وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل


1 ـ بنا بر نتایج نظرسنجی سال 2012 مؤسسه «پیو»، 41 درصد از آمریکایی‌ها بر این باورند که چین قدرت برتر اقتصادی جهان است (پاسخ درست، آمریکاست که تنها 40 درصد از پاسخ دهندگان به آن اشاره کرده‌اند).

2 ـ نظرسنجی «نیوزویک» در سال 2011 نشان داد 73 درصد از آمریکایی‌ها نمی‌دانند مهمترین دغدغه آمریکا در دوران جنگ سرد، مسأله کمونیسم بوده است.

3- 9 درصد از آمریکایی‌ها همواره از اینکه قربانی تروریسم شوند، نگران هستند. این در حالی است که بر پایه برآورد نشریه «ریزن»، احتمال کشته شدن یک آمریکایی به دست یک تروریست، یک در بیست میلیون است و در پنج سال گذشته، احتمال کشته شدن بر اثر برق گرفتگی، چهار برابر بیش از احتمال قربانی شدن در حمله تروریستی بوده است.

4 ـ نزدیک 25 درصد از آمریکایی‌ها نمی‌دانند که ایالات متحده از بریتانیا استقلال پیدا کرده است.

5 ـ نظرسنجی «سی‌ان‌ان» در سال 2010 نشان داد، 71 درصد آمریکایی گمان می‌کنند هم‌اکنون ایران سلاح هسته‌ای دارد.

6 ـ نیمی از آمریکایی‌ها می‌پندارند که ایالات متحده 27 درصد از بودجه خود را صرف کمک‌های خارجی می‌کند (عدد درست، 1 درصد است).

7 ـ 33 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی شبکه خبری «سی‌بی‌اس» در سال 2007 بر این باور بودند که صدام حسین شخصاً در رخدادهای 11 سپتامبر شرکت داشته است؛ گفتنی است، در سال 2003 این میزان 53 درصد بوده که به مرور کاهش یافته است.

8 ـ 88 درصد از جوانان آمریکایی نمی‌توانند افغانستان را روی نقشه پیدا کنند. 75 درصد در یافتن ایران و اسرائیل دچار مشکل هستند و 63 درصد نیز در مورد عراق چنین وضعیتی دارند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 1 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com