وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

دقت در بیانیه اخیر اتحادیه اروپا که با هدف وضع تحریم‌هایی جدید علیه ایران صادر شد، به‌خوبی آشکار می‌کند که استراتژی امنیتی کردن فضای داخلی ایران، یک استراتژی هماهنگ شده میان اروپا، اسرائیل و آمریکاست.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، دقت در بیانیه اخیر اتحادیه اروپا که دیروز و با هدف وضع تحریم هایی جدید علیه ایران صادر شد، به خوبی آشکار می کند که استراتژی امنیتی کردن فضای داخلی ایران، یک استراتژی هماهنگ شده میان اروپا، اسراییل و امریکاست.
 
اتحادیه اروپا در این بیانیه آشکارا از همان کدی استفاده کرده است که هیلاری کلینتون چهارشنبه دو هفته پیش و پس از وقوع یک ناآرامی جزئی در بازار تهران تولیدکرد: یعنی اعلام اینکه تحریم ها قابل لغو خواهد بود اگر ایران پیشنهاد، سیاست و رفتار هسته ای خود را تغییر بدهد وبنابراین اگر مردم ایران خواهان لغو تحریم ها هستند، بهتر است اعتراض خود را بر برنامه هسته ای ایران متمرکز کنند.
 
در بند 4 از بیانیه شواری اروپا –که متن کامل آن در سایت ایران هسته ای منتشر شده- آمده است: «اقدامات محدود کننده امروز با هدف تاثيرگذاري بر برنامه اتمي و درآمدهاي رژيم ايران در سرمايه گذاري و تامين بودجه اين برنامه موافقت شده اند و هدف و مخاطب آنها ملت ايران نيستند. اين رژيم ايران است که خود مي تواند با رفتاري مسئولانه به اين تحريم ها پايان دهد».
 
این بند مشخصا حاوی دو کد کلیدی است:
 
1- اروپا سعی می‌کند تاکید کند هدف تحریم‌ها ملت ایران نیست در حالی که محتوای تحریم‌ها کاملا خلاف این را نشان می‌دهد.
 
2- این اتحادیه لغو تحریم‌ها را منطوط به تغییر رفتار هسته‌ای ایران می‌کند، در حالی که تحریم‌ها آشکارا به برنامه هسته‌اي ایران هم ربطی ندارد و زندگی روزمره مردم ایران را هدف گرفته است.
 
تحلیلگران در تهران عقیده دارد هدف نهایی آمریکا، اسرائیل و اروپا تمرکز روی یافتن یک راه حل برای مسئله هسته‌ای ایران نیست چرا که اساسا آنها از اینکه ایران سلاح هسته ای بسازد نگران نیستند و این موضوع را بهانه کرده‌اند تا با افزایش فشار سیاست تغییر رژیم را تعقیب کنند.
 
بنابراین مهم‌ترین هدف تحریم‌ها راه‌اندازی آشوب است و اگرچه در گام اول غرب ها به دنبال تغییر سیاست هسته ای ایران هستند ولی درخواست تغییر بلافاصله به تغییر سیاست، تغییر رفتار و نهایتا تغییر رژیم هم خواهد انجامید.
 
ايران هسته‌اي مي‌نويسد: نتیجه این است که در تهران، ارزیابی تحریم‌ها به هیچ وجه از منظر بحث هسته‌ای انجام نمی‌شود. هم اظهارات رسمی غربی‌ها و هم محتوای تحریم ها نشان می دهد مسئله هسته یا ایران بهانه ای بیش نیست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 25 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com