وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

وی افزود مخالفت برن با این مساله همچنین بر وجود یک «تفاوت و تمایز بسیار مهم» بین تحریم‌های فراگیر اتحادیه اروپا بر ضد ایران و تحریم‌های محدود سازمان ملل در این زمینه نیز تاکید می‌کند.

«سازمان ملل بر خلاف تحریم‌های اروپایی اجازه می‌دهد بعضی معامله‌های تجاری، انرژی و غیره بین ایران و شرکای تجاری این کشور در سراسر جهان صورت گیرد.»

شورای امنیت سازمان ملل تحت فشار واشنگتن تا کنون ۴ دور تحریم بر ضد جمهوری اسلامی وضع کرده است. این تدابیر ضد ایرانی با اعمال یک سری تحریم‌های یک‌جانبه غیرقانونی از سوی امریکا و اتحادیه اروپا بر ضد جمهوری اسلامی از جمله تحریم‌های اخیر بخش‌های نفتی و بانکی ایران تقویت و تشدید شده است.

این تحریم‌ها بر اساس ادعای بی‌اساس وجود یک جنبه نظامی در برنامه انرژی هسته‌ای جمهوری اسلامی به این کشور تحمیل شده است. ایران ضد رد این اتهام می‌گوید فعالیت‌های هسته‌ای‌اش کاملا صلح آمیز است و مطابق با پیمان منع اشاعه سلاح‌های اتمی (ان پی تی) صورت می‌گیرد؛ پیمانی که جمهوری اسلامی نیز یکی از امضاکنندگان آن است.

وی در ادامه افزود تصمیم اخیر سوئیس یک اقدام بسیار به موقع و شجاعانه بود که به تقویت سایر کشورها از جمله چین و روسیه می‌پردازد که با این تحریم‌های یک‌جانبه مخالفند و در صدد یافتن یک راه‌حل دیپلماتیک برای حل‌وفصل بن‌بست غرب بر سر برنامه انرژی هسته‌ای ایران هستند.

به‌رغم این‌که سوئیس، عضو اتحادیه اروپا نیست «تصمیم برن بر بقیه اروپا تاثیر می‌گذارد و سیاست‌‌مداران جنگ‌طلب اروپایی را که از دستورات رژیم اسرائیل بر ضد ایران تبعیت می‌کنند تا حدی تحت فشار قرار می‌دهد. همچنین تعداد زیادی از شرکت‌های اروپایی هم خواهان ادامه روابط تجاری با ایران هستند و آن‌ها نیز در نتیجه این تحریم‌های ناعادلانه وغیر منصفانه محدود شده‌اند.»

دیدیر بورکهالتر، وزیر خارجه سوئیس روز پنج شنبه (۴ آبان) بعد از ديدار با سرگئي لاوروف، همتاي روس خود در مسکو تاکید کرد برن با تحريم‌هاي يک جانبه عليه ايران مخالف است.

اولين ويدمر ـ شلومف، رييس جمهوری سوئيس نیز ماه گذشته تحريم‌هاي يک‌جانبه غرب عليه ايران را «غير قابل قبول» خواند و آن را رد کرد.

وي گفت که سوئيس با اين تحريم‌ها موافق نيست و به روابط اقتصادي خود با ايران در چارچوب تصميم‌های سازمان ملل ادامه خواهد داد.


نظرات شما عزیزان:

ایمان
ساعت2:08---7 آبان 1391
سلام دوست گلم وب قشنگی داری اگه دوست داری بازدیدکنندگان وبت بالا بره بیا با هم تبادل لینک کنیم منو به نام اس ام اس روز و به آدرس www.smsroz.lxb.irلینک کن بعد پیام بده من

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 7 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com