وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

کمپین انتخاباتی اوباما و رامنی در مقابل میلیون ها فقیر و بیکار در این کشور، به صرف میلیون ها دلار هزینه برای تبلیغات انتخاباتی خود پرداخته اند.

به گزارش سرویس بین الملل رویداد به نقل از یو اس آ تودی، ترازنامه کمپین بین المللی حقوق بشر نشان می دهد، دو مدعی ریاست جمهوری آمریکا مبالغ هنگفتی را برای تصرف کاخ سفید صرف کرده اند.


میت رامنی نامزد جمهوریخواهان در ماه سپتامبر در اقدامات نهایی برای کسب رای اکثریت مردم، هزینه ای بالغ بر 63.1 میلیون دلار از حساب اصلی کمپین انتخاباتی خود خرج کرده است. باراک اوباما نیز مبلغ قابل توجهی درحدود 100 میلیون دلار در زمان مشابه و در حساب اصلی کمپین خود داشته که برای تبلیغات انتخاباتی خرج کرده است.

با این حال، رامنی و حزب جمهوریخواه با تفاوت بودجه 34 میلیون دلاری به مصاف یکدیگر رفته اند. جمهوریخواهان می گویند اثرات هزینه های بیشتری که اوباما صرف کرده است به مرور روشن تر خواهد شد. کمااینکه ترازنامه بین المللی حقوق بشر نیز حاکی از آن است که دو رقیب هزینه های بسیاری را صرف پیروزی خود در انتخابات کرده اند. "اوباما که برای جمع آوری کمک های مالی در ایالت هایی که رای آنها کلید پیروزی است؛ کارکنان زیادی را استخدام کرده بود، ماه گذشته 974 نفر حقوق بگیر در استخدام کمپین خود داشته درحالی که حقوق بگیران کمپین رامنی 434 نفر بوده اند."

تحلیلگران مخارج کمپین انتخاباتی به یو اس آ تودی اعلام کرده اند: اوباما در هزینه های تبلیغاتی ماه گذشته اعم از فرستادن پست الکترونیکی مستقیم و تمبر پستی، رامنی را مغلوب خود کرده است. همچنین اوباما 94.8 میلیون دلار و رامنی 42.4 میلیون دلار که مبلغ قابل توجهی است، هزینه کرده اند. ماه گذشته قبض تبلیغات کمپین اوباما 71.2 میلیون بوده است درحالی که قبض تبلیغات کمپین رامنی 35 میلیون دلار بوده است.

 

 

رامنی ماه گذشته برای دوام آوردن در رقابت با اوباما، 20 میلیون دلار از بانک وام گرفت که 10 میلیون دلار آن را بازپرداخته است و مابقی آن را هنوز بدهکار است. گزارش یکی از بانک ها نیز نشان می دهد اوباما هم 15 میلیون دلار از بانک آمریکا، وام برداشته است.

کمیته انتخاباتی فدرال آمریکا نشان می دهد که اوباما سهم بیشتری از منابع دموکرات ها در کنترل مستقیم خود برای رساندن پیام های تبلیغاتی در اختیار داشته که حدود دو سوم از حساب مبارزات انتخاباتی وی بوده است.

 

لازم به ذکر است که کنتور این هزینه ها درحالی در آستانه انتخابات روند صعودی به خود گرفته است که بیش از 46 میلیون نفر در آمریکا زیر خط فقر زندگی می کنند و درآمد خانواده ها در آستانه انتخابات بسیار کاهش یافته است.

دولت آمریکا، هزینه هایی که برای پوشش تامین اجتماعی مردم قرار داد بسیار کمتر از مقداری که برای کمپین انتخاباتی خرج کرده است، می باشد و همین امر سبب شد تا نرخ فقر در این کشور به بالاترین حد خود از 1960 میلادی برسد.

درحال حاضر مشکل اساسی مردم بیکاری است. یک پنجم کودکان آمریکایی نیز در فقر مزمن زندگی می کنند. همچنین عدم تناسب نرخ فقر میان سفید پوستان و آمریکایی های آفریقایی تبار و همچنین نرخ فقر در میان کودکان امریکایی، تردیدهای زیادی را درباره تاثیر گذاری برنامه‌های اجتماعی دولت باراک اوباما پس از پیروزی در انتخابات برانگیخته است.

 


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com