وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

وی با تأکید براینکه باید نگاهمان به فرمایشات امام و مقام معظم رهبری باشد، افزود: حضرت امام خمینی (ره) پیش از این با بیان این نکته که «اگر آمریکا توبه کند و از خوی استکباری خود پایین بیاید با آنها مذاکره می‌کنیم»، راه را به ما نشان دادند.

اقبالی ادامه داد: ما باید بررسی کنیم که آیا آمریکا از خوی خود پایین آمده است یا نه؟ شواهد عراق، افغانستان و حمایت آمریکا از رژیم‌صهیونیستی مساله دیگری را نشان می‌دهد.

این فعال دانشجویی معتقد است که باید رابطه ایران و آمریکا همچنان بدین‌گونه باقی بماند و اگر ما بخواهیم از اصول خود کوتاه بیاییم، خیانت به سیره حضرت امام خمینی (ره) است.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا تنفر مردم ما از آمریکا نسبت به برخی از مسئولین بیشتر است، به زمزمه‌هایی در بین برخی از مسئولین درباره رابطه با آمریکا اشاره کرد و اظهار داشت: در گفتمان انقلاب اسلامی مسئولین هیچ‌گاه حق ندارند براساس منویات خویش درباره مسائلی که با سرنوشت مردم مرتبط است، اقدام کنند.

اقبالی ادامه داد: در کشور ما که پیشتاز مقابله با استکبار است، تنفر از آمریکا روز به روز بیشتر می‌شود؛ ما به اظهاراتی که از دورن دولت شنیده می‌شود، نقد داریم.

وی با بیان اینکه ما از دولت تا زمانی که داعیه انقلابی بودن را دارد، حمایت خواهیم کرد، گفت: به عنوان دیده‌بان مسائل مملکت و دانشجویی که به فرموده رهبر انقلاب باید تحلیل سیاسی داشته باشد، به این زمزمه‌ها انتقاد داریم.

این فعال دانشجویی شرایط فعلی را که برخی مشکلات اقتصادی افزایش پیدا کرده، برای مذاکره با آمریکا نامناسب دانست و افزود: آمریکا در این شرایط که مدعی تاثیرپذیری اقتصاد کشور بر اثر تحریم‌هاست چنین نتیجه می‌گیرد که بر اثر فشارهای آمریکا ایران نتوانسته بر مشکلات فائق آید؛ بنابراین مجبور شده است دست به سوی آمریکا دراز کند.

عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی اضافه کرد: اگر مسئولین کمی به گفتمان امام نزدیکتر شوند و به جای تنش‌زایی به فکر مطالبات مردم باشند، مشکلات مملکت حل خواهد شد.

اقبالی شرایط فعلی برای مذاکره با آمریکا را چالش برانگیز دانست و تصریح کرد: این گونه اظهارنظرها به دلسردی مردم می‌انجامد و جنبش دانشجویی وظیفه دارد به مسئولین در این‌باره هشدار دهد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا باید همه آنچه که در دانشگاه روی می‌دهد در جامعه نیز جاری شود، گفت: معتقدم که باید شفافیت اطلاعات وجود داشته باشد زیرا دادن اطلاعات به مردم باعث بالا بردن شعور و آگاهی مردم می‌شود.

عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی با اشاره به فرموده رهبر انقلاب مبنی بر اینکه فضای دانشگاه باید سیاسی باشد، اظهار داشت: اینکه جمعی از اساتید به مقام معظم رهبری نامه می‌نویسند و از فضای بسته انتقاد می‌کنند، یعنی فضای بسته وجود دارد و این را نمی‌شود انکار کرد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دانشجو باید روحیه انتقاد و مطالبه‌گرایانه داشته باشد، گفت: اگر قرار باشد که دانشجو نیز مصلحت‌اندیشی کند، پس چه کسی مشکلات جامعه را مطرح کند؟

افبالی با اشاره به تاکید رهبری برای حضور مسئولین در دانشگاه، اظهار داشت: در عمل ما حضور مسئولین را بین دانشجویان نمی‌بینیم؛ تا کنون بارها پیشنهاد جلسه مشترک با مسئولین را داده‌ایم ولی خیلی اوقات این اتفاق نمی‌افتد؛ اگر مسئولین هم در دانشگاه حضور پیدا کنند جواب درستی به دانشجویان نمی‌دهند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 13 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com