وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

محصولی با اینکه پس از انتخابات بحث برانگیز دهم در سمت خود بعنوان وزیر کشور ابقاء نشد، اما سرانجام در روز ۲۵ آبان ۱۳۸۸ با رای ضعیف نمایندگان مجلس شورای اسلامی (۱۴۹ رای موافق از مجموع ۲۶۵ رای ماخوذه) به عنوان وزیر رفاه و تامین اجتماعی انتخاب شد. پیشتر احمدی نژاد فاطمه آجرلو را برای این سمت معرفی کرده بود که با رای عدم اعتماد نمایندگان از این سمت باز ماند.
در هنگام جلسه رأی اعتماد به محصولی برای تصدی پست وزارت نفت در مجلس هفتم ایران، برخی نمایندگان مجلس با طرح موضوع ثروت محصولی با انتصاب او به این پست مخالفت کردند به طوری که در نهایت خود او مجبور به انصراف شد. یک سایت خبری، مدعی شد که محصولی ثروت خود را حدود ۱۶۰ میلیارد تومان اعلام کرده‌است که آن را پس از رها کردن سپاه پاسداران، طی ده سال ساخت و ساز مسکن به دست آورده‌است. اما محصولی این رقم را تکذیب کرده‌است. همچنین در سال ۱۳۸۴ علی عسگری نماینده وقت مشهد در مجلس هفتم با طرح پرونده ۵/۶ میلیون دلاری وی در خصوص نفت تاجیکستان اعلام کرد که این موضوع در کمیسیون اصل ۹۰ در حال پیگیری است.

1x1.trans پسر صادق محصولی چه اتومبیلی سوار می‌شود؟

محصولی اعلام کرده که در ۴۴ مزایده شرکت کرده و تنها در سه مزایده برنده شده‌است و درآمدهای او حاصل آن مزایده‌ها می‌باشد. قدرت الله علیخانی نماینده قزوین در مجلس هفتم شورای اسلامی ایران در باره محصولی گفته‌است: “محصولی باید پاسخ دهد که منزل گران قیمت، درآمد میلیاردی، برج‌های میرداماد و زمین‌های بزرگ منطقه حسنی کیا را چگونه به دست آورده‌است”.
محصولی که از دوستان قدیم احمدی نژاد است، رئیس ستاد انتخاباتی او در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بوده‌است.

پرونده‌ای در مورد قرداد انتقال نفت به نخجوان که توسط محصولی انجام شده‌است، در کمیسون اصل نود مجلس هفتم مطرح شد. فلاحت پیشه، نماینده اسلام آباد غرب درباره این قرارداد گفته بود، که محصولی تنها کسی است که خارج از وزارت نفت، امتیاز سوآپ نفت کسب کرده‌است. همچنین محصولی در زمانی که مسئول خرید اراضی متعلق به بنیاد شهید برای سپاه پاسداران بود، با شکایت بنیاد شهید در این معامله مواجهه شد که در نهایت پرونده مختومه و محصولی تبرئه شد.
در ۲۸ آبان ۱۳۸۷ جلسه رأی اعتماد به محصولی برای تصدی پست وزارت کشور برگزار شد. او در نهایت به عنوان وزیر کشور انتخاب شد. درست یکسال بعد در ۲۵ آبان ۱۳۸۸ به عنوان وزیر رفاه و تامین اجنماعی از مجلس رای اعتماد گرفت.
در پایان رای گیری برای رأی اعتماد شمار رأی دهندگان برای محصولی یک بار ۲۷۳ و بار دیگر ۲۷۵ نفر اعلام شد. محصولی نیم درصد بیش از نصف آراء را به دست آورد. برخی از نمایندگان مجلس معتقد بودند، وزیر نصف به علاوه یک رای باید بیاورد و خواستار ابطال وزارت او شدند. ولی علی لاریجانی رئیس وقت مجلس این موضوع را رد کرد، لاریجانی همچنین اعلام کرد خود آراء را شمرده و صحت آن را تائید کرد.
گفتنی است، صادق محصولی ضعیف‌ترین رأی اعتماد برای وزارت کشور درتاریخ جمهوری اسلامی ایران را به دست آورد. محمدرضا باهنر نائب رئیس وقت مجلس هشتم درباره آرای محصولی گفت: این رای، رای ضعیفی است و به نصف نمایندگان حاضر در جلسه بسیار نزدیک است.

شایع است؛ محصولی از سال ۱۳۶۷ و پس از جنگ به فعالیت در بخش خصوصی پرداخته و در حوزه پروژه های عمرانی فعال بوده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 21 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com