وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

عاشورا؛ سیاسی ترین فعل امامان معصوم در طول تاریخ است، در برابر دستگاه ظلم و جور ایستاده، بیعت نکرده و تا آخرین قطره خون مبارزه کرده است، این واقعه را نگذارید غیر سیاسی بشود. گاهی اوقات که مشکلات اجتماعی پیدا می شود و ما آنرا احساس می کنیم، خودمان را کنار می کشیم؛ اگر از کل حکومت دیگر دفاع نکنیم دچار خطا و اشتباه شده ایم. تا پرچم حق در دست ولی امر است ما باید پای این پرچم بایستیم و از آن دفاع کنیم، اگر اشتباهی هم اتفاق بیافتد ما باز هم بایستی وظیفه ی خودمان را انجام دهیم و نباید کنار بکشیم.

سرویس اندیشه دینی پایگاه 598، اجتماع بزرگ شعرا، ذاکرین، خادمین و بانیان هیئات مذهبی تهران شب گذشته و در آستانه ماه محرم با حضور اقشار مختلف مردمی، خادمان و پيرغلامان، ذاكرين حسيني و شعراي آئینی در مسجدارك تهران برگزار شد.

استاد سيد محمدمهدي ميرباقري (رئیس فرهنگستان علوم اسلامی) در اين همایش درباره سطوح معرفتی و مهارتی و همچنینی شان و منزلت شعراء و ذاكرين اهل بیت (علیهم السلام)، ابعاد و منزلت واقعه عاشورا به ایراد سخنراني پرداختند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره با آسیب های پیش روی ذاکرین و ستایشگران اهل بیت (علیهم السلام)، دوری از معنویت و عدم خود سازی، عدم درک معارف اهل بیت(علیهم السلام)، حب شهرت، غرق شدن در زندگی مادی و برخی ناهنجاری های رفتاری را از اصلی ترین آسیب های آئین ستایشگری ائمه اطهار (علیهم السلام) دانستند.

سرویس اندیشه دینی پایگاه 598 به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم و صفر با راه اندازی صفحه ویژه "حسینیه" با محتوای مصاحبه، یادداشت و اخبار پیرامون عزاداری سیدالشهداء به مخاطبان خود خدمتی جدید خواهد کرد. "حسینیه‎ی 598" به منظور تبیین موضوع نسبت سیاست با محافل و هیئات مذهبی، بخش پایانی سخنان استاد میرباقری را تقدیم خواندگان گرامی می نماید:

مانع سکولاریسم پنهان در هیئات مذهبی باشید

یکی از آفت هایی که اخیرا در جلسات اهل بیت پیدا می شود اینست که می گویند جلسات اهل بیت را سیاسی نکنید، این هم البته واکنشی در مقابل یک برخورد غلط است. این یک اشتباه بسیار بزرگی است، نگذارید آن سکولاریسم پنهان، جدایی دین از سیاست در هیات ها هم بیاید.

 اگر شما در تاریخ یک حادثه داشته باشید که سکولاریستهای مسلمان نمی توانند توجیهش کنند، آن واقعه ی عاشورا است، چرا که برایشان قابل توجیه نیست.
 
عاشورا؛ سیاسی ترین فعل امامان معصوم در طول تاریخ

عاشورا؛ سیاسی ترین فعل امامان معصوم در طول تاریخ است، در برابر دستگاه ظلم و جور ایستاده، بیعت نکرده و تا آخرین قطره خون مبارزه کرده است، این واقعه را نگذارید غیر سیاسی بشود. گاهی اوقات که مشکلات اجتماعی پیدا می شود و ما آنرا احساس می کنیم، خودمان را کنار می کشیم؛ اگر از کل حکومت دیگر دفاع نکنیم دچار خطا و اشتباه شده ایم. تا پرچم حق در دست ولی امر است ما باید پای این پرچم بایستیم و از آن دفاع کنیم، اگر اشتباهی هم اتفاق بیافتد ما باز هم بایستی وظیفه ی خودمان را انجام دهیم و نباید کنار بکشیم.
 
بنده این را هم عرض می‌کنم که پرچم اسلام رو به پیش است. انقلاب اسلامی تا کنون پیچ و خم های زیادی را پشت سر گذاشته است و شک نکنید که از این پیچ سخت و تاریخ ساز هم عبور خواهد کرد. بنده مکررا این مطلب را گفته ام، مارکسیست ها که یکی از دو قطب بزرگ تمدن نوین غربی هستند و آن زمان نیمی از دنیا را هم گرفته بودند تمام حرفشان این بود که ما طرفدار عدالت هستیم، شما اگر طرفدار ما هستید طرفدار عدالت هستید و اگر مخالف ما هستید مخالف عدالت هستید.
 
