وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

سه سال بعد از فتنه 88 و در حالي كه خودزني بزرگ اصلاح طلبان با دروغ بزرگ "تقلب در انتخابات"، منجر به انزواي همه جانبه آنها در فضاي سياسي- اجتماعي كشور شده است، رضا خاتمي برادر يكي از سران فتنه در گفتگو با يك روزنامه اصلاح طلب اظهارات ضد و نقيضي را مطرح كرده است كه توجه به آنها بيش از پيش استيصال اين جريان افراطي را نشان مي دهد.

به گزارش بی باک به نقل از رجانيوز، وي در بخشي از سخنان خود اظهارات جالبي را عنوان كرده كه در تناقض كامل با عملكرد اصلاح طلبان طي سالهاي گذشته است:

"يكي از اهداف اصلي اين فشارها اين بوده كه ما را از اين دايره‌يي كه معتقديم دايره نظام و قانونمداري هست بيرون بيندازد و ما دست به رفتارهاي خشونت‌آميز بزنيم يا از اصول شناخته شده اصلاحات دست بكشيم."

اين ادعا در حالي از سوي وي مطرح مي شود كه قانون شكني هاي علني و پي در پي اصلاح طلبان طي سالهاي گذشته و بوي‍ژه بعد از انتخابات دهم رياست جمهوري بر كسي پوشيده نيست و مشخص نيست رضا خاتمي چگونه خشونت طلبي را محكوم مي كند اما اشاره اي به رفتارهاي خياباني و قانون ستيزانه همفكران خود در فتنه 88 سخني به ميان نمي آورد؟

وي در ادامه طي سخناني بامزه ادامه مي دهد: مي‌خواستند ما دست به كارهاي غيرقانوني و ساختارشكنانه بزنيم يا به خارجي‌ها پناهنده شويم. اما با وجود همه تبليغاتي كه كردند، اصلاح‌طلبان با درك درست مطلب، زير اين فشارها عصباني نشدند و از كوره در نرفتند! در حقيقت اصلاح‌طلبان مرزهاي هويتي و حركتي را كه براي خودشان تعريف كرده بودند، نشكستند و وارد صحنه‌يي كه خواسته مخالفان اصلاحات بود نشدند."

اين سخنان نيز در حالي از سوي خاتمي بيان مي شود كه مشخص نيست اساسا تعريف وي از "ساختار شكني" چيست؟ آيا خروج ده ها نفر از فعالان سياسي و رسانه اي اصلاح طلب طي سالهاي اخير از كشور و فعاليت هاي علني عليه جمهوري اسلامي، بخشي از پازل "اعتدال اصلاحات" تعريف مي شود يا محمد رضا خاتمي با بستن چشم هاي خود و فرض كردن مخاطبان همچون خويش، احساس خرسندي ميكند؟

اما اشاره خبرنگار روزنامه اعتماد به راي دادن خاتمي در مجلس نهم و توجيهات محمد رضا خاتمي در پوشش گذاشتن بر اقدام برادرش از بخشهاي جالب اين مصاحبه است. وي با تاكيد بر اينكه در حال حاضر وحدت در ميان اصلاح طلبان وجود دارد، گفته است:

"اگر آن قطعه خاص راي دادن آقاي خاتمي را كنار بگذاريم، كه البته آن هم توجيهات و منتقداني دارد، اصلاح‌طلبان يكصدا يك حرف را زدند!"

رضا خاتمي در بخش ديگري از اظهاراتش سخنان جالب ديگري مطرح مي كند. وي كه همواره بر خط امامي بودن خود و ديگر فتنه گران تاكيد دارد، با تعريضي به امام (ره) مي گويد:

"من نمي‌خواهم بگويم هركاري كه امام كرده صددرصد درست بوده، اما معتقديم كليت تصويري كه امام از نظام ترسيم كرده بود، يك تصوير دموكراتيك است"

وي ادامه مي دهد: "من نمي‌دانم كجا و كدام اصلاح‌طلب گفته است كه نظام بايد عوض شد!. من نمي‌گويم همه اصلاح‌طلبان راجع به اصل ولايت فقيه يك جور فكر مي‌كنند و يك اعتقاد دارند. اما در اينكه ما به اين قانون اساسي كه يك اصلش هم ولايت فقيه است، التزام داريم، ترديدي وجود ندارد!"

