وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که ریاض به ترکیه وعده داده در صورت توقف واردات نفتی از ایران، کمبود نفت این کشور را جبران کند.
به گزارش انعکاس به نقل از فارس، رسانه‌های ترکیه از تمایل این کشور برای جایگزین کردن نفت وارداتی از ایران با نفت عربستان سعودی خبر دادند و نوشتند که این ابراز تمایل ترکیه در راستای تحریم‌های تحمیلی آمریکا علیه بخش نفتی ایران است.
بر اساس این گزارش، عربستان نیز از طریق «علی النعیمی» وزیر نفتش که اخیرا به ترکیه سفر کرده بود، اعلام کرده است که در صورتی که آنکارا، واردات نفت از ایران را متوقف کند، عربستان حاضر است کمبود نفت ترکیه را جبران کند اما میزان احتمالی واردات نفت از عربستان اعلام نشده است.
ناظران سیاسی بر این باورند که این پیشنهاد وسوسه‌کننده ریاض به ترکیه در راستای تشویق «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر این کشور برای رویارویی با رژیم اسد صورت می‌گیرد تا وی همچنان از گروه‌های مسلح حمایت کند و زمینه را برای رساندن اسلحه به معارضان بیش از پیش تسهیل کند.
پایگاه خبری «نهرین نت» نوشت: بر اساس بیانیه‌های رسمی، واردات نفت از ایران به ترکیه طی ماه جولای گذشته به میزان ۲۲ درصد کاهش یافته است.
نويسنده:رضا غلامي


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 18 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com