وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

جایزه صلح نوبل امسال به اتحادیه اروپا تعلق یافت
 
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، از میان بیش از 100 نامزد کسب جایزه صلح نوبل، اتحادیه اروپا موفق شد جایزه صلح نوبل سال 2012 را به خود اختصاص دهد.
 
در مراسمی که به منظور اعلام برنده جایزه صلح نوبل در اسلو برگزار شده بود، اعلام شد که با بررسی‌های انجام شده و رای داوران، اتحادیه اروپا به خاطر گام‌های مفید در شش دهه گذشته در راستای تحقق صلح در اروپا داشته شایسته‌ترین گزینه برای دریافت جایزه صلح نوبل شناخته شد.
 
بنا بر اعلام کمیته نوبل اقدامات این اتحادیه در روند تغییر چهره اروپا از قاره در حال جنگ به قاره‌ای در صلح موثر بوده است.
 
اتحادیه اروپا یک اتحادیه اقتصادی-سیاسی است که از ۲۸ کشور اروپایی تشکیل شده‌ است. اتحادیه اروپا در پی تشکیل جامعه اقتصادی اروپا در سال ۱۹۵۷ با توافقنامه رم بین شش کشور اروپایی شکل گرفت. کشورهای عضو اتحادیه اروپا عبارتند از: آلمان، اتریش، اسپانیا، استونی، اسلوواکی، اسلوونی، انگلیس،ایتالیا، ایرلند، بلژیک، بلغارستان، پادشاهی متحده پرتغال، جمهوری چک، دانمارک، رومانی، سوئد، فرانسه، فنلاند، قبرس، لاتویا، لوکزامبورگ، لهستان، لیتوانی، مالت، مجارستان، کرواسی، هلند و یونان.
 
جایزه صلح نوبل سال 2011 به طور مشترک به سه زن به نام‌های «الن جانسون سرلیف» و «لیما گبویی» از لیبریا و «توکل کرمان» از یمن اهدا شد.
 
جایزه صلح نوبل در شرایطی به اتحادیه اروپا داده شده است که این اتحادیه با بزرگ‌ترین بحران مالی در طول تاریخ ۵۴ ساله خود روبه‌رو شده است و بسیاری از کشورهای عضو آن دچار رکود اقتصادی هستند.
 
توربیون یاگلاند، رئیس کمیته نوبل در زمان معرفی برنده جایزه صلح نوبل به مشکلات مالی و ناآرامی‌های اجتماعی کنونی اتحادیه اروپا نیز اشاره کرد.
 
با این حال، او اضافه کرد که کمیته نوبل به دنبال تاکید بر عملکرد این نهاد در طول شش دهه از فعالیت‌هایش برای "صلح، مصالحه، دموکراسی و ارتقای حقوق بشر" بود.
 
تا پیش از این، سازمان پزشکان بدون مرز آخرین سازمانی بود که جایزه صلح نوبل را دریافت کرد. این جایزه در سال ۱۹۹۹ میلادی به پزشکان بدون مرز اهدا شد.

.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 21 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com