وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

در حالی است که ورزش فوتبال و تیم ملی کشورمان در سال گذشته عملكرد قابل قبولي را در هيچ يك از رده هاي سني خود بر جاي نگذاشته و جز ناكامي چيز ديگري براي ورزش كشور به ارمغان نياورده است. بودجه فدراسیون فوتبال به تنهایی نزدیک به 43 درصد از بوجه کل ورزش را به خود اختصاص داده است و البته با در نظر گرفتن بودجه تحصیصی برای دو باشگاه استقلال و پرسپلیس 82 درصد از بودجه ورزشی کشور را در بر می گیرد.

بولتن نیوز: تفاوت فاحش بودجه فوتبال و بودجه سایر ورزشهای کشور نشاندهنده این مهم است که ورزش فوتبال که به تنهایی بیش از  تمام ورزشهای دیگر  کشورمان بابتش پول خرج می شود همواره در این سالها افتخارات کمتری را در سطح آسیا و المپیک و جام جهانی داشته است و این موضوعی است که همواره از سوی مسئولین ورزشی کشور نادیده در نظر گرفته می شود.


در این رابطه به طور مثال تنها  نگاهی به جدول بودجه تخصیصی به فدراسیونهای کشور از آغاز سال 90 تا مردادماه 91 نشاندهنده عمق تبعیض و فاجعه در ورزش کشور است و گویا وزارت ورزش هم به آن توجهی ندارد.

بر اساس آمارهای اعلامی که تا این ساعت هم مورد تایید بوده است! فقط بودجه فدراسیون فوتبال در طی این دوره رقمی بالغ بر 27 میلیارد تومان است که البته با در نظر گرفتن 24 میلیارد تومان اعتبار دو باشگاه استقلال و پرسپولیس كه به صورت مستقيم از وزارت ورزش تامين مي شود رقم آن به 51 میلیارد تومان خواهد رسید. یعنی بودجه فدراسیون فوتبال بدون دو باشگاه یاد شده  به تنهایی نزدیک به 43 درصد از بودجه  کل ورزش را به خود اختصاص داده است و البته با در نظر گرفتن بودجه تحصیصی برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس 82 درصد از بودجه ورزشی کشور را در بر می گیرد.

این موضوع در حالی است که  ورزش فوتبال و تیم ملی کشورمان در سال گذشته عملكرد قابل قبولي را در هيچ يك از رده هاي سني خود بر جاي نگذاشته و جز ناكامي چيز ديگري براي ورزش كشور به ارمغان نياورده است.


حال سوال مهم از وزارت ورزش این است که چرا علی رقم اینکه 11 فدراسیون ورزشی دیگ کشورمان در دوره ای که بررسی کردیم دارای توفیقات عدیده ای بوده اند و فدراسیون فوتبال هیچ حرفی برای گفتن نداشته است وزارت ورزش و جوانان بیشترین توجه خود را به فدراسیون تیمهای فوتبال کشورمان معطوف داشته و دیگر فدراسیونها را ضمیمه ای از ورزش می داند که باید زیر دست فوتبال تو سری خور باشند؛ ولی افتخار آفرین.

جدول ذیل گواهی است بر ناکامی های فدراسیون فوتبال و تیم ملی از آغاز سال 90 تا مردادماه 91 و کامروایی های 11 فدراسیون وزنه برداری و جودو و کشتی و.... که حقشان تقریبا همواره به وسیله مسئولین ورزشی کشور نادیده گرفته شده و به نفع ثروتمندان ورزشی کشور! کنار رفته اند.

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 4 آبان 1391برچسب:حیف و میل بیت المال, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com