وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

الساندرو اولتراماری که مدیر این پروژه بوده و یک محقق فوق دکترا در این دانشگاه می‌باشد، می‌گوید: "برنامه نظارت تصویری خودکار می‌تواند سرنخ‌های تصویری را تحت نظر گرفته و با مشاهده فعالیتهای مشکوکی مانند رها کردن یک ساک توسط یک فرد در یک فرودگاه و یا ایستگاه اتوبوس برای بیشتر از چند دقیقه به کاربر اخطار دهد."

به زبان ساده‌تر و در عالم مثال این دوربین‌ها نسخه‌های بسیار هوشمند چراغ‌های راهنمایی هستند. چشم‌های همیشه بیداری که بر فعالیت صدها و یا هزاران دوربین امنیتی نظارت کرده و توانایی تعیین رفتار مشکوک انسان‌ها را در هر لحظه‌ای دارند. کاری که حواس پرتی و یا خواب آلودگی نیروی کار دیگر در آن معنایی ندارد.

کریستین لیبری همکار تحقیقاتی اولتراماری اضافه می‌کند: " نمونه نظامی این پروژه فراتر رفته و می‌تواند هرگونه رفتار غیر عادی را پیش‌بینی کرده و به بیان واضح‌تر آنچه را که قرار است اتفاق بیافتد، پیش‌گویی کند.
 

چشم سر
 

این رهیافت تا حد زیادی متکی به پیشرفت‌هایی است که در برنامه‌های جاسوسی چند دهه گذشته در زمینه شناخت اشیا ثابت و متحرک صورت گرفته است. ماشین‌های اتوماتیک تصویر‌بردار گوگل، نرم افزارهای تشخیص چهره مورد استفاده در فیس‌بوک و پیکاسا و نیز نرم‌افزار کینکت مایکروسافت که برای تحت نظر گرفتن رفتارهای مشتریان در زمان پخش تبلیغات استفاده می‌شدند؛ همگی در راستای همین برنامه هستند.

هنگامی که این برنامه به صورت درست اجرا شود می‌تواند اشیا و افرادی را که در آن سوی لنز دوربین هستند را شناسایی کرده و با نام مخصوص خودشان، بخواند.

کریس کیتانی که یک محقق فوق دکترا و مسئول تیم تحقیقاتی دیگری در این دانشگاه است، به دنبال طراحی نرم‌افزاری است که بتواند تاثیر محیط فیزیکی در رفتارهای فردی را مدل سازی کند.

هر دوی این پروژه‌ها تحت نام "چشم سر" با بودجه نظامی در دارپا در حال انجام هستند، تا به وسیله نتیجه حاصل شده از آنها دوربین‌های هوشمندی برای تعیین رفتار انسانها در آینده‌ای نزدیک طراحی شوند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 9 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com