وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

ظهور۱۲ : نخستین نمایش تئاتر «فرح دیبا، زیباترین بانوی دنیا» در شهر هارلم در هلند به روی صحنه رفته است. این نمایش هفتاد و پنج دقیقه ای، توسط کارگردان هلندی کیس روردا، کارگردانی شده و در آن لیز اسنویینک، هنرپیشه هلندی، نقش فرح دیبا را ایفا می‌کند.
 


 

در نخستین نمایش، بیش از ۲۵۰ نفر از علاقه‌مندان در برنامه شرکت کردند و برنامه برای ارائه در بیست شهر هلند سازماندهی شده است. این تئاتر با الهام از فیلم مستند "ملکه و من” ساخته ناهید سروستانی نوشته شده و به تلاش یک مخالف حکومت پهلوی در ظاهر یک خبرنگار می‌پردازد که در پی قتل ملکه پبشین ایران است.

 


این دست کارهای رسانه ای تبلیغاتی از بیوه به اصطلاح ملکه زیاد سر زده است در این میان فعالیت سایت بالاترین برای بُلد کردن این خبر در نوع خود جالب توجه است .

چندی پیش "صادق صبا” بیوه ۷۵ ساله "محمدرضا پهلوی” را قانع می کند که در عوض دریافت هزینه ای کلان، مستندی از زندگی وی را با استانداردهای حرفه ای تولید و از همان شبکه(bbc) پخش کند؛ وعده ای که به ساخت یک مستند ارزان، ضعیف و دست چندم انجامید و نارضایتی بی اندازه سفارش دهنده را به دنبال داشت. در قسمتی از این مستند( از تهران تا قاهره) بیوه "محمد رضا پهلوی” به کلاهبرداری "صادق صبا” مدیر تلویزیون "بی بی سی” فارسی از خودش اقرار می کند.خاندان پهلوی که ثروت زیادی از دارایی های ملت ایران را غارت کرده و به خارج از کشور منتقل کرده اند مورد طمع بسیاری از کلاهبرداران و شیادان بین المللی قرار گرفته اند که "فرح” در قسمتی از این مستند بدان اشاره می کند.

 


در کتاب خاطرات برخی نزدیکان فرح پهلوی هم به این موضوع اشاره شده است که بسیاری از شبکه های فارسی زبان مخالف جمهوری اسلامی ایران با چاپلوسی و تملق از این خانوم کلاه برداری های زیادی را انجام داده اند و با گرفتن پول های میلیاردی و وعده های دروغین اقدام به تاسیس شبکه هایی دسته چندم کرده اند که همه انها بعد از مدت کوتاهی کارشان به تعطیلی کشیده است .

( کاور تئاتر «فرح دیبا، زیباترین بانوی دنیا» )


ظاهرا تلاش این خانواده برای تطهیر چهره خود صرفا همین کارهای تجملی شده است . از طرفی تلاش پسر این خانوم برای نمایش آزادی بیانی که پدرانش از سرکوبگران اصلی آن بودند و بازی کردن نمایش های این خانوم در مستند ها و تئاتر های سفارشی نه تنها کمکی به انها نکرده بلکه صرفا به یک بازی سیاسی سرگرمی برایشان تبدیل شده است تا در کم محلی مردم به آنها برای خودشان با توهمتشان زندگی کنند .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 3 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com