وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

بولتن: از زمان پخش سریال تاکنون انتقاداتی مبنی بر سفارشی بودن فیلم شما از سوی برخی افراد مطرح شده است، لطفا در ابتدا انگیزه و هدف خود را از ساخت این فیلم تاریخی بیان بفرمایید.

این متن مربوط به سال 1359 می شود که دایی مادرم(که هم درس فزرند آیت الله عبدالکریم حائری بود) داستان میرزا را برای من تعریف کرد و من در سال 60 نوول 40 صفحه ای آن را برای تلویزیون نوشتم و در سال 65 نیز به صورت فیلم نامه سینمایی چاپ شد.

من این سریال جدید را هم بر اساس همان کتاب ساختم اما انسای بخیل، حسود و سلطنت طلب گفتند که من این سریال را برای نظام ساختم که اگر این کار را هم کرده باشم مرتکب جرم نشده ام.

نمی دانم که چطور است که این دوستان با دیدن فیلم های اسپیلبرگ که برای پنتاگون می سازد به وجد می آیند و تعریف می کنند اما اگر ما این کار را انجام دهیم عقب مانده به حساب می آییم!



بولتن: در ابتدای پخش این سریال شاهد انتقاداتی از سوی آیت الله علم الهدی نسبت به سریال کلاه پهلوی بودیم، پاسخ شما به این انتقادات چیست؟

اگرچه که بنده آقای علم الهدی را به چهره نمیشناسم اما برای ساحت روحانیت و آیت الله علم الهدی احترام خاصی قائلم. ایشان مجتهد هستند و بنابر این محق می باشند که به فیلم انتقاد کنند و بنده قصد رودررویی با یک مجتهد را ندارم چرا که نباید قبح این مسئله شکسته شود.

عده ای از خبرنگاران سعی کردند که ما را در مقابل یکدیگر قرار دهند اما وقتی که من در پاسخ به انتقادات گفتم که «صبر کنید!» تا چند قسمت از سریال بگذرد، به هیچ عنوان مورد خطابم آقای علم الهدی نبود بلکه خطاب به هنری ها بود و روزنامه هایی که گفته بودند ما در این فیلم مسائل شرعی را در نظر نگرفته ایم.

من اصلا نمی دانستم که آقای علم الهدی نسبت به فیلم من انقاد کرده است و پس از انجام مصاحبه با خبرنگاران و بازتاب آن بود که متوجه انتقاد آقای علم الهدی شدم.

به هر شکل ما هنرمند هستیم و ایشان یک مجتهد هستند و طبیعی است که در مواقعی احساس خطر کنند و زنگ خطر را به صدا درآورند اما مطمئنم که ایشان نیز در ادامه فیلم نظر مساعدی نسبت به آن پیدا می کنند.

اساسا انتقادات بسیاری در مورد قسمت هایی از فیلم بود که در اروپا بود که ما یک میمانی نیمه دیپلماتیک را نشان دادیم و تمام تلاش ما آن بود که هنجارهای خود را رعایت کنیم.

ضمن آنکه من مسئول رفتار بازیگران خود نیستم و مثلا زمانی که یک شخصی در فیلم کارهای نا به هنجار انجام می دهد صرفا سنبل یک تیپ شخصیتی است و نه نشانه تایید من.

بولتن: متاسفانه طی سال های اخیر در جامعه هنری شاهد آن بودیم که تنی چند از بازیگران در خارج از مرزهای ایران به هنجارشکنی علیه ارزش های جامعه ایرانی و همان ارزش هایی که شما در فیلم کلاه پهلوی قصد ترویج آن را دارید، پرداختند!

نظر شما راجع بع این هنجار شکنی جدای از شخصیت این بازیگر چیست؟

ایشان دختری بودند که با سن کمی دست به این کار زدند و نباید از ایشان انتظار یک عکس العمل پخته در برابر آن فرصت استثنایی[به لحاظ شهرت و درآمد] داشته باشیم.

نخست باید ببینیم که آیا برای بازگشت او اقدام قابل توجهی انجام دادیم و بعد راجع به آن اقدام اظهار نظر کنیم.

این دختر با وجود تمام علقه هایی که در ایران داشت اما به سبب فشارهای بیرونی و وعده های دروغین و پوشالی دست به آن کار زد.

به هر صورت باید توجه داشت که زیباترین بازیگر زن در خارج از ایران و در مارکت اروپا و آمریکا در سن 35 سالگی مانند پاکت شیر به تاریخ انقضا می رسد و با عرض پوزش باید بگویم اتفاقی است که آنجا در حال وقوع است.

اما در مورد ایشان می بینیم که حتی در مارکت اروپا و آمریکا هم خریدار ندارد و فلان کارگردان تاجیک و افغان که نمی توانند از کشور خود بازیگر دختر بیاورند، از او استفاده می کنند.

اما ما می توانستیم با برخود بهتر فرزند خودمان را به وطن بازگردانیم و استعداد او را در مسیری درست هدایت کنیم اما به نظر این کار را انجام نداده ایم و اگر هم انجام داده ایم من اطلاع ندارم.

به هر صورت سینما و تلوزیون به بازیگر جوان نیاز دارد و خیلی سخت است که فرد جوان باشد و شهرت نیز داشته باشد اما متاثر وعده ها نشود.

قطعا ما از این اقدام ضایت نداریم و شاید خانواده او نیز از این کار رضایت نداشته باشند.


نظرات شما عزیزان:

نادیا
ساعت23:48---10 آبان 1391
سلام از مطالب خوبتون ممنون انشالله همیشه موفق باشید

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com