وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها امسال در 830 غرفه برگزار می گردد که نسبت به سال گذشته 260 غرفه بیشتر را در فضایی به مساحت 52 هزار متر در خود جای داده است و در سه بخش مطبوعات، خبرگزاری های رسمی و پایگاه های اطلاع رسانی با شرکت 31 استان ( هر استان با 50 نشریه) برگزار می شود. از نکات جالب توجه و تامل برانگیز دیگر نمایشگاه نوزدهم سازه ها و نحوه دکور زنی غرفه های این نمایشگاه می باشد.
به گزارش پایگاه 598، نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها با شعار "رسانه، کلام صادقانه و نگاه منصفانه" از 7 تا 13 آبان ماه سال جاری در شبستان مصلی تهران برگزار می گردد.
 
این نمایشگاه، امسال در 830 غرفه برگزار می گردد که نسبت به سال گذشته 260 غرفه بیشتر را در فضایی به مساحت 52 هزار متر در خود جای داده است و در سه بخش مطبوعات، خبرگزاری های رسمی و پایگاه های اطلاع رسانی با شرکت 31 استان ( هر استان با 50 نشریه) برگزار می شود.
 
این در حالی است که مطبوعات و خبرگزاری ها جهت ایجاد غرفه ی 12 متری، مبلغی بالغ بر 420 هزار تومان و به ازای هر متراژ مازاد بر 12 متر، می بایست 70 هزار تومان بپردازند که البته میزان پرداخت ها و متراژ غرفه های امسال نیز همانند سال های گذشته به صورت سلیقه ای انجام می گرفت. به طور مثال هزینه کرایه غرفه 150 متری که برای خبرگزاری ها در نظر گرفته شده است بیش از 10 میلیون تومان می باشد.
 
 
نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ ها، با هدف همگرایی رسانه‌ها و ایجاد نگاه تخصصی به مطبوعات و رسانه‌ها دایر شده است و همچنین نشست هایی تخصصی، با موضوع توسعه کیفی مطبوعات و خبرگزاری ها را برگزار می گرداند.
 
یکی از مزایای برپایی چنین نمایشگاه هایی، هم اندیشی هر چه بیشتر افراد مطرح حاضر در این نمایشگاه از سراسر مطبوعات و خبرگزاری ها می باشد که موجب رشد و پیشرفت فضای مطبوعاتی و رسانه ای کشور می شود. البته حضور مسئولان از طیف های مختلف اعم از سیاسی، فرهنگی و غیره که موجب تعامل با خبرگزاری ها و مطبوعات و به سبب آن رشد سطح اطلاع رسانی به فضای جامعه و پاسخ به بسیاری از سوالات موجود می شود را نباید نادیده گرفت و انتظار حضور مسئولان، علی الخصوص مسئولان بلند مرتبه در این محیط، انتظار گزافی نمی باشد.

از نکات جالب توجه و تامل برانگیز دیگر نمایشگاه نوزدهم سازه ها و نحوه دکور زنی غرفه های این نمایشگاه می باشد. در حالی که بسیاری از مطبوعات و رسانه های مستقل با فضا سازی ساده ای به نمایشگاه آمده اند شاهد آن هستیم که برخی از غرفه ها با ساخت سازه های بزرگ و زیبا هزینه های گزافی را به غرفه سازی اختصاص داده اند.


میزان هزینه ساخت سازه های نمایشگاهی را از یکی از شرکت های مجری جویا شدیم که وی هزینه ساخت سازه های چوبی و سایر هزینه های غرفه آرایی را متری در حدود 300 هزار تومان بیان داشت. با این حساب می توان گفت غرفه 200 متری یک روزنامه و یا یک خبرگزاری که از سازه های نمایشگاهی استفاده کرده است بیش از 60 میلیون تومان هزینه داشته است.


البته حضور غرفه های ساده و کوچک در کنار غرفه های میلیونی از نکات دیگر نمایشگاه در بیان فاصله طبقاتی مطبوعات کشور می باشد.

خرج این هزینه ها از سوی روزنامه های دولتی و مربوط به ارگان های نظام خود جای تامل فراوان دارد که این گونه هزینه کردها با گلایه های بسیار آنان از اوضاع مالی و هزینه های کاغذ تناقض فراوانی دارد.
از جمله برنامه های  دیگر نمایشگاه نوزدهم، رونمایی از 10 عنوان از کتاب های تخصصی و جدید حوزه رسانه، راه اندازی موزه روزنامه نگاری با هدف به نمایش در آمدن سیر تاریخی صنعت روزنامه و مطبوعات، طراحی و انتشار تمبر مطبوعات و ارایه پنج میلیارد ریال بن خرید مطبوعات به بازدیدکنندگان و مراجعه کنندگان می باشد.
 
به گزارش خبر، در این دوره از نمایشگاه مطبوعات، هر حضور در شبستان مصلای امام خمینی (ره) از طریق دستگاه‌های دیجیتالی ثبت و در نهایت آمار روزانه حضور مخاطبان در این رویداد اعلام می‌شود.
 
هجدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در قالب 600 غرفه نشریات مختلف داخلی و نمایندگان رسانه‌های خارجی با حضور بیش از دو میلیون مخاطب برگزار شد. این در حالی است که معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حضور دو هزار و 380 نشریه از سراسر کشور در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها خبر داد.
 

بعضا حضور عوامل و کارکنان زن، با پوشش نامناسب و مغایر با موازین دینی و اخلاقی از مواردی است که به نظر می آید با مرور زمان به یک امر عادی، بطور کلی در مراسمات و محافل اینچنینی و حتی روزنامه ها و نشریات دولتی و حکومتی تبدیل شده است. در اینباره نمایشگاه ها و بالاخص نمایشگاه مطبوعات نیز از این حیث متاسفانه مستثنی نمی باشد و با کمال تاسف شاهد هیچگونه قوانین بازدارنده ی محکمی در این خصوص نمی باشیم.




پوشش نامناسب برخی از غرفه داران و ایجاد جاذبه های غیراخلاقی برای حضور بازدید کنندگان در غرفه ها از معایب دیگر نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات است که خود گویای مشکل اصلی عدم انتشار سبک زندگی دینی در جامعه و نگاه تریبون داران به خصوصیات و آداب اجتماعی می باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 8 آبان 1391برچسب:حیف و میل بیت المال, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com