وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

در فتاوای عجیب دیگری دیدن سریالهای ترکیه حرام و وجود امام زمان را دروغ قلمداد کرده و همچنین ایرانی ها را مجوس و آتش پرست خوانده و ریختن خون شیعیان را جایز دانسته است
مفتی کل عربستان سعودی که بیعت یزید با معاویه را مشروع و امام حسین (ع) را بخاطر عدم بیعت با یزید مذمت کرده بود و از کسانی می باشد که فتوای تخریب قبور اهل بیت (علیهم السلام) را صادر کرده است و در فتاوای عجیب دیگری دیدن سریالهای ترکیه حرام و وجود امام زمان را دروغ قلمداد کرده و همچنین ایرانی ها را مجوس و آتش پرست خوانده و ریختن خون شیعیان را جایز دانسته است و حمله به مسئولین سوریه را واجب و تظاهرات بر علیه حکام فاسد عربی را حرام اعلام کرده است؛ اینبار فتوای عجیب دیگری مبنی بر حرمت نفرین آمریکا صادر کرد!
 
به گزارش سرویس بین الملل بی باک، مفتی کل عربستان سعودی که قبلها گفته بود " به عقيده من بيعت يزيد بن معاويه بيعتي شرعي بوده! و حسين را نصيحت كرد‌ند كه از مدينه به طرف عراق نرود، او را نصيحت كردند كه بيعت كند ولي او نپذيرفت." و بدین سبب حضرت سیدالشهداء را بخاطر عدم بیعت با ننگی چون یزید مذمت نبوده بود؛ در فتوای جدیدی نفرین کردن آمریکا را حرام و نامشروع دانست!
 
"شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ" در واکنش به مطالب ضد آمریکایی مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی در عربستان پس از طوفان ساندی گفت: مسلمانان باید از این حوادث طبیعی عبرت بگیرند؛ نباید علیه همه دعا کرد چرا که بین آنان مسلمانان بسیاری هستند و این دعا به نفع مسلمانان نیست.
 
ادعای مفتی کل عربستان در حمایت از آمریکا به بهانه وجود اقلیت مسلمانان در این کشور  درحالی است که وی تا کنون فتواهای بسیاری را ضد مسلمانان منطقه جهت  تکفیر آنها صادر کرده است و حتی فتوای تخریب قبور اهل بیت (علیهم السلام) را نیز صادر کرده است.
 
 
شیخ عبدالعزیز بن عبدالله در یکی از این موضع گیری های متناقض، در اظهاراتي عليه حزب‌الله، مدعي شد گروه‌هايي كه در لبنان، نمادهای اسلامي را برافراشته‌اند، دشمنان اسلام هستند.
 
مفتي کل عربستان همچنین با حمله به شيعيان، ادعا کرده برپايي عزاداري براي سالار شهيدان مغاير با شرع خدا و اسلام است!
 
 
شیخ عبدالعزیز در یکی دیگر از فتواهای عجیب خود، تظاهرت گسترده مردمي در كشورهاي عربي و اسلامي براي اعلام همبستگي با مردم مظلوم و تحت محاصره فلسطين در نوار غزه را اقداماتي جنجال برانگيز و هرج و مرجي بي فايده خوانده است.
 
