وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

يك روزنامه نگار فراري معتقد است اصلاح طلبان فعال در فتنه سال 88 ميان آشوب طلبي خياباني يا بازگشت به سوي نظام سردرگم مانده اند و آخرين نقشه آنها در قبال انتخابات مجلس به هم ريخت.
کیهان، «احسان-م» ضمن مقاله در وبسايت راديو زمانه نوشت: تكليف اصلاح طلبان معلوم نيست برخي مي گويند برگرديم دوم خرداد، برخي ديگر مي گويند برگرديم كف خيابان. برخي مي گويند وارد فاز براندازي نخواهند شد. عده اي مي گويند راهي جز انتخابات نداريم. اين نوشتن و گفتن ها جدالي است تا آنها تكليف خود را بدانند هرچند كه اگر تكليف خود را هم بدانند، باز بايد منتظر تعيين تكليف خودشان از سوي نظام باشند، خواستن آنها حكايت همان شوخي رايج است كه «پنجاه درصدش حل است».


وي با اشاره به آلوده شدن طيفي از اصلاح طلبان به خط تحريم انتخابات در سال هاي اخير نوشت: سالياني است كه واژه تحريم انتخابات به اردوگاه اصلاح طلبان هم راه پيدا كرده است، از زماني كه صندوق هاي راي براي آنان ديگر ارمغاني نداشته.

در سال 90 شركت در انتخابات مجلس براي بعضي اصلاح طلبان، چيزي شده بود در حد خيانت. اصلاح طلبان بيرون زندان اما جلسه هاي خود براي انتخابات را داشتند.

جلساتي كه از هاشمي رفسنجاني هم درباره آن نظرخواهي شد و او گفت «انتخابات آزاد هم چنان راه حل است.» خبر اين جلسات به زندانيان هم رسيد.

جلساتي كه گفته مي شود عبدالله نوري مبدع آن بوده. برخي زندانيان از زندان پيام فرستادند و درباره چرايي ماجرا از نوري پرسيدند.

نوري اما گفت كه مقصودش از شركت در انتخابات، شركتي بوده كه نظام را در برابر خواسته هاي اصلاح طلبان به چالش بكشد نه شركتي كه تنها براي تائيد نظام باشد. نوري گفت كه موضوع شركت آن گونه كه او مي خواسته منتفي شده. ديگر اصلاح طلبان هم گفتند كه «عدم شركت فعال» گزينه نهايي است. آن هم آن گونه كه بايد پيش نرفت و سيدمحمد خاتمي در دماوند مهر انتخابات را به شناسنامه خود زد.


همكار فراري نشريات زنجيره اي با اشاره به اختلاف دو طيف قائل به تحريم انتخابات يا حضور در آن، مشكل ضمانت اجرايي و مشكل هر دو طيف عنوان كرده و افزود: مخالفان بازگشت به خيابان، هزينه هاي آن را در حالي كه حاكميت همچنان سرپاست و اينكه از 25 بهمن 89 اين رويكرد نمودي نداشته مطرح مي كنند. در مقابل طرفداران انتخابات، تجربه دوم خرداد و شكست
.

اصلاحات را در كارنامه دارند و البته بحث تقلب كه مطرح كرده اند. گروه سوم هم دنبال كانديداي اجاره اي در ميان اصولگرايان هستند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com