لذا می گفتند دین مخالف عدالت است؛ یا طرفدار دین باشید یا طرفدار عدالت، یا طرفدار خدا باشید یا طرفدار عدالت! و این نکته را هم میدانید که بوضوح می گفتند دین، افیون توده هاست. انقلاب اسلامی یکی از دو اردوگاهی که شکست داده است اینها هستند و حداقل هم چهل میلیون کشته دادند و در نهایت این ایدئولوژی تمام شد. این از برکت انقلاب اسلامی، شهدا و خون سیدالشهدا است که در همه هیئات تجلی پیدا کرده است، بعد از آن هم قطب های سرمایه داری است که رقیب سخت تر ما است و در اینباره حضرت امام می فرماید شیطان اکبر است.
 
عبور از پیچ تاریخی، لازمه شکستن انحصار اقتصادی سرمایه داری

تصور نکنید اردوگاه سرمایه داری غرب وضعیت خوبی دارند، آنها بشدت تحت فشار قرار دارند. الان تلقی نشود که در این محاصره اقتصادی که کرده اند و یکی از گردنه های مهمی است که باید از آن عبور کنیم، تصور نشود که ما در حوزه ی ضعف هستیم، اینطور نیست. ما اگر بتوانیم از این گردنه عبور کنیم، انحصار اقتصادی جهان شکسته می شود کما اینکه انحصار سیاسی، فرهنگی شان را شکستیم، تک صدایی را در جهان امام (ره) شکستند. این انحصار اقتصادی جهان را هم که همه ثروت ها در اختیار چند شرکت بزرگ باشد و آنها سرنوشت اقتصادی و فرهنگی جهان را رقم بزنند، باید شکسته بشود.
 
ما به هیچ وجه از انتخاب سال 84 و 88 پشیمان نیستیم

شک نکنید که ما پیروز می شویم و این گردنه پشت سر گذاشته می شود و برکات عظیمش را در اقتصاد جهان خواهیم دید. بالطبع در این مسیر سرنوشت ساز ضعف ها و اشتباهات توجیه ناشدنی وجود دارد اما عده ای می خواهند از این فشارها و سختی های حرکت راه سوء استفاده کنند و بگویند این فشارهایی که بوجود آمده نشانه اینست که انقلاب اشتباه کرده است؛ مسیر انقلاب همان مسیر اصلاحات بود، همان مسیر سازندگی و اصلاحات را می رفتیم به این مشکلات بر نمی خوردیم، اصلا اینطور نیست و ما به هیچ وجه از انتخاب سال 84 و 88 پشیمان نیستیم.
 
دعا نکردن برای انقلاب و آقا، عافیت طلبی است

این به معنای این نیست که اشتباهات را هم تایید می کنیم، آنجا یک جریانی بود که انقلاب اسلامی از آن عبور کرد و سکولاریستها را از قطار انقلاب پیاده کرد. اینها باید از قطار پیاده می شدند و امکان پیاده کردن آنها جز در چنین حادثه بزرگی نبود، این یک مسیر حقی بود که انقلاب طی کرد و تا الان هم حق بوده است. هر گاه اشتباهی پیش بیاید ما هم با آن اشتباه مخالفیم، این موجب نشود که یک عده ای بگویند اصل دفاع از انقلاب و حکومت را کنار بگذارید؛ یعنی در هیئت ها به آقا دعا نکنید، به چه دلیل نباید دعا کرد اینکه عافیت طلبی است.

بنده وقتی بر جایگاه منبر امام حسین قرار می گیریم با خودم می گویم اینهایی که اینجا نشسته اند به احترام امام حسین آمده اند، نه به احترام بنده، این جماعت مهمان امام حسین هستند و بنده هم حتی اگر بخواهم یک نکته سیاسی را بیان کنم و مردم را هدایت کنم؛ که وظیفه خودم است، نباید بنحوی بیان کنم که مخاطبان گزیده شوند مثلاً خشونتی در کلامم باشد. چون آنها مهمان امام حسین هستند، بنده حق ندارم آنها را اذیت کنم و احترام آنها باید حفظ شود.
 
این آفت بزرگی است که دارد تکرار می شود. در خیلی از هیئت های ما، حتی انقلابیون ما هم می گویند هیئت را سیاسی نکنید. بنده هم قبول دارم که به هیچ وجه نباید انقلاب به روزمرگی سیاسی مبتلا شود چرا که روزمرگی سیاسی بسیار بد است. اتفاقا خیلی از این جریاناتی که پیش آمده، واکنشی در مقابل روزمرگی های سیاسی است ولی اینکه شما هیئات را غیر سیاسی کنید کار بسیار خطرناکی است، چون این همان چیزی است که دشمن می خواهد؛ این همان سکولاریسم پنهانی است که در هیئات ما که کانون هدایت برعلیه جهت دستگاه باطل و استکبار بوده، دارد شکل می گیرد.
 