وی همچنین در یک برنامه زنده كه از ماهواره المجد عربستان پخش مي شد در پاسخ خانمي در رابطه با يزيد و قيام امام حسين عليه السلام اين چنين پاسخ داد:
" زمان پرداختن به اين امور گذشته و زمان آن سپري شده است . آنها گروهى بودند كه درگذشتند، هر كار نيك و بدي كردند براى خود كردند و شما هم هر چه كرديد براى خود خواهيد كرد و مسئول كار آنها نخواهيد بود.
بيعت يزيد بن معاويه، بيعتي شرعي است كه در زمان پدرش معاويه از مردم گرفته شد و مردم هم بيعت كرده و به اين بيعت گردن نهادند. امّا هنگامي‌ كه معاويه از دنيا رفت حسن و حسين بن علي و ابن زبير از بيعت با او خودداري كردند.
حسين و ابن زبير در تصميمشان مبني بر بيعت نكردن به خطا رفتند. چون بيعت با يزيد بيعتي شرعي بود و اين بيعت در زمان زندگي پدرش معاويه و در مقابل چشم مردم گرفته شده بود. ولي خداوند در آنچه مقدر مي فرمايد حكيم و عليم است، آن امت‌ها هم بنا به تقدير خداوند در گذشتند و از دنيا رفتند.
شما را به خدا قسم! من دوست ندارم اين مطالب را از من نقل كنيد. اين‌ها مسائلي است كه گذشته است. تاريخ هم در باره اين مطالب به شكل‌هاي مختلف حكايت نموده است. ولي به هر شكل اين‌ قضايا گذشته و تمام شده ... يزيد و حسين بيش از هزار و اندي سال است كه از دنيا رفته‌اند.
ولي به عقيده من بيعت يزيد بن معاويه بيعتي شرعي بوده! و حسين را نصيحت كرد‌ند كه از مدينه به طرف عراق نرود، او را نصيحت كردند كه بيعت كند ولي او نپذيرفت. ابن عباس و ابن عمر و فرزدق و بسياري از صحابه او را از رفتن به عراق بر حذر داشته و به او گقتند كه: رفتن به عراق به مصلحت او نيست. ولي حسين اين نصيحت‌ها را نپذيرفت... و خدا هم هر ‌آن‌چه مقدر فرموده بود انجام شدو...
ولي با اين وجود ما براي حسين از خداوند درخواست رضايت كرده و براي او عفو و بخشش را خواستاريم. و مقدرات الهي حكمت‌هايي دارد كه ما از آن آگاه نيستيم ...
اصلاً فائده نقل اين مطالب چيست؟ حسين هر اشتباهي كرده براي خود كرده...
عقيده اهل سنت و جماعت اين است كه واجب است تا به فرامين كسي كه مورد بيعت قرار گرفته و مردم حول محور او جمع شده‌اند گوش فرا داده شده و از او پيروي گردد!!! و قيام و سركشي عليه او نيز حرام مي‌باشد. و از همين‌رو خروج و قيام حسين عليه يزيد حرام بود!!!...
ما مي‌گوييم: حسين در قيامش عليه يزيد اشتباه كرد و براي او بهتر بود كه اين كار را نمي‌كرد. و باقي ماندن در مدينه و بر آن‌چه مردم بر آن اجتماع كرده بودند بهتر و سزاوار‌تر بود. و هر چه به او گفته شد كه عراق طرفدار و همراه تو نيست گوش نداد و توجهي ننمود...
و حقيقت اين است كه مردم عراق و شام و مصر و حجاز و يمن با يزيد بن معاويه در زمان زندگي و حيات پدرش بيعت كرده و امامت و رهبري وي را پذيرفته بودند، به همين جهت هم قيام عليه او و تجاوز به حريم خلافت او جايز نبود. اين تمام مطلب است بيش از اين هم سخني نمي گوئيم و معتقد به بيش از اين هم نيستيم."
 
گفتنی است؛ شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل شیخ در تاریخ 3/12/1362 ق در شهر مکه به دنیا آمد، در سال 1370 ق و در سن هشت سالگی پدرش را از دست داد، وی برای تحصیل به ریاض منتقل شد تا اینکه در دانشگاه محمد بن سعود شهر ریاض مدرک دکترای خود را گرفت.تا اینکه در سال 1407 به عضویت هیئت علمای کبار وهابی عربستان در آمد. و در سال 1412 و با دستور مستقيم پادشاه اين كشور سمت رياست اداره مطالعات علمي و صدور فتاوا منصوب شده است.
 
در سال 1417 نیز به مقام نیابت و قائم مقامی مفتی اعظم عربستان در آمد. تا اینکه بالاخره بعد از مرگ شيخ عبد العزيز بن باز مفتی اعظم وقت عربستان صعودی در تاریخ 29/1/1420 به مقام مفتي عام و اعظم وهابیون عربستان سعودي و رئيس هيئة كبار علما عربستان منصوب شد.
آل شیخ در حكومت عربستان از جايگاه وزارت برخوردار است
وی علاوه بر کوری باطن از ناحیه یک چشم نیز کور می باشد.
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 11 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com