وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

افشای رسوایی‌های جنسی جیمی سویل، مجری فوق‌ستاره بی‌بی‌سی که به مدت 40 سال در استخدام این شبکه تلویزیونی بود این بنگاه خبرپراکنی را در موقعیتی دشوار قرار داده است. جیمی سویل، مجری قدیمی رادیو و تلویزیون بی‌بی‌سی بود که سال 2011 در سن ۸۴ سالگی درگذشت. او در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی بسیار مشهور بود و پلیس می‌گوید در طول ۴۰‌سال به افراد زیادی، از جمله دختران کم سن و سال، آزار جنسی رسانده است

گفته می‌شود در مواردی این کار در ساختمان‌های بی‌بی‌سی در «وايت سيتي» انجام شده است. افشای این ماجرا موجب شد جورج انتویسل، مدیرکل بی‌بی‌سی برای ارائه توضیحات به پارلمان انگلیس فراخوانده شود. مدیرکل بی‌بی‌سی در مقابل کمیته فرهنگی پارلمان انگلیس از عملکرد این رسانه در ماجرای رسوایی جنسی جیمی سویل دفاع کرد اما پذیرفت که این ماجرا به اعتماد مردم انگلیس به این رسانه لطمه زده است. یکی از مسائلی که درباره این ماجرا مطرح شده این است که اندکی بعد از مرگ سویل گزارشی از رسوایی‌های جنسی وی در یکی از برنامه‌های بی‌بی‌سی تهیه شده بود اما این گزارش به دلایل نامشخصی پخش نشد. منتقدان، مدیران بی‌بی‌سی را متهم می‌کنند که حقایق را از مردم پنهان کرده‌اند و از پخش گزارشی که به سوءرفتار جنسی سویل با نوجوانان کم سن و سال می‌پرداخت جلوگیری کرده‌اند.


کمتر از یک ماه پیش شبکه آی‌تی‌وی گزارشی تحقیقی درباره اتهامات مربوط به رفتارهای جیمی سویل پخش کرد. تاکنون دست کم 200 تن از قربانیان سویل به پلیس مراجعه کرده و از اقدامات غیراخلاقی وی پرده برداشته‌اند. ماریا میلر، وزیر فرهنگ انگلیس هم در نامه‌ای به کریستوفر پاتن، رئیس هیات مدیره بی‌بی‌سی نوشت:«نگرانی‌های بسیار جدی درباره اعتماد مردم به بی‌بی‌سی ایجاد شده است». به گفته میلر، مردم انگلیس که سالانه نزدیک به 6 میلیارد دلار حق اشتراک به بی‌بی‌سی می‌پردازند باید اطمینان حاصل کنند که این شبکه تلویزیونی «معیارهای آزادی و شفافیت» را رعایت می‌کند. اگر چه پاتن توسط کامرون به عنوان رئیس هیات مدیره بی‌بی‌سی انتخاب شده است اما ناظران سیاسی می‌گویند کامرون به دلیل نگرانی از کاهش محبوبیت خود به انتقاد از عملکرد پاتن روی آورده است. جيمي ‌سويل در سال 1990 از ملكه انگليس نشان شواليه دريافت كرده بود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 7 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com