وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل


"ماهر عبدالکریم" یک نویسند و تحلیلگر عرب زبان در تحلیلی از وضعیت این روزهای منطقه نوشت: بعد از شکست سیاسی پی در پی عربستان در منطقه و همچنین بعد از آنکه آل سعود نتوانست توطئه ها و نقشه های شوم خود را پیاده کند و از طرف دیگر هم از آنجایی که همپیمانان این خاندان نیز در بسیاری از کشورها مانند عراق، لبنان و افغانستان با شکست های سنگینی رو به رو شد، بنابراین این حکومت وهابی اساس فعالیت خود را بر تحریک طایفه ای و مذهبی و همچنین سوق دادن مردم یک کشور از طوایف و مذاهب مختلف به سوی جنگ داخلی قرار داد.
 


در این راستا رژیم آل سعود در حمایت و تاییدش از فتواهای تکفیری که عالمان به اصطلاح دینی وابسته به آنان صادر کرده اند، رکورد به ثبت رسانده است. بر طبق این فتواهای تکفیری عملیات تروریستی، کشتار دسته جمعی در بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی مباح شمرده شد و "بندر بن سلطان" و دستگاه جاسوسی عربستان نقش اساسی در تحریک افراد تندرو و سلفی های وهابی در این کشور کشورها ایفا کرده و می کند.

"ماهر عبدالکریم" در ادامه با اشاره به نهایت خطر تفکر وهابیت در عالم اسلامی بر شیعیان و اهل تسنن از یک سو و از سوی دیگر بر وحدت اسلامی و امت عربی کاملا مشخص و روشن است، می نویسد: این به گونه ای است که حاکمان آل سعود نقش مکمل موساد را در لبنان ایفا می کنند چراکه از یک سو در صدد به آشوب کشیدن این کشور از طریق اظهار نظرات سیاسی و تحریک آمیز هستند و از طرف دیگر هم همانطوری که اشاره شد در تلاش برای ایجاد جنگ داخلی بین مردم لبنان هستند.

به گفته این نویسنده عرب زبان همه شواهد و قرائن به دست آمده از نهایت دخالت و دست داشتن دستگاه جاسوسی آل سعود با هماهنگی و همکاری موساد در ایجاد بحران سیاسی و امنیتی در لبنان از ترور "رفیق حریری" نخست وزیر اسبق لبنان گرفته تا سلسله ترورهای بعدی در این کشور تا زمان حاضر حکایت دارد.

وی افزود: بر هیچ کس نهایت دخالت رژیم آل سعود در ترویج تفکر وهابیت در لبنان و حمایت از حرکت هایی که رهبران این حرکتها با سوء استفاده از لباس دینی اهل تسنن ماموریت حمله به مقاومت و سلاح آن را بر عهده داشتند، پوشیده نیست.

حتی این حرکتها مسئول آن بودند تا مردم لبنان را از سلاح مقاومت بترسانند چراکه این سلاح خطر واقعی برای رژیم صهیونیستی به شمار می رود به ویژه بعد از آنکه حزب الله توانمندی خود را در ایجاد رعب و وحشت در دل صهیونیستها در جنگ 33 روزه 2006 نشان داد.

اسلام تایمز در این خصوص نوشت: این در حالی است که رژیم آل سعود از طی دوره های اخیر در حمایت از گروه "فتح الاسلام" و مسلح کردن و آموزش دادن آنها برای انجام عملیات تروریستی در داخل و خارج لبنان نقش آفرینی کرد و بعد از آنکه دستگاه اطلاعاتی لبنان ماهیت واقعی این گروه و نقشی را که به دستور دستگاه جاسوسی عربستان در خاک لبنان ایفا می کردند، بر ملا کرد، ارتش لبنان هم به مقابله با این گروه در درگیری های گسترده و بزرگی مانند اردوگاه "نهر البارد " در شمال لبنان در آمد و در این جنگ ارتش توانست بعد از کشتن شمار زیادی از اعضای "فتح الاسلام" این اردوگاه را از وجود این گروه تروریستی نجات دهد و همچنین شماری دیگر از آنان را بازداشت و به زندان رومیه منتقل کرد.

در ادامه دخالت ها و توطئه چینی دستگاه جاسوسی عربستان، این دستگاه با توجه به نفوذی که بر دستگاه امنیتی لبنان که مسئولیت مراقبت از بازداشت شده ها را در این زندان داشت، توانست حمایت های امنیتی، بهترین لباسها و خوراکی ها را برای آنان در زندان فراهم کند تا جایی که حتی مانع از سرشماری روزانه آنها شده بودند. یکی از شاهدان عینی از وضعیت این زندانیان اینگونه گفته بود که بخشی که آنان در زندان سکونت داشتند، شبیه به هتل پنج ستاره بود.

تسلط و نفوذ دستگاه جاسوسی آل سعود بر دستگاه امنیتی لبنان تا به این حد خلاصه نمی شود بلکه دولت عربستان بر مسئولان امنیتی لبنانی تا به آن حد فشار آورد که آنان را به اعزام شماری از این عناصر بازداشت شده به سوریه برای جنگیدن با نیروهای ارتش این کشور و کشتن مردم بیگناه مجبور کرد و این مسئله اخیرا بعد از کشته شدن سه تن از آنان به واسطه نیروهای ارتش سوریه و نشان دادن عکس ها و تصاویرشان در تلویزیون فاش شد.

دستگاه جاسوسی آل سعود پیش از این نیز ، تحرکات مشکوک دیگری مانند همین نقشی که در حال حاضر در سوریه و لبنان دارد، داشت. باید گفت سعودی ها حتی در زمان حکومت "صدام حسین" در عراق برای رهایی از حکمرانی حزب بعث در این کشور با صهیونیستها و آمریکایی ها همکاری می کردند تا منطقه تحت سیطره آنان باشد.

"ماهر عبدالکریم" در ادامه خاطر نشان می کند؛ ماموریت آل سعود و دستگاه مخابراتی آن در منطقه به طور کل و در لبنان به طور خاص ترویج تفکر وهابی و انتشار احساس تنفر و کینه توزی میان طوایف مختلف مسلمان و مسیحی و در نتیجه سوق دادن آنان به جنگ با یکدیگر و در عین حال حمایت از تفکر وهابی و عملیات کشتار است و این ماموریت آنان با اهداف صهیونیستها و دستگاه جاسوسی آنان تلاقی دارد.

بنابراین دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی و آل سعود تنها با تمرکز بر گزینه اشاعه فتنه انگیزی مذهبی و طایفه ای در لبنان و پایان دادن به مقاومت در این کشور در برابر دشمن صهیونیستی از طریق سناریوهای مختلف اقدام کردند که هدف از آن تنها خلع سلاح مقاومت بود تا دیگر هیچ مقاومتی در برابر رژیم صهیونیستی وجود نداشته باشد.

در پایان "ماهر عبدالکریم" می نویسد: از همین جا همه نادانان و جاهلان را در لبنان به هشیاری در برابر تفکر وهابیت و صهیونیسم که دو روی یک سکه هستند ، دعوت می کنیم و نسبت به نهایت تاثیر این دو تفکر بر وحدت اسلامی و یکپارچگی ملی در لبنان هشدار می دهیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 1 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com