وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

افشاگري مقام مسئول سازمان ملل در امور سوريه:
جنگجویاني از ۱۱ کشور در مقابل "بشار اسد" / حمايت خارجي از آنها اوضاع را بدتر كرده است

 

رئیس کمیته مستقل تحقیق سازمان ملل درباره سوریه با بيان اينكه جنگجویانی از ۱۱ کشور در سوريه مشغول جنگ با دولت هستند،افشا كرد كه اين جنگجويان بیگانه درگیر با ارتش سوریه، اهداف دیگری را در این کشور دنبال می‌کنند و حضور آنها در سوریه مایه نگرانی است.

به گزارش رجانيوز، "پاولو سرژیو پینیرو" اين مطلب را در کنفرانس خبری خود در نيويورك اظهار داشت و تاكيد كرد: این افراد مسلح نه برای آزادی و دمکراسی بلکه برای اهداف خاص خود می‌جنگند و حضور آنان ماهیتی رادیکالی به منازعات داده است.
 
 
وي همچنين با بيان اينكه آمار دقیقي از افراد مسلح بیگانه و افراطی‌های جهادی در سوریه ندارد، شمار آنها را صدها نفر برآورد کرد و گفت: تابعیت آنها از 11کشور اعلام کرد.
 
پینیرو با ابراز نگراني نسبت به افزایش شمار شورشیان خارجی در این کشور گفت: با حضور گروه‌های مسلح در سوریه که از حمایت خارجی برخوردارند، نزاع در این کشور در حال بدتر شدن است.
 
اين مقام مسئول سازمان ملل حضور شورشیان خارجی را عامل كمك كردن به افراط‌گرایی در نزاع سوريه عنوان كرد و آن را بسیار خطرناک ارزيابي كرد.
 
وی در ادامه با بیان این که جمعیت غیرنظامی هزینه خشونت در سوریه را می‌پردازد افزود: کودکان، زنان و افراد سالخورده از ناآرامی‌های جاری در این کشور بیش از اندازه رنج می‌برند.
 
 
هیات سازمان ملل برای تحقیق در خصوص احتمال وقوع «جنایات جنگی» در سوریه، به تازگی کار خود را آغاز کرده است. این هیات تاکید کرده که تنها به ثبت دیده‌ها می‌پردازد و پیگرد قانونی ناقضان حقوق بشر سوریه خارج از حیطه وظایفش است.
 
هیات یاد شده که تا کنون «هزار و صد» گفت‌و‌گو با افرادی در داخل و خارج از سوریه صورت داده است، می‌گوید شمار سوریانی که در مدت ناآرامی‌ها سوریه را ترک کرده‌اند با افزایش چشمگیری همراه بوده و تا کنون از «صد هزار نفر» در ماه ژوئن (خردادماه) به «۳۵۰ هزار نفر» رسیده است. هیات مزبور در عین حال گفته است که تا این لحظه تخریب «حدود ۵۸۹ هزار» ساختمان را به ثبت رسانده است.

.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 28 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com