وي البته توضيح نمي دهد اگر اصلاح طلبان و شخص خودش به ولايت فقيه التزام دارند، به چه علت در دوره اي كه وي نايب رييس مجلس ششم بود، به هنگام اعلام شدن حكم حكومتي رهبر معظم انقلاب درباره لزوم لغو طرح اصلاح قانون مطبوعات در مجلس،وي به همراه ديگر تندروها ز جمله بهزاد نبوي، شكوري راد، مزروعي، محسن ميردامادي، داوود سليماني، احمد شيرزاد،‌فاطمه حقيقت جو و ... با خروج از مجلس، در پي آبستراكسيون و از حد نصاب آمدن مجلس بر آمدند تا در عمل حكم حكومتي رهبر معظم انقلاب بر زمين بماند؟

هم چنين رفتارهاي ساختارشكنانه وي و ديگر اصلاح طلبان بعد از انتخابات رياست جمهوري دهم كه نه تنها در تقابل با راي مردم، بلكه ولايت فقيه و ساختار جمهوري اسلامي تعريف مي شد با كدام منطق قابل توجيه است و اظهارات خاتمي در اين قسمت را آيا بايد "جدي" تلقي كرد يا يا به قصد سرگرم سازي و لبخند مخاطب بيان شده است؟

اما جالب ترين بخش از اظهارات بامزه خاتمي در اين گفتگو، آنجايي است كه وي اعلام مي كند اصلاح طلبان برانداز نيستند! و البته توضيح نمي دهد رفتارهاي اصلاح طلبان كنوني در خارج از كشور و زندانيان اين جريان در داخل كشور را بايد با كدام عينك تفسير كرد؟

وي مي گويد: "من اين نكته را مي‌خواهم صريحا اينجا اعلام كنم و اين دندان طمع را از همه بكشم. من اعلام مي‌كنم كه در هيچ زماني اصلاح‌طلبان براي براندازي اين نظام هيچ‌گونه اقدامي نخواهند كرد و مخالف جدي آن هستند. اصلاح‌طلبان تمام تلاش‌شان را مي‌كنند كه اين نظام را اصلاح كنند، اما اگر نظام اصلاح‌پذير نبود و اصلاح نشد وارد فاز ديگري نخواهند شد. ممكن است گوشه‌گيري و سكوت پيشه كنند يا به دنبال كار و زندگي خود بروند. اصلاح‌طلبان در عرصه سياسي كه ارتباط با حاكميت پيدا مي‌كند، هيچ‌وقت، تاكيد مي‌كنم هيچ‌وقت وارد فاز براندازانه نخواهند شد!"

 

وي همچنين از تنبه اصلاح طلبان براي رعيت خطوط قرمز حاكميت سخن مي گويد و تاكيد مي كند اگر در آينده مجددا قدرت به دست آنها بيفتد، آنها ساختار شكني نخواهند كرد: "مثلا درباره آزادي‌هاي مدني كه وجود داشت، اين آزادي‌ها حتما دوباره تحقق پيدا خواهد كرد اما هم حاكميت و هم اصلاح‌طلبان با تجربه‌يي كه از برخي تندروي‌ها و نتايج آنها دارند، خطوط قرمزي كه طرف مقابل را تحريك مي‌كرد، رعايت خواهند كرد! "

در مجموع به نظر مي رسد پس از آنكه محسن هاشمي رفسنجاني در گفتگو با هفته نامه اصلاح طلب آسمان از ضرورت به ميدان آمد اصلاح طلبان براي انتخابات آينده رياست جمهوري بدون ناز و ادا سخن به ميان آورد، ديگر چهره هاي اين جريان نيز به طور غير مستقيم با عقب نشيني و تاكيد بر حفظ چارجوب ها و خطوط قرمز نظام،‌ سعي بر تحميل خود به جامعه را دارند، اما تجربه نشان داده اين افراد نه تنها به راحتي با قرار گرفتن در قدرت همه گفته هاي خود را نقض مي كنند بلكه آحاد ملت نيز طي انتخابات هاي گذشته نشان داده اند ديگر حاضر به اعتماد به جريان هاي تندرو و تجديدنظر طلب نيستند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 19 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com