وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

مخالفت چهار کشور اروپایی در بین 27 کشور عضو این اتحادیه باعث می گردد که این قطعنامه اتحادیه اروپایی بدون اجماع مورد تصویب اتحادیه قرار بگیرد و در حقیقت چهار کشور که با این قطعنامه مخالفت کرده اند می توانند به نحو دیگری با این قطعنامه تحریمی علیه ایران مواجه بشوند. ..

بولتن نیوز: کشور مالتا در سواحل دریای مدیترانه نیز به کشورهای اروپایی مخالف تحریم فزاینده علیه ایران پیوست. کشور مالتا  تا سال گذشته میزبان شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران  بوده است.

اتحادیه اروپایی امروز در بروکسل تشکیل جلسه داد تا نسبت به تصویب قطعنامه های تحریمی علیه ایران اقدام نمایند. دولت سوئد نیز که یکی از مخالفین تشدید تحریم های سازمان ملل متحد علیه ایران است امروز سفیر اسرائیل در استکهلم را احضار نمود که عواقب اعتراض رسمی دولت سوئد به مقامات وزارت خارجه اسرائیل را اعلام دارند، چرا که برخی از مقامات وزارت خارجه دولت اسرائیل دیروز ضمن مصاحبه با روزنامه هارتص چاپ تل آویو اعلام کردند که دولت سوئد برای اینکه قرارداد کمپانی مخابراتی اریکسون با شرکت مخابرات ایران دچار مشکلاتی نشود، با اعمال تحریمهای بیشتر علیه ایران در اتحادیه اروپایی مخالفت کرده است.

این درحالیست که دولت سوئد شدیداً نسبت به این اقدام رسانه ای دولتمردان اسرائیل واکنش نشان داده و علت مخالفت دولت سوئد با اجرای تحریمهای بیشتر علیه ایران را صرفاً به مشکلات مردم ایران تعبیر کرده است که هیچگونه اختلالی برای دولت ایران ایجاد نمی کند.

 

مخالفت چهار کشور اروپایی در بین 27 کشور عضو این اتحادیه باعث می گردد که این قطعنامه اتحادیه اروپایی بدون اجماع مورد تصویب اتحادیه قرار بگیرد و در حقیقت چهار کشور که با این قطعنامه مخالفت کرده اند می توانند به نحو دیگری با این قطعنامه تحریمی علیه ایران مواجه بشوند.

در قطعنامه جدید اتحادیه اروپایی هر تشکیلات تجاری که بخواهد با ایران ارتباط تجاری برقرار کند بایستی قبل از شروع فعالیت مجوزهای لازم را از وزارتخانه های خزانه داری کشور خود دریافت کند.

همچنین در این قطعنامه دارائیهای 34 شرکت ایرانی بایستی مسدود شود که این بخش نیز قبلاً با مخالفت آقای بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد مواجه شده که در تاریخ 5 اکتبر سال 2012 اعلام کرده بود که تحریمهای غرب علیه ایران باعث تحت هدف قرار گرفتن مردمان عادی ایران در اثرات این تحریم ها می شود. 

 

تصویب تحریم های جدید

دیپلمات ها از لوگزامبورگ گزارش می دهندکه تحریم های جدید علیه ایران دقایقی پیش در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا تصویب شده است.

گیدو ویستروله وزیر خارجه آلمان این خبر را تایید کرده است.

ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس هم امروز صبح گفته بود که تحریم های جدید تا بعد از ظهر تصویب خواهد شد.

این تحریم ها واردات گاز از ایران و صادرات فلزات به ایران را ممنوع می کند.

همچنین ظاهرا در دقایق آخر آیتم های جدیدی هم به تحریم ها اضافه شده است که هنوز از جزئیات ان اطلاعی در دست نیست.

خبرگزاری آلمان در گزارشی از لوگزامبورگ نوشته است که سوئد هنوز نسبت به تحریم های جدید تحفظ دارد.

کارل بیلت وزیر خارجه سوئد در گفت و گو با این خبرنگزاری علت مخالفت خویش را اینگونه توضیح داده است: «ما بايد به صورت کلي سياست ها را در قبال ايران تقويت کنيم. مسئله فقط مسئله تحريم ها نيست. به نظر من ما بايد ديپلماسي برنده تري در پيش بگيريم و ضرورت دارد هر دو وجه را مورد بررسي قرار دهيم».

کارشناسان می گویند این تحریم ها کاملا فاقد محتوای واقعی است و صرفا برای تامین نظر صهیونیست تصویب شده است.

اسراییلی ها معتقدند تشدید تحریم ها علیه ایران می تواند ناآرامی های خیابانی را پیش از انتخابات ریاست جمهوری خرداد 1392 احیا کند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 24 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com