وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در میادین مشترک نیازمند تامین بودجه است ادامه داد: باید سهم بودجه سرمایه گذاری در میادین مشترک نفتی در بودجه کل کشور افزایش یابد زیرا سرمایه گذاری در صنعت نفت بسیار زود بازده است.

محمد علی عبدالله زاده به نقل از مسئولان وزارت نفت تاکید کرد: کشور ما روزانه حدود ۳۰۰۰میلیارد تومان بخاطر عدم سرمایه گذاری در میادین مشترک ضرر می کند.

وی ادامه داد: ماهیانه ۳۰۰میلیارد تومان از در آمدهای گازی کشور به دلیل سوختن گازهای چاه های نفت هدر می رود.

در این جلسه مسئولان وزارت نفت تاکید کردند که باید بخشی از در آمد های نفتی به سرمایه گذاری در صنعت نفت اختصاص یابد تا شاهد توسعه این بخش باشیم.

تیرماه سال جاری نیز وزیر نفت با اشاره به‌جزئیات توافق جدید وزارت نفت و صندوق توسعه ملی برای اختصاص ۱۸ درصد اعتبارات این صندوق به طرحهای صنعت نفت، اعلام کرد: به ‌زودی طرح های نفتی به ‌صندوق توسعه ملی برای دریافت منابع مالی معرفی می‌شوند.

عبدالحسین بیات مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم پیشتر از اختصاص ۱۰ میلیارد دلار منابع صندوق توسعه ملی برای اجرای برخی از طرحهای جدید پتروشیمی در ایران خبر داد و اعلام کرده بود: ۲۰ طرح پتروشیمی در قالب پروژه مهر ماندگار از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده خواهند کرد.

وزیر نفت مرداد ماه سال جاری نیز در همایشی با اشاره به امضای قرارداد توسعه ۱۲ میدان مشترک نفت و گاز در سال گذشته از توافق با بانک مرکزی برای انتقال منابع مالی از خارج کشور به صنعت نفت خبر داد و اعلام کرد: برای افزایش تولید نفت و گاز سالانه باید ۵۰ میلیارد دلار در صنعت نفت سرمایه‌گذاری شود.

این عضو کابینه دولت دهم افزود: اگر از هر میادین توسعه ای ۲۵ درصد درآمد نفتی به حوزه وزارت نفت و ۷۵ درصد برای دولت، همچنین از میعانات گازی ۷۵ درصد درآمد به بخش نفت و بقیه درآمد برای دولت، در صورت تصویب این طرح اختصاص یابد، با این اقدام می توانیم در داخل کشور از منابع بانک‌ها برای سرمایه گذاری استفاده کنیم.

 


نظرات شما عزیزان:

فاطمه
ساعت21:02---23 مهر 1391
عاليه

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 23 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com