وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

نمونه‌ای از خیانت‌های دولت اصلاحات به زمان وزارت فرهنگ و ارشاد مهاجرانی و مسجد‌جامعی برمی‌گردد که ...

"صراط" - پیام فضلی‌نژاد در همایشی تحت عنوان رجعت روشنفکری در دانشگاه اصفهان اظهار کرد: متأسفانه ایده سبک زندگی که رهبر معظم انقلاب در سفر اخیر خود به استان خراسان مطرح فرمودند مورد غفلت محافل دانشجویی و پژوهشی ما قرار گرفت.

وی افزود: جان دیویی بزرگ‌ترین فیلسوف آمریکا در دانشگاه شیکاگو آغاز به ساخت فلسفه تعلیم و تربیت کرده و کتابی تحت عنوان دموکراسی و تعلیم و تربیت نوشته است.

پژوهشگر ارشد کیهان ادامه داد: دیویی در این فلسفه وظیفه آموزش را پدید آوردن نیروی وفادار به نظام دموکراسی آمریکایی می‌داند.

*‌ تنظیم تئوری آموزش و پرورش بر اساس فلسفه دیویی

وی با بیان اینکه در ایران بعد از پایان دفاع مقدس دو دولت سازندگی و اصلاحات به طور رسمی تئوری آموزش و پرورش خود را بر اساس نظریات دیویی تنظیم کردند، تاکید کرد: دولت سازندگی بدون در نظر گرفتن پروژه تربیت مدیران آینده کشور‌های در حال توسعه که بر مبنای نظریات دیویی توسط آمریکا تدوین شده است تعدادی از دانشجویان مقطع فوق لیسانس و دکترای ایران را که بخشی از آنها از مدیران نظام بودند، بورسیه دانشگاه‌های غربی کرد.

فضلی‌نژاد تصریح کرد: من نه با تبادل فرهنگی و نه با تعامل فرهنگی مخالفتی ندارم و همچنین معتقدم که مطلوب نیست که درهای جامعه را بر روی اندیشه‌های گوناگون ببندیم اما معتقد به دروازه‌بانی انتقادی اطلاعات هستم.

وی اضافه کرد: دولت سازندگی با فرستادن و بورسیه کردن تعداد زیادی از مدیران، به واقع آنان را در فرایند فروپاشی ایدئولوژی مورد نظر صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها قرار داد.

*‌ آمریکا به دنبال جذب بستگان مقامات ایرانی

نویسنده کتاب ارتش سری روشنفکران گفت: آمریکا طبق سندی با عنوان «چگونه به مغز ایران ضربه بزنیم؟» به دنبال جذب فرزندان و بستگان سفیران و  مقامات ایرانی برای تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا است که نمونه بارز آن تحصیل مهدی هاشمی در دانشگاه آکسفورد است.

وی اظهار کرد: شهر کتاب دارای 52 شعبه نمونه از فروشگاه‌های زنجیره‌ای است که با فروش کتاب‌هایی در القای اجرای سبک زندگی مبتنی بر نظام لیبرال سرمایه‌داری و فروپاشی ایدئولوژیک جمهوری اسلامی نقش موثری ایفا می‌کند.

این فعال سیاسی افزود: وزارت خارجه آمریکا یادگیری زبان انگلیسی برای ایرانیان را از اصلی‌ترین اولویت‌های خود می‌داند تا از طریق کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی سبک زندگی آمریکایی را منتقل کنند.

*‌ بیشتر کتاب‌های روانشناسی ایرانی، آلوده به برداشت‌های انحرافی

وی تاکید کرد: همچنین بیشتر کتاب‌های روانشناسی و دین‌شناسی در ایران آلوده به نگاه‌ها و برداشت‌های انحرافی است و تأثیر مستقیم روی سبک زندگی دارند.

فضلی‌نژاد تصریح کرد: نمونه‌ای از خیانت‌های دولت اصلاحات به زمان وزارت فرهنگ و ارشاد مهاجرانی و مسجد‌جامعی برمی‌گردد که قصد احداث نمونه‌ای از شهر کتاب با الگوبرداری از مرکز پمپیدوی فرانسه و موزه گوزن‌هایم نیویورک با نام مرکز فرهنگی اصفهان را داشتند که برگرفته از سبک معماری یونان باستان است.

