وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان درباره نسبت طرح سوال با حل مشکلات اقتصادی مردم گفت: طبیعتا اگر اختلاف بین مسئولان بالا گیرد مشکل اقتصادی مردم حل نخواهد شد.

وی با اشاره به نامه‌نگاری‌های اخیر سران قوا، خاطرنشان کرد: اگر رئیس‌جمهور به فکر این باشد که جواب رئیس قوه قضائیه را بدهد و یا اینکه به فکر این باشد که از کارشناسان برای پاسخ دادن به رئیس قوه دیگر کمک بگیرد زمانی را برای این موضوع صرف خواهد کرد که به طور طبیعی باید گفت این زمان هدر رفته می‌توانست برای حل مشکلات مردم صرف شود لذا طبیعتا اختلافات قوا موجب حل مشکلات مردم نخواهد شد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه افزود: از رؤسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس پرسیدم که آیا طرح سوال از رئیس‌جمهور می‌تواند به حل مشکلات اقتصادی کمک کند؟ آیا ارز بعد از طرح سوال ارزان خواهد شد؟ پاسخشان منفی بود.

نبویان با بیان اینکه با طرح سوال از رئیس‌جمهور اگر وضعیت بدتر نشود قطعا بهتر نخواهد شد، اظهار داشت: اینکه رئیس‌جمهور جواب نمایندگان را بدهد و نمایندگان جواب رئیس‌جمهور را، مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه وضعیت را بدتر خواهد کرد؛ بنابراین اختلافات، کمکی به حل مشکلات اقتصادی نخواهد کرد.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه دشمن از طرح سوال از رئیس‌جمهور استقبال کرده است، گفت: حداقل این است که بی‌بی‌سی بعد از اعلام وصول طرح سوال گفت مجلس بعد از سخنان رهبری، طرح سوال از احمدی‌نژاد را کلید زده است پس باید گفت دشمن از طرح سوال خوشحال است.

نبویان با بیان اینکه نسبت طرح سوال از رئیس‌جمهور با فرمایشات مقام معظم رهبری حائز اهمیت است، تاکید کرد: لازم است این بخش را به صورت دقیق بررسی کنیم چرا که برخی دوستان ما که طرح سوال را امضا کرده‌اند در بیانیه‌ای مطالبی را گفته‌اند که جای تاسف دارد. آنها گفته‌اند که مخالفان طرح سوال نیت‌خوانی می‌کنند و زیر چتر دفتر رئیس‌جمهور هستند و یا اینکه در مجلس گفتند، استنباطشان را به جای نظر رهبری می‌گویند.

وی افزود: باید در پاسخ به این افراد گفت، اگر در جایی ابهام باشد افراد می‌توانند برداشت خودشان را در قالب استنباط مطرح کنند و اشکالی ندارد که هر کسی استنباطش را بگوید اما وقتی نص و یا صریح باشد نیازی به استنباط نیست و نمی‌توان گفت که نص، استنباط است. نمی‌توان گفت وقتی فردی می‌گوید روز است اما ممکن است مرادش شب باشد.

نبویان با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری ابهام ندارد که جای استنباط داشته باشد، اظهار داشت: فرمایشات آقا کاملا روشن، رسا و صریح است و جای استنباط برای کسی نمی‌گذارد. ایشان در خطبه‌های نماز جمعه 14/11/90 می‌فرمایند «همه باید احساس مسئولیت کنند علی‌الخصوص مسئولین کشور، تقصیر‌ها را گردن هم نیندازیم اینطور نباشد که اگر یکجا یک نقصی پیدا شد مجلس بگویید تقصیر دولت است و دولت بگوید تقصیر مجلس است. آن یکی بگوید تقصیر قوه قضائیه است. نه، حدود مشخص است. قانون اساسی حدود را مشخص کرده است. وظایف همه معلوم است.»