با پرهیز از خشونت در موضع گیری های سیاسی، اخلاق و لطافت را در مواضع خود لحاظ کنید. خشونت یعنی برخوردی که در آن غلظتی است که خدا و اهل بیت نمی پسندند، نه به آن چیزی که غربی ها به آن می گویند خشونت چون آنها هر چیزی که نپسندند می گویند خشونت و هر چیزی که بپسندند می گویند. مراقب باشید با سیاست صحیحی که ایجاد بصیرت اجتماعی، شناساندن تمدن غرب و فتنه تمدن غرب است که مکرر گفته ام بزرگترین دشمن اسلام در حال حاضر جلوه های سکولاریسم است، مقابله نکنید.
 

 
شناساندن خط درگیری عاشورا، فراموش نشود

اگر سلفی ها و وهابی ها دارند این کار را دنبال می کنند، آنها هستند که دارند اینها را سامان دهی می کنند. مواظب باشید ایجاد بصیرت و روشنگری در جلسات اهل بیت برای شناساندن خط درگیری عاشورا، فراموش نشود. البته الان قصه عاشورا به کجا کشیده است، بنده نمی گویم شمر، شمر 1400 سال قبل بود، نه اتفاقا شمر، همان شمر تاریخ است که اینها پرچمداران کفر در تاریخ هستند. هیچ وقت لعن کردن شمر ترک نمی شود یعنی شما نمی توانید در زیارت عاشورا شمر را بردارید و به جای آن اوباما را بگذارید؛ شمر، شمر است چون آنها دشمنان تاریخی اهل بیت هستند که در تاریخ هم باید درجشان کرد.
 
یک سوال پیش می آید که قصه امام حسین امروز چیست؟ آیا جنگ امام حسین تمام شده است؟ آیا طبل جنگ امام حسین خاموش شده است؟ یا اینکه جنگی که امام حسین شروع کرده است تا رجعت ادامه دارد. طبق روایات خودشان در رجعت می آیند، به اتمام و کمال می رسانند. خب اگر جنگ ادامه دارد، اردوگاه امام حسین کجاست؟، اردوگاه یزید کجاست؟، اردوگاه سقیفه کجاست؟، اردوگاه امیرالمومنین کجاست؟، اردوگاه بنی امیه کجاست؟، اردوگاه آل ابیطالب کجاست؟
 
هیئات باید نقطه ی روشنگری و بصیرت برای جبهه‌ی اهل هیئت باشد

باید اینها را معین کنیم، نمی شود هیئت اینها را نداشته باشد، هیئتی که نتواند صف آرایی امروز امیر المومنین و ثغیفه، صف آرایی امروز سیدالشهدا و بنی امیه را نشان دهد؛ این هیئت در ماموریت خودش بسیار کوتاه آمده است. بنابراین این مشکلات، کاستی ها و فشار ها موجب نشود که شما از این جریان دست بردارید.
 
هیئات باید نقطه ی روشنگری و بصیرت برای جبهه‌ی اهل هیئت باشد و آن صف آرایی امروز حق و باطل را به وضوح نشان دهند. البته خیلی هم بنده معتقد نیستم در مسائل خرد وارد شوید. ولی آن صف آرایی کلان که یک طرف یک پرچمی است در دست ولی حق و در طرف دیگر جریان تمدن تاریخی است را باید به نمایش بگذارید و همچنین جریانهایی که در دنیا ایجاد می کنند مثل سکولاریستهای دنیای اسلام که آمریکایی ها دارند آنها را به نخ می کشند و ازشان یک تسبیح درست می کنند مثل اردوغان، مرسی و بقیه شان، این یک جریان در دنیاست. یک جریان هم دارند سلفی گری را فعال می کنند مثل فتنه ای که در سوریه راه انداخته اند.
 
اینها باید در هیئات، در دهه محرم گفته شود، تا این بصیرت ها و تبیین این صفوف و مرزبندی های حق از باطل نباشد و نتوانیم انگیزه های عاشورایی را به بصیرت تبدیل کنیم و بعد از بصیرت به موضع گیری در دنیای امروز؛ ماموریت هیئات خودمان را انجام نداده ایم.

***

سخنان ذاکر و پیرغلام اهل بیت (علیهم السلام) حاج منصور ارضي در رابطه با آسیب ها و فرصت های ستایشگری و مرثيه‌سرايي ديگر برنامه‌ي اين همایش بزرگ بود.

درابتدای اين مراسم آقایان سید محمد جوادی، محمد سبکبار و مصطفی متولی به شعر خوانی  در مدح و رثای اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) پرداختند.

لازم بذکر است اجتماع بزرگ شعرا، ذاکرین، خادمین و بانیان هیئات مذهبی در شامگاه جمعه 19/8/91 در مسجد ارک تهران برگزار گردید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 20 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com