وی ادامه داد: جالب توجه این است که وزارت ارشاد در دولت اصلاحات، مناسب‌ترین و بهترین راهکار به منظور دستیابی به اهداف خود را عقد توافقنامه همکاری دوجانبه با مراکز فرهنگی خارجی و همکاری نزدیک با بخش‌های فرهنگی سفارتخانه‌های خارجی در تهران می‌دانست که خود پوششی برای کارهای جاسوسی بود.

نویسنده کتاب شوالیه‌های ناتوی فرهنگی با تذکر به مسئولین فعلی نظام گفت: سفارت فرانسه نیز با تأسیس کانون ادبی اقدام به اهدای جایزه به ترویج‌دهندگان فرهنگ مدرن غرب در ایران به وسیله ادبیات کرده است.

وی اظهار کرد: رئیس مجلس سنای هلند در دیدار با خانه هنرمندان در سال 1383 اذعان کرده است که فرایند سکولاریزاسیون و فروپاشی جمهوری اسلامی از دو راه فروپاشی ایدئولوژیک و سقوط فیزیکی نظام امکان‌پذیر است که راه اول بر راه دوم اولویت دارد.

این نویسنده تاکید کرد: در حال حاضر یکی اساتید دانشگاه اصفهان و از اعضای هیئت علمی این دانشگاه کتابی تحت عنوان «جهانی‌سازی و دموکراسی در ایران» نوشته است و در این کتاب با الهام از مدل فلاسفه پنتاگونی راهبردهایی برای فروپاشی نظام جمهوری اسلامی ایران ارائه کرده است.

وی اضافه کرد: این فرد در مقدمه کتاب بحث فروپاشی اروپای شرقی خود را وفادار به مدل‌ گذر از سنت به مدرنیزه هانتینگتون معرفی می‌کند و این در حالی است که هانتینگتون رژیم جمهوری اسلامی ایران را شّری بدتر از هیتلر دانسته و هر عملی برای سرنگونی آن را مجاز به شمار می‌آورد.

*‌ شکست در تدوین سبک زندگی، فروپاشی دستاوردهای هسته‌ای

فضلی‌نژاد افزود: به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند اگر ما در تدوین سبک زندگی اسلامی شکست بخوریم، تمام دستاوردهای تکنولوژیک و هسته‌ای ما فرو خواهد پاشید.

وی گفت: با توجه به ای که شهرک شهید محلاتی به گروه‌های نظامی تعلق گرفته، بافت مذهبی دارد و در انتهای آن یکی از ساختمان‌های دانشکده افسری امام علی افتتاح شده است، گروه‌های روشنفکر اقدام به ساخت یک مرکز سیتی‌سنتر به نام الماس که برگرفته از همان الگوی پمپیدوی فرانسه است در مجاورت آن کرده‌اند.

وی تصریح کرد: حتی این گروه‌های روشنفکر پا را فراتر گذاشته، اقدام به تاسیس پمپیدوی دیگری در کنار امامزاده صالح تجریش کرده‌اند که خود یکی از مراکز ترویج فساد است.

این پژوهشگر با بیان اینکه اکنون در بیلبوردهای تبلیغاتی نیز شاهد ترویج فرهنگ لیبرال سرمایه‌داری هستیم، تاکید کرد: همچنین روزنامه آسیا که یک روزنامه اقتصادی به سردبیری ایرج جمشیدی یکی از اعضای حزب رستاخیز در زمان حکومت پهلوی و از فاسدترین مهره‌های مطبوعاتی عصر پهلوی است به ترویج فرهنگ لیبرال سرمایه‌داری و به سکولاریزه کردن ذهن‌ها می‌پردازد.

وی گفت: نظام ما به سمتی در حال حرکت است که مسعود مهرابی مدیر مسئول مجله فیلم، هوشنگ گلمکانی سردبیر ماهنامه فیلم و امید روحانی از فعالان ماهنامه تجربه، همگی از اعضای حزب رستاخیزی که شاه ملعون پهلوی از آن حمایت می‌کرده، بوده‌اند.

فضلی‌نژاد در پایان با انتقاد از برنامه هفت بیان کرد: این برنامه سعی در زنده کردن اسطوره‌های فیلم‌های فارسی قبل از انقلاب مثل فردین و بهروز وثوق برای نسل جوان را دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 22 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com