وی ادامه داد: در اولین دیداری که مجلس نهمی‌ها با حضرت آقا داشتند، ایشان فرمودند «بنده به استقلال مجلس خیلى اهمیت می‌دهم و معتقدم واقعاً مجلسِ مستقل یکى از نعم بزرگ است. بعضى تصور می‌کنند، بعضى هم این را هى توى رسانه‌ها مطرح میکنند؛ خیال می‌کنند مظهر استقلال از دولت، پریدن به دولت است. اینجورى نیست. بحث این دولت و آن دولت نیست؛ در همه‌ى دوره‌ها، توى این چند سال - میدانید دولتهاى مختلفى بودند - بنده همیشه همین را تذکر دادم. استقلال از دولت معنایش این نیست که آدم باید دائم با دلیل و بى‌دلیل، هى بپرد به دولت؛ به این کارش، به آن کارش؛ کارهائى که اصلاً لزومى ندارد انسان اعتراض کند. خب، یک قانونى بگذارید برخلاف آن جهتى که او دارد حرکت میکند. به هر حال اینها چیزهاى لازمى است»؛ اخیراً روزنامه جمهوری اسلامی تیتر یکش بود که مجلس در راس‌ امور است، خب درست است اما مجلس برای این در راس‌ امور است که مصالح نظام را در نظر بگیرد.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی‌ و پژوهشی امام خمینی(ره) همچنین گفت: حضرت آقا در تاریخ  3/5/91 در دیدار با کارگزاران نظام فرمودند:«یک مسئله هم مسئله‌ی وحدت و همبستگی است. در کشور ما خوشبختانه ملت متحدند؛ این خیلی دستاورد مهمی است؛ از این باید صیانت کرد؛ نگذاریم از بین برود. این اختلافاتی که گاهی بین مسئولین بروز می‌کند - که به سطح رسانه‌ها هم کشیده میشود؛ بیخود، بی‌مورد، بی‌فایده - به اتحاد ملی ضربه میزند. یک عده میشوند طرفدار این، یک عده هم میشوند طرفدار آن؛ مخالفت کردن، متهم کردن یکدیگر؛ یک عده‌ای قوه‌ی مجریه را متهم کنند، یک عده‌ای از آن طرف قوه‌ی مقننه را متهم کنند، یک عده‌ای قوه‌ی قضائیه را متهم کنند، تقصیرها را گردن هم بیندازند؛ این جزو کارهای بسیار مضر است و دوستان محترم ما، مسئولان عزیز کشور بدانند که این در بین مردم هم هیچگونه آبرو و وجهه‌ای ایجاد نمیکند که ما مشکلات را هی به گردن این و آن بیندازیم.» این بیانات مقام معظم رهبری صراحت دارد چطور می‌گویند، استنباط و نیت‌خوانی است؛ ابهام که ندارد هیچ، صراحت دارد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان افزود: رهبر معظم انقلاب در 1/1/91 فرمودند: «من یک توصیه هم در زمینه‌ی سیاسی بکنم. عزیزان من! برادران! خواهران! در سرتاسر کشور، امروز ما احتیاج داریم به اتحاد و یکپارچگی. بهانه های اختلاف زیاد است. گاهی در یک قضیه‌ای سلیقه یک نفر، دو نفر با هم یکسان نیست؛ این نباید بهانه  اختلاف بشود. گاهی در کسی یک گرایشی هست، در دیگری نیست؛ این نباید مایه اختلاف بشود. آراء، نظرات، همه محترمند. اختلاف در درون، منازعه در درون، موجب فشل میشود. قرآن به ما تعلیم میدهد: «و لا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم» و در نهایت اینکه آقا در دیداری که با دانشجویان به مناسبت13 آبان داشتند، فرمودند: «از امروز تا روز انتخابات، هر کسی که بخواهد از احساسات مردم در جهت اختلافات استفاده کند، قطعاً به کشور خیانت کرده است.»گفت: خب این بیانات حضرت آقا ناظر به نامه‌نگاری‌ها نیست و روشن است که حضرت آقا چه می‌فرمایند. این بخش از بیانات آقا نص است پس نمی‌توان گفت که استنباط است.

نبویان با اشاره به بیانیه فراکسیون رهروان درباره طرح سوال از رئیس‌جمهور گفت: واژه رهروان ولایت برای این فراکسیون باید اساسی باشد. این دوستان باید بیشتر طرفداری کنند از رهبری نه اینکه بیان صریح را بگویند نیت خوانی و استنباط.

