وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

اما یک سینماگر باید به بلوغ فکری رسیده باشد که بداند هر جایی که مصلحت و منافع کشور در آن رعایت نمی‌شود؛ شرکت نکنند.
یک کارشناس و منتقد سینما ضمن انتقاد از هنجارشکنی های برخی اهالی سینما به خبرنگار بی باک گفت: این فکر و رای سینماگر است که تعیین می‌کند در کجا شرکت کند و یا نکند اما یک سینماگر باید به بلوغ فکری رسیده باشد که بداند هر جایی که مصلحت و منافع کشور در آن رعایت نمی‌شود؛ شرکت نکنند و این قضیه به اراده و نظر سینماگر مربوط است .

به گزارش سرویس رسانه و سینمای بی باک، حضرت امام خامنه ای در جمع پرشور هزاران نفر از دانشجویان، دانش‌آموزان و دیگر جوانان خراسان شمالی، «سبک زندگی» را بخش اساسی و حقیقی پیشرفت و تمدن سازی نوین اسلامی خواندند و با دعوت از نخبگان و صاحبان فکر و اندیشه برای «پرداختن به این مفهوم مهم، آسیب شناسی وضع موجود سبک زندگی در ایران و چاره جویی در این زمینه» تأکید کردند: پیشرفت در علم و صنعت و اقتصاد و سیاست که بُعد ابزاری تمدن اسلامی را شکل می دهد وسیله ای است برای دستیابی به سبک و فرهنگ صحیح زندگی و رسیدن به آرامش، امنیت، تعالی و پیشرفت حقیقی.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، در تشریح مفهوم سبک و فرهنگ زندگی، به مسائلی نظیر خانواده، ازدواج، نوع مسکن، نوع لباس، الگوی مصرف، تفریحات، کسب و کار و رفتارهای فردی و اجتماعی در محیطهای مختلف، اشاره کردند و افزودند: در واقع سبک زندگی به همه مسائلی بر می گردد که متن زندگی انسان را شکل می دهند.

قطعا در این راستا نقش نخبگان دینی و فرهنگی و اهالی سینما و رسانه بعنوان مروجان سبک زندگی ایرانی و اسلامی بیش از دیگر مردم می باشد و غفلت از چنین موضوع مهمی می تواند بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی در کشور باشد اما حقیقتا رسانه ملی و اهالی سینما خود تا چه حد به فرهنگ و سبک زندگی اسلامی مقید و معتقدند؟

برخی هنرمندان ایرانی آنچنان در سبک و سیاق زندگی غربی غرق شده اند که بیرون کشاندن آنها از این باتلاق بسیار دشوار به نظر می رسد. هنرمندانی که باید مروج فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی ملت بزرگ ایران در سراسر دنیا و صادر کننده آن در قالب هنر باشند؛ متاسفانه رفتار و عملکردهای این روزهایشان هیچ همخوانی و تناسبی با فرهنگ کهن این سر زمین ندارد و تنها کارشان شده دهن کجی به ملتی که برای نخبگانش هیچ کم نگذاشته است.




نیکی کریمی که انگار دوست ندارد حاشیه های اطراف خود را حذف و حتی کم کند؛ اخیرا بعد از نادیده گرفتن فرهنگ و اعتقادات مردم ایران و در آغوش کشیدن عزت الله انتظامی آنهم در یک مکان عمومی و جلوی چشم جمع زیادی از خبرنگاران و حاضران که بهت و تعجب همگان را در پی داشت؛ اینبار سعی کرده تا علاوه بر دهن کجی های سابق به فرهنگ و آرمانهای ملت ایران، با حضور در یک جشنواره ضد ایرانی به حس ملی و وطن دوستی ایرانیان  نیز توهین صریحی نماید با این توهم که همچنان مردم از او به نیکی یاد کنند!


جشنواره ضد ایرانی ابوظبی جمعه شب ساعت 6 با نمایش فیلم سینمایی «مثل یک عاشق» به کارگردانی «عباس کیارستمی» و داوری "نیکی کریمی" در کشور امارات متحده عربی آغاز بکار کرد.

جشنواره ابوظبی به جذب فیلم های ضد ایرانی و تقدیر از آن‌ها در سالهای اخیر پرداخته است و در این دوره شاهد آن هستیم که نیکی کریمی به عنوان داور در این جشنواره شرکت کرده است.



اکبر نبوی، منتقد و کارشناس سینما و مستندساز
کشورمان در این رابطه به خبرنگار
بی باک گفت: اگر واقعا جشنواره رویکرد ضد ایرانی داشته باشد حضور هر ایرانی در این جشنواره و هر جشنواره ضد ایرانی دیگری به نفع کشور و حتی سینمای ایران هم نیست.



نبوی در ادامه عنوان کرد: حضور یا عدم حضور سینماگران به شکل مستقل و فردی در جشنواره‌های خارجی و رخدادهای سینمایی هیچ ارتباطی به مدیریت سینمایی ندارد.

این کارشناس و منتقد سینما در ادامه ضمن انتقاد از چنین رویکردهایی از سوی برخی اهالی سینما اظهار داشت: این فکر و رای سینماگر است که تعیین می‌کند در کجا شرکت کند و یا نکند اما یک سینماگر باید به بلوغ فکری رسیده باشد که بداند هر جایی که مصلحت و منافع کشور در آن رعایت نمی‌شود؛ شرکت نکنند و این قضیه به اراده و نظر سینماگر مربوط است .




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 24 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com