزرگی شده و خود را مزدور آمریکا نشان می دهند.

حجت الاسلام نمر از حمایت اوباما از فیلم موهن را تاسف آور خواند و تصریح کرد: رییس جمهور آمریکا پخش فیلم موهن را منطبق با آزادی بیان می داند، اما به خشم و غضب مسلمانان و اعتراضات صورت گرفته اعتراض می کند. اوباما باید بداند اگر توهین به مقدسات اسلامی منطبق با آزادی بیان است پس تظاهرات و راهپیمایی نیز نمونه ای از آزادی بیان به شمار می آید.

 

 


این عالم شیعه تاکید کرد: کسانی که هیچ احساسی نسبت به پیامبر (ص) ندارند نباید مانع ابراز احساسات مسلمانان شوند و از بیان نظرات مردم جلوگیری کنند.

وی با محکومیت کشتار شهروندان شیعه در عربستان، اظهار داشت: شهدا، مجروحان، تحت تعقیب گرفتگان و خانواده های آنان امانتی بر گردن مردم هستند و باید در مراسم های مختلف دینی از آنان یاد کرد. از علما، اندیشمندان و شخصیت های برجسته نیز می خواهم به مسؤولان گوشزد کنند که نباید به شیوه های امنیتی روی بیاورند و بحران را نظیر حکام سابق تونس و مصر وارد کشور سازند.

شیخ تیسیر النمر از ادامه بازداشت علما در زندان های آل سعود به شدت انتقاد کرد و خاطر نشان ساخت: جامعه نمی تواند سرنوشت نامعلوم شخصیت هایی نظیر آیت الله نمر و شیخ توفیق العامر و سایر زندانیان را بپذیرد و از سیاست های وزارت کشور ناراضی است.

 

خطیب جمعه نجف: برای دولت عربستان متاسفم

همچنین خطیب جمعه نجف اشرف با انتقاد از حمایت دولت عربستان از هتاکان به ساحت پیامبر گفت: اقدام دولت عربستان در ممنوعیت برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز به هتک حرمت ساحت مقدس حضرت محمد (ص) تاسف آور است

حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف با عنوان «عشایر عراق بپا خواسته تا به یاری پیامبر (ص) بشتابند»، گفت: غربی هایی که ادعای فرهنگ و تمدن دارند باید به فرهنگ ملت ها احترام گذاشته و به فکر نزاع و درگیری نباشند. پخش فیلم موهن علیه رسول خدا (ص) نشان دهنده عدم ایمان غرب به گفت وگو با سایر ملت هاست.

 

 

 


وی افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی عوامل اصلی هتاکی به مقدسات اسلامی هستند و می خواهند جهان اسلام را به چالش بکشند، دفاع از رسول الله (ص) حق همه مسلمانان است.

خطیب جمعه نجف تصریح کرد: ممنوعیت برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز به فیلم موهن در عربستان را محکوم کرد و بیان داشت: اقدام دولت عربستان در ممنوعیت برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز به هتک حرمت ساحت مقدس حضرت محمد (ص) و محکومیت گستاخی آمریکا و رژیم صهیونیستی تاسف آور است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 16 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com