وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

به گزارش پايگاه اطلاع رساني جبهه پايداري انقلاب اسلامي؛ زهره طبيب زاده نوري در گفت و گو با فارس در خصوص علت اجازه واردات اتومبيل هاي لوكس با استفاده از ارز با نرخ مرجع اظهار داشت: آمار نشان مي دهد كه 40 هزار خودروي سواري لوكس در سال گذشته به كشور وارد شده است كه ارزش آن حدود 830 ميليون دلار بوده است.

وي افزود: 86 درصد اين واردات با ارز مرجع يعني رقمي حدود 716 ميليون دلار بوده كه در سال گذشته وارد كشور شده است.

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس خاطرنشان كرد: در حالي كه زمزمه تحريم ها و مشكلات اقتصادي از سال گذشته شروع شده بود، از آن بدتر آمار گمركات در حال حاضر نشان مي دهد كه در 5 ماهه نخست امسال حدود 15 هزار و 700 دستگاه خودروي لوكس با مبلغ 341 ميليون دلار وارد كشور شده كه چيزي حدود 78 درصد اين مبلغ يعني 265 ميليون دلار ارز مرجع براي واردات ماشين هايي مثل پورشه و بنز و امثال آن مصرف شده است.

نماينده مردم تهران در مجلس تصريح كرد: حال سؤال بنده از وزير صنعت اين است كه با توجه به محدوديت هاي شديد ارزي و معضلاتي دولت در زمينه فروش نفت و انتقال ارز آن دچار است و تأمين ارز براي كشور تا اين اندازه دچار مشكل و براي كشور با هزينه مواجه است توقعي كردن جامعه با ورود اين قبيل خودروهاي لوكس چه معنايي دارد.

عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي ادامه داد: اطلاعاتي به طور صريح در سايت ها از طريق گمركات و خود دولت مطرح شده است، اگر چنين چيزي صحت دارد، توضيح بدهند و اگر صحت ندارد، چرا تكذيب نمي كنند و براي مردم ابهام زدايي صورت نمي گيرد.

وي بيان داشت: آيا اين كار اثر فرهنگي مخرب براي جامعه ندارد، آيا مشكلات اقتصادي و كمبود ارز در شرايط كنوني اقتضا نمي كند كه ابتدا مايحتاج ضروري و اولويت هاي دستگاه هاي اجرايي تأمين شود و از آنجا كه وزير صنعت مسئول ورود و خروج كالا از گمركات هستند، ضمن تذكر، درخواست توضيح و پاسخگويي در اين زمينه را دارم.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 22 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com