وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

در برهه ای که ولی امر مسلمین موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح می کند؛ تازه مجلسی ها به فکر ساخت دفاتر مجزا می افتند و در توجیه آن از کوچکی و ترکیبی بودن دفاترشان سخن به میان می آورند و از ضرورت ساخت دفاتر مستقل و جداگانه سخن به میان می آورند؟!
دبیر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با خبرنگار بی باک گفت:  بودجه عمرانی مجلس هم الان صرف چند پروژه می‌شود از جمله اینکه مجلس محلی برای دفاتر نمایندگان می سازد که الان هر چند نماینده در یک اتاق هستند و همچنین ساخت یک فضای کتابخانه ای و چند پروژه عمرانی تعریف شده است. در کل این بودجه ها همگی صرف هزینه های عمرانی و جاری مجلس می شود. 
 
به گزارش سرویس سیاسی بی باک، در شرایطی که کشور در شرایط سخت اقتصادی به سر می برد؛ برخی اخبار از رشد قابل تامل بودجه مجلس شورای اسلامی در سال جاری به  7000000000000 حکایت دارد. مبلغی که نسبت به سال گذشته نه تنها کاهش نداشته است بلکه چندین برابر نیز شده است و این امر در برهه ای که مقام معظم رهبری موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح می کنند؛ بسیار شائبه انگیز و تاسف بار می باشد.
 
دولتی ها در سال جاری عموم بودجه های خود را کاهش دادند و حتی از کاهش بودجه های فرهنگی نیز صرف نظر نکردند اما در این بین برخی مجلسی ها که هر از چند گاهی خبر از استیضاح وزیری را به گوش مردم و اهالی رسانه می رسانند؛ نسبت به افزایش بودجه خود سکوت معناداری را در پیش گرفته اند.
 
اما در این میان غلامرضا اسداللهی دبیر کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بی باک در رابطه با  بودجه 7000000000000 ریالی  مجلس گفت : مجلس مثل همه دستگاههای دیگر یک بودجه جاری و یک بودجه عمرانی دارد . بودجه جاری آن صرف هزینه های ضروری مثل حقوق نمایندگان و بعضی از هزینه های اجتناب ناپذیر می شود و بودجه عمرانی مجلس هم الان صرف چند پروژه می‌شود.
 
 
وی پیرامون پروژه های عمرانی مجلس در سال جاری گفت: مجلس در حال ساخت محلی برای دفاتر نمایندگان است که الان هر چند نماینده در یک اتاق هستند و همچنین ساخت یک فضای کتابخانه ای و چند پروژه عمرانی تعریف شده است. در کل این بودجه ها همگی صرف هزینه های عمرانی و جاری مجلس می شود. 
 
دبیر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بدون هیچ اشاره ای به اینکه چه ضرورتی در ساخت دفاتر مجزا برای نمایندگان می باشد آنهم در شرایطی که مردم و کشور با مشکلات فراوان اقتصادی روبرو هستند؛ از این موضوع گذشت و  درباره اینکه چه کسی تصمیم گیرنده در نحوه خرج این بودجه هاست اظهار داشت: هیئت رئیسه مجلس به نوعی هم سیاست گذاری و هم برنامه ریزی بودجه را برعهده دارد و معاونت اجرایی مجلس آن را اجرایی می کند البته خود بودجه مجلس باید در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصویب شده و به لایحه بودجه دولت الحاق شود و بعد از آنکه ممیزی شد مراحل تصویبی خود را می گذراند.
 
وی همچنین اظهار داشت: به هزینه کردهای مجلس خود کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نظارت دارد و از طرفی دیوان محاسبات کل کشور وظیفه نظارت بر بودجه تمام دستگاههای کشور را دارد و مجلس هم جدای از آنها نیست.
 
دبیر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان اظهار داشت: سازمان بازرسی کل کشور هم می تواند بر امور اداری – مالی و اجرایی مجلس نظارت کند همانطور که در سال گذشته به مجلس آمدند و بازرسی انجام دادند .
سید سعید زمانیان دهکردی دیگر عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در واکنش به خبر بودجه 7000000000000 ریالی مجلس به خبرنگار بی باک گفت:  این بودجه مربوط به مسائل جاری حقوق و دستمزد نمایندگان ، کارمندان و هزینه های اجتناب ناپذیر و پروژهای ساخت و ساز عمرانی است.
 
 
 
وی در ادامه در خصوص تصمیمگیری راجع به نحوه خرج این بودجه گفت: هر سیستمی معاونت مالی اداری دارد و این معاونت بر حسب اولویت هایی که در بخشهای مختلف است و مشخص شده، هزینه می کند و براساس همان ردیفهای اعتباری کارها را پیش می برد و اگر هم ایراد و مشکلی دارد باید حل کند . و بطور کلی معاونت مالی اداری و اجرایی این کار را انجام می دهد .
 
زمانیان کمیسیون برنامه و بودجه را ناظر بر این بودجه دانست و افزود: کمیسیون برنامه و بودجه بر تمام برنامه های بودجه کنترل دارد و نظارت و بررسی می کند . و بر روی خود مجلس نظارت کامل دارد و هر چندماه یکبار هم یک گزارشی از وضعیت بودجه و هزینه آن می گیرد و نظارت دقیقی دارد .
 
وی در پایان تصریح کرد دیوان محاسبات وظیفه دارد بر روی همه دستگاهها نظارت کند و یک نکته قابل توجه این است که در کمیسیون بودجه نیز همه موارد را با درایت بازرسی می کند همانطور که در سال گذشته هم انجام شد چون قانون باید اجرا شود و اجرای دقیق قانون باید اول از خود ما باشد .
 
به هر حال امثال آقای توکلی که داعیه دار عدالتخواهی است باید این موضوع را پیگیری کنند و به این شائبه ها پاسخ دهد که چرا در سالی که همه ارگانها و سازمانها و حتی مراکز دینی و حوزوی برای برون رفت از شرایط سخت اقتصادی، مجبور به کاهش بودجه هایشان شده اند؛ مجلس شورای اسلامی  نه تنها هیچ کاهش بودجه ای نداشته بلکه با افزایش بودجه همراه بوده است و چه ضرورتی دارد که در برهه ای که ولی امر مسلمین موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح می کند؛ تازه مجلسی ها به فکر ساخت دفاتر مجزا می افتند و در توجیه آن از کوچکی و ترکیبی بودن دفاترشان سخن به میان می آورند و از ضرورت ساخت دفاتر مستقل و جداگانه سخن به میان می آورند؟!

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 6 آبان 1391برچسب:حبف و میل بیت المال, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com