وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

رهبر معظم انقلاب روز گذشته در جمع مردم شيروان سخنان مهمي را درباره فضاي كشور در آستانه انتخابات بيان كردند كه چه بسا اولين سخنراني بود كه ايشان به موضوع انتخابات رياست جمهوري يازدهم اشاره داشت.
رهبر معظم انقلاب روز گذشته در جمع مردم شيروان سخنان مهمي را درباره فضاي كشور در آستانه انتخابات بيان كردند كه چه بسا اولين سخنراني بود كه ايشان به موضوع انتخابات رياست جمهوري يازدهم اشاره داشت.

به گزارش رجانيوز، تفكيك ميان مردم و مسئولان همراه با تمجيد و تعريف جانانه از بصيرت ملت مومن ايران در فرمايشات مقام معظم رهبري نمود ويژه‌اي داشت.

ايشان با اين تفكيك جهت و رویکرد تاكيدات خود را بيشتر به سمت مسئولان گرفتند و پس از تاكيد بر حفظ آرامش و استقرار طمانينه،‌حجت را بر مسئولان با اين عبارت تمام كردند: " گاهى يك حرف، گاهى يك عمل نسنجيده، گاهى يك اقدام نابجا، موجب تلاطم در محيط سياسى ميشود؛ بايد خيلى مراقب باشند"

مصداق‌يابي اين فرمايشات رهبر انقلاب با بازخواني گفتار و رفتار اخير مسئولان به سهولت قابل دسترسي است و نيازي به واكاوي عميق ندارد.

موضوع سوال از رييس جمهور و شنيدن اخبار استيضاح‌هاي عجيب و غريب وزرا از يك سو تا متهم كردن قوا و نهادهاي حكومتي در مصاحبه‌ها و اظهار نظرها از سوي ديگر همه و همه نشاني از اين تلاطم‌هايي است كه رهبر فرزانه انقلاب مسئولان را از ايجاد آن بر حذر داشتند.

"ما در چند ماه بعد از اين، مسئله‌ى انتخابات را داريم. تا قبل از انتخابات و در خود انتخابات، بايد همت همه‌ى مسئولين اين باشد كه آرامش سياسى كشور را حفظ كنند؛ نگذارند فضاى سياسى كشور، جنجالى و متلاطم شود؛ اين جزو چيزهائى است كه هوشمندى مسئولان كشور ان‌شاءاللّه بايد بتواند اين را تحقق ببخشد.

البته مردم واقعاً هوشيار و بصيرند. انسان چه بگويد در قبال اين هوشيارى و بصيرت مردم؟ عامه‌ى مردم هميشه به مصالح كشور با نظر درستى نگاه كرده‌اند؛ اين تجربه‌ى ماست. در طول اين سه دهه، هر جا مسئوليتى متوجه مردم بوده است، به بهترين وجه آن را انجام داده‌اند. دشمنان خواستند مردم را از ميدانهاى لازم‌الحضورِ خودشان دور كنند، نتوانستند؛ خواستند مردم را دچار تشتت آراء كنند، اختلاف كنند، كه گريبان يكديگر را بگيرند، از مصالح كشور و پيشرفت كشور غافل شوند، نتوانستند. مردم از خودشان بصيرت نشان دادند. حقاً و انصافاً بصيرت مردم مثال‌زدنى است؛ اين هم كار خداست. دلها دست خداست، اراده‌ها مقهور اراده‌ى الهى است. مردم مؤمنند، متوجه به حقايقند؛ سفارش ما بيشتر به مسئولين است، به سياستمداران است، به مديران گوناگون است؛ مراقب باشند دشمن نتواند اين آرامش و استقرار و طمأنينه‌اى را كه به فضل الهى در كشور وجود دارد و دشمن سعى كرده اين را به هم بزند و نتوانسته، به هم بزند؛ سعى كنند اين آرامش و استقرار را حفظ كنند؛ نگذارند تلاطم به وجود بيايد. گاهى يك حرف، گاهى يك عمل نسنجيده، گاهى يك اقدام نابجا، موجب تلاطم در محيط سياسى ميشود؛ بايد خيلى مراقب باشند."

بر همین اساس سخنگوي جبهه پايداري انقلاب اسلامي در گفتگویی با يادآوري اين فرمايشات رهبر معظم انقلاب گفت: يكي از نعمت‌هايي كه متاسفانه متوجه اهميت آن نيستيم آرامشي است كه در ساختار جمهوري اسلامي با معماري حضرت امام پيش بيني شده است.

دكتر كامران باقري لنكراني در گفت‌وگو با رجانيوز محوريت ولايت فقيه و حاكميت قانون را آرامش‌بخش فضاي حاكميتي كشور دانست و خاطرنشان كرد: اين دو يكي از نعمت‌هاي بزرگي است كه اگر به آن توجه كنيم، مي‌توانيم به راحتي از تمام تلاطمات بگذريم.

اين استاد دانشگاه تصريح كرد: در ريشهيابي اينكه بسياري از كشورهايي كه امروز دچار چالش‌هاي عميقي هستند و روي آرامش را نمي‌بينند، موضوع فقدان محوريتي مثل ولايت فقيه و برداشت‌هاي سليقه‌اي از قانون به عنوان علت العلل بسيار واضح است.

وزير بهداشت دولت نهم در ادامه ابراز تاسف كرد كه عليرغم تذكر مكرر رهبر معظم انقلاب به قواي سه گانه مبني بر اينكه با همدلي و همراهي براي حل مشكلات كشور اقدام كنند،: شاهد بوديم كه هر كدام از قوا به جاي اين اتخاذ اين رويكرد، اقداماتشان بيشتر از جنس اقدامات سليقه‌اي و اثبات خود و يا توجه به حاشيه‌ها به جاي متن بوده است.

وي با بيان اينكه آنچه كه ميتواند كشور ما را در اين شرايط پر آشوب بين المللي حفظ كند، هم دلي قوا و اطاعت عملي آنها از ولايت فقيه است، گفت: به صرف ادعاي رهرو ولايت بودن يا فرزند رهبري بودن عملكرد كسي اصلاح نمي‌شود،‌ عملكردها است كه گوياي مسير و كاركرد افراد است.

به گفته سخنگوي جبهه پايداري مطالبه عمومي مردم از هر سه قوه اين است كه طبق رهنمود رهبري تمام تلاش خود را براي حل مشكلات كشور و با هم‌دلي و همراهي مبذول كنند و هر نوع اقدامي خلاف اين چارچوب دقيقا مصداق حركت بر ضد ولايت فقيه است.

لنكراني با بيان اينكه توطئه‌هاي سنگين دشمنان انقلاب اسلامي مجددا با يك رويكرد پرشتاب دنبال مي‌شود و آنها مي‌خواهند وضعيت كشور ما را شبيه برخي از كشورهاي منطقه كرده و آشوب‌هاي داخلي را در كشور دامن بزنند، تصريح كرد:اگر ما با عقل معمول سياسي بخواهيم به اين فضاي اجتماعي كشور نگاه كنيم متوجه مي‌شويم كه بايد اين آرامش و حركت هم دلانه را در عرصه مديريتي كشور با جديت دنبال كنيم و هر حركت خلاف آن را نه تنها از آن پرهيز كنيم، بلكه ميدان بروز را هم برايش فراهم نكنيم.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 25 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com