وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

نسخه ویژه ای از فیلم مستند که در برنامۀ پانوراما پخش شد، شواهد تازه ای در مورد آنچه که بی بی سی از دهه ها کودک آزاری ساویل می دانسته را نشان می دهد و همچنین تحقیقات این بنگاه سخن پراکنی پیرامون اینکه چرا برنامۀ "نیوزنایت" خود را وارد این رسوایی کرده و اتهامات پشت پرده را فاش ساخته است.

بولتن نیوز: فساد اخلاقی مدیران و مجریان شبکه دولت انگلیس تبدیل به رسوانامه ای برای گردانندگان اصلی این شبکه و دولت انگلیس شده است.

جیمی ساویل یکی از مجریان این شبکه بود که پس از مرگ وی، رسوایی اخلاقی او به بدترین شکل ممکن علنی شد و موجبات بدبینی مردم انگلیس به این شبکه و عوامل آن را نیش از پیش فراهم ساخت.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از اسکای نیوز، گفته می شود بی بی سی "بدترین بحران خود را طی 50 سال اخیر" تجربه می کند؛ چرا که یک فیلم مستند پرده از این حقیقت بر می دارد که مدیران ارشد این شرکت تا چه اندازه از اتهامات سوء استفادۀ جنسی " جیمی ساویل" آگاه بوده اند.

گروهی از برنامه سازان بی بی سی نیز تصمیم گرفتند که با ساخت مستندی تحت عنوان «نیوز لایت» به افشاگری در مورد جیمی ساویل بپردازد.

نسخه ویژه ای از فیلم مستند که در برنامۀ پانوراما پخش شد، شواهد تازه ای در مورد آنچه که بی بی سی از دهه ها کودک آزاری ساویل می دانسته را نشان می دهد و همچنین تحقیقات این بنگاه سخن پراکنی پیرامون اینکه چرا برنامۀ "نیوزنایت" خود را وارد این رسوایی کرده و اتهامات پشت پرده را فاش ساخته است.

برنامه گفتگوی اختصاصی بی بی سی نیز به بررسی همین نکته می پردازد و اینکه چرا روسای این شرکت - از جمله مدیر کل آن- درمورد دلایل حذف برنامۀ "نیوزنایت" و موضوعاتی که قرار بود در آن مطرح شود، توضیحات متفاوتی ارائه داده اند.

در این مستند یک ساعته از زبان مِیریون جونز(تهیه کنندۀ برنامۀ نیوزنایت)و لیزمک کین(خبرنگار) می شنوید که هر دو ادعا می کنند که دست کم با چهار نفر از قربانیان ساویل مصاحبه کرده اند و پلیس هم تایید کرده که مامورانش در سال 2007 در خصوص شکایات سوء استفاده جنسی علیه مجری برنامۀ تلویزیونی "جیم همه چیز را درست می کند" تحقیقاتی انجام داده اند.

این خبرنگاران می گویند ، وقتی که به روسای شرکت گفتند که دادستانی سلطنتی بریتانیا ساویل را به دلیل عدم وجود شواهد کافی تبرئه کرده است، به این خبرنگاران هم گفته شد که به تحقیقات خود پایان دهند و نمایش این برنامه هم از کنداکتور پخش تلویزیونی خارج شد.

تلاش مدیر کل بی بی سی برای سرپوش گذاری

این برنامه همچنین نحوۀ مدیریت بحرانِ مدیر کل «جورج اِنتویستل» را نیز در روزهای پس از فاش شدن این ماجرا، زیر سوال می برد.

 

در تاریخ 5 اکتبر، انتوُیستل، طی ایمیلی خطاب به همۀ کارکنان بی بی سی در مورد بحرانی که شرکت خود را در آن گرفتار می بیند اینگونه نوشت: "برنامۀ نیوزنایت بی بی سی، تحقیقات پلیس از جیمی ساویل را تا پایان سال 2011 بررسی کرده است."

 

اما مِیریون جونز همان روز ایمیلی در پاسخ به آقای انتویستل ارسال و در آن موضوع را از زاویۀ دید خود مطرح کرد.

 

او خطاب به مدیر کل نوشت: "تحقیقات در مورد این موضوع صورت گرفته که آیا جیمی ساویل مبتلا به پدوفیلیا (بیماری تمایل جنسی به کودکان ) بوده یا خیر؟ من می دانم چون این تحقیقات را من انجام داده ام. ما نمی دانستیم که پلیس از جیمی ساویل بازجوئی کرده است - هیچ کس نمی دانست- بلکه این چیزی بود که ما هنگام مصاحبه با قربانیان جیمی کشف کردیم. "

 

داستان سوء استفاده های جنسی ساویل تنها زمانی کاملا برملا شد که در آغاز ماه جاری شبکۀ ITV ،فیلم مستندی را پخش کرد که منجر به متهم شدن بی بی سی به پنهانکاری و پرده پوشی شد.

توقف پخش مستند به بهانه مشکلات ویرایشی

اضطراب مدیران شبکه بی بی سی آن چنان افزایش یافت که ناکهان و با سراسیمگی تصمیم به توقف پخش این مستند گرفتند و اعلام کردند این مستند "به دلایل ویرایشی" از جدول پخش برنامه ها بیرون کشیده است.

پانوراما هیچ مدرکی درتکذیب این نقطه نظر هم پیدا نکرده است.

حقایق را به مردم بگوییم

در کنار فرار مدیران این شبکه از مستد جنجالی، جان سیمپسون، نویسنده و ویراستار کهنه کار بخش امور خارجۀ بی بی سی ، درمورد عواقب این موضوع می گوید:

"تا جائی که من به خاطر دارم این بدترین بحرانی است که بی بی سی ظرف 50 سال گذشته با آن رو به رو شده و فکر نمی کنم که این بحران وحشتناک را به خوبی مدیریت کرده و فیصله داده باشد."

وی تصریح کرد:

"منظورم این است که به عقیدۀ من بهتر است در ابتدای امر همۀ حقایق فاش شود و اعلام کنیم که ما می خواهیم همه چیز را روشن و واضح بیان کنیم و بعد هم  عملا همه چیز را با صداقت به همه نشان بدهیم."

وی افزود:

"هر آنچه که ما به عنوان یک سازمان در اختیار داریم و همۀ سرمایۀ ما، اعتماد مردم است ، مردمی که برنامه های ما را تماشا می کنند و یا آنها را از رادیوی ما گوش می دهند، و اگر ما این اعتماد را نداشته باشیم ؛ یا آن را کم کم از دست بدهیم ؛ به نظر من شرایط بسیار خطرناکی برای بی بی سی بوجود خواهد آمد."


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 2 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com