وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

یکی از این واقعیت ها، عمق رابطه ی عاطفی و ولایتمداری ملت ایران نسبت به رهبر انقلاب است. سانسور این موضوع به حدی در اخبار غربی به چشم می خورد که اگر کلیدواژه ی Khamenei+khorasan را در https://news.google.com/ جستجو کنید فقط دو صفحه خبر ارائه خواهد داد که تعدادی از آنها نیز مربوط به سایت های داخلی است (تا صبح امروز-شنبه 22 مهر- فقط 18 تیتر در این رابطه در بخش اخبار گوگل قابل رویت بود)

سرویس بین الملل پایگاه 598 - ”سانسور و خفقان" دو کلیدواژه ی پرکاربرد رسانه ها و محافل غربی و ضد ایرانی علیه خبرگزاری ها و جراید جمهوری اسلامی بوده، و عدم رعایت اخلاق رسانه ای در پخش و انتشار واقعیات جامعه اتهامی است که همواره علیه نظام اسلامی عنوان شده است. اما چگونه است که همان رسانه هایی که ایران را به اعمال سانسور متهم می کنند، خود دچار این نقیصه شده اند؟!

رسانه های دیداری و شنیداری غرب که آشوب چند ساعته ی اراذل و اوباش مواجب بگیر پس از نوسانات بازار ارز را در حد بحرانی ملی بزرگنمایی کرده و منعکس می کنند، از واقعیت هایی اغماض می نمایند که قطعا انتشار آن را به صلاح خود نمی دانند.


یکی از این واقعیت ها، عمق رابطه ی عاطفی و ولایتمداری ملت ایران نسبت به رهبر انقلاب است. سانسور این موضوع به حدی در اخبار غربی به چشم می خورد که اگر کلیدواژه ی Khamenei+khorasan را در https://news.google.com/ جستجو کنید فقط دو صفحه خبر ارائه خواهد داد که تعدادی از آنها نیز مربوط به سایت های داخلی است (تا صبح امروز-شنبه 22 مهر- فقط 18 تیتر در این رابطه در بخش اخبار گوگل قابل رویت بود)

سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به خراسان شمالی، صرف نظر از بیانات ایشان در جمع های مختلف مردمی و خصوصی، از این لحاظ که انس و الفت بین ملت و مسئولین رده ی بالای نظام جمهوری اسلامی را به خوبی به تصویر کشیده است، تبدیل به خط قرمز رسانه های غربی می شود؛ به طوریکه برخی سایت های خبری با وجود انعکاس گزینشی برخی از بیانات ایشان، کلمه ای درخصوص استقبال مردمی و دیدارهای ایشان بر قلم نراندند.

آسوشیتد پرس تنها به ذکر این جمله اکتفا کرد که: ”آیت الله خامنه ای حرف آخر را در ایران می زند."

اما پررنگ ترین بخش سخنان رهبری از منظر رسانه های غربی، بیانات روز جمعه ی ایشان در مراسم صبحگاه مشترک یگان های نظامی استان خراسان شمالی بود.

جورازلیم پست در یادداشت دیروز خود به بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب پرداخته و با تیتر ”غرب متجاوز است، ایران عقب نشینی نخواهد کرد" بیشترین توجه خود را به توان نظامی ایران اختصاص داد.

اسرائیل اگرچه اخیرا تا حدودی فریاد های جنگ طلبانه خود را بی صدا تر کرده است، اما هنوز هم اشاره به حمله ی نظامی اسرائیل به ایران، یکی از خوراک های هر روزه ی جراید این رژیم جعلی است. بنابراین اینگونه است که پرداختن به تجلیل رهبر از توان نظامی ایران اسلامی در کانون توجه رسانه های صهیونیستی قرار دارد.

بیانات رهبر انقلاب در خصوص تحریم های اقتصادی امریکا و اتحادیه ی اروپا علیه ایران، دومین مقوله ی مورد توجه رسانه های غرب بوده است. هافینگتون پست تیتر اصلی دیروز خود را به این موضوع اختصاص داده و با اذعان به بی اثر بودن تحریم ها بر تصمیمات هسته ای ایران [تا کنون] در گوشه ای از مقاله ی تحلیلی خود به قلم ریچار حیدریان می نویسد: ”سخنان آیت الله خامنه ای از آن جهت حائز اهمیت است که وی بالاترین مقام رسمی نظام جمهوری اسلامی است و در خصوص مسئله ی هسته ای حرف آخر را در این کشور می زند."

هافینگتون پست با زیرکی تلاش کرده است اوضاع اقتصادی ایران را تا حد ممکن وخیم نشان دهد و اینطور نتیجه گیری کند که تحریم ها سرانجام اثر خواهند کرد و ایران را به زانو در خواهند آورد. اما در مواجهه با استواری و ثابت قدمی مسئولین ایران، تنها چاره را برای اقناع خواننده، در تفسیر شخصی سخنان دکتر احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل و متناقض جلوه دادن آن با سیاست های کلان جمهوری اسلامی از دیدگاه رهبر می بیند و می نویسد ”اگر سخنان مقامات ایرانی را بشکافیم می توانیم اثر تحریم ها را به خوبی مشاهده کنیم... شاهد مثال این مدعا، سخنان احمدی نژاد در سازمان ملل است که از تمایل ایران به محدود کردن غنی سازی اورانیوم به زیر بیست درصد است..."

نیویورک تایمز، با محور قرار دادن سخنان رهبری در خصوص تحریم های امریکا، در تحلیل خود به نکته ی جالب توجهی اشاره کرد و نوشت: ”به نظر می رسد سخنان آیت الله خامنه ای... در راستای تقویت سیاست بی اعتنایی مطلق در برابر فشار غرب بیان شده باشد، و تلویحا به متزلزل بودن برخی مقامات ایرانی در این زمینه اشاره دارد!"

سپس نیویورک تایمز طبق عادت همیشگی، دست به شایعه پراکنی زده و ناآرامی چند ساعته ی هفته ی پیش در تهران توسط عده ای فرصت طلب را آشوب و زنگ خطری برای مسئولین ایرانی می داند که یافتن راه حل درازمدتی برای آن غیر ممکن است!

ایندیا تایمز نیز، با پوشش سخنان رهبر معظم انقلاب و در تایید سخنان ایشان می نویسد ”مادامیکه ایران توانایی مقابله به مثل در برابر حمله ی نظامی اسرائیل و امریکا به تاسیسات هسته ای خود را دارد، این دو کشور عملا امکان این کار را نخواهند داشت."


منابع:

http://www.google.com/hostednews/ap/article/ALeqM5hmNz8nioL-NtQj-RxBcmzAKNaJjg?docId=29926595e6904f638e61c0efcdd0583c

http://www.jpost.com/IranianThreat/News/Article.aspx?id=287593

http://www.huffingtonpost.com/richard-javad-heydarian/iran-sanctions_b_1962979.html

http://www.nytimes.com/2012/10/11/world/middleeast/ayatollah-khamenei-plays-down-rial-protest.html

http://timesofindia.indiatimes.com/world/middle-east/Iran-not-to-invade-any-country-Ayatollah-Khamenei-says/articleshow/16791934.cms

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 22 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com