وی افزود: ممکن است کسی بگوید بیانات رهبری کلی است، به تعبیر ما طلبه‌ها شبهه مفهومیه نداریم، بله، نباید اختلاف کنیم اما اگر شبهه این باشد که چه کسی گفته سوال از رئیس‌جمهور موجب اختلاف است؟ می‌شود شبهه مصداقیه. یعنی برخی آقایان شبهه مصداقیه دارند.

نبویان با بیان اینکه درباره شبهه مصداقیه طرح سؤال با شاخص‌ترین فرد هیئت رئیسه بحث کرده است، توضیح داد: به ایشان گفتم آیا شما بحث و شبهه مصداقی دارید و می‌گویید که این مورد مصداق اختلاف نیست، گفت بله، از وی پرسیدم به نظر شما سوال از رئیس‌جمهور موجب وحدت می‌شود یا اختلاف، پاسخ داد، اگر احمدی‌نژاد عاقلانه پاسخ بدهد وحدت شکسته نمی‌شود. سوال دیگر را مطرح کردم و گفتم به نظر شما احمدی‌نژاد اینطور که می‌گویید پاسخ می‌دهد، گفت نه. گفتم خب وقتی خودت قبول داری که آنطور که می‌گویی پاسخ نخواهد داد آیا جواب اختلاف نمی‌شود؟ در این صورت باید گفت که شما شبهه مصداقیه هم ندارید. شما از رئیس‌جمهوری می‌خواهید سوال کنید که خودتان یقین دارید پاسخش موجب اختلاف خواهد شد. پس باید گفت آیا این فعلی که ما نتیجه‌اش را می‌دانیم مصداق خیانت نیست؟.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: یکی از اعضای شاخص هیئت رئیسه به من گفت: بحث اصلا سوال نبود بحث استیضاح بود. پس واضح است که آقایان سراغ اختلاف رفتند. اگر برخی از امضا‌کنندگان به دنبال استیضاح بوده‌اند سوال ما این است که آیا این کار آنها برای وحدت بوده است؟

وی همچنین گفت: همان شاخص‌ترین عضو هیئت رئیسه در گفت‌وگویی که با من داشت،‌ گفت درباره طرح سئوال از رئیس‌جمهور از رهبری سئوال کردم، ایشان سکوت کردند. خب سکوت اینجا به معنای رضا نیست چرا که چند روز قبلش رهبری تصریح کرده بود که اختلاف قطعاً خیانت است.

وی با بیان اینکه طراحان سؤال از رئیس‌جمهور می‌گویند، می‌خواهند با سؤال مشکل ارز را حل کنند، تصریح کرد: اینکه برخی مصاحبه می‌کنند و به مردم می‌گویند می‌خواهند مشکل اقتصادی را با سؤال از رئیس‌جمهور حل کنند؟ جای بحث دارد،‌ آیا رهبری نمی‌خواهد مشکلات حل شود؟ چرا برخی می‌خواهند حل نشدن مشکلات اقتصادی را پای رهبری بنویسند؟ رهبری مدافع مردم است و بر همین اساس است که می‌فرماید اختلاف نداشته باشید چراکه حل مشکلات اقتصادی مردم در گروه اختلاف نیست، اختلاف موجب می‌شود مسئولان وقت خود را صرف پاسخ به یکدیگر بکنند نه حل مشکلات مردم.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: بحث من این است که اصلاً که آقایان خیلی اشتباه کردند که رفتند به صورت جداگانه از رهبری سؤال کردند، به همین آقایی که شاخص‌ترین عضو هیئت‌رئیسه است عرض کردم و گفتم شما اصلی را باب می‌کنید که خطرناک است. می‌خواهند بگویید بیانات صریح رهبری برای مردم و عوام است نه برای مسئولان، فکر می‌کنند افراد خاصی هستند که جدا از مردم، رهبری باید برای آنها صحبت کند؛ اگر بیانات عمومی رهبری برای همه مفید نیست چرا به رهبری نامه نوشتید و گفتید که مطیع هستید؟ و اگر بیانات ایشان برای همه مفید نیست و شامل شماها نمی‌شود چرا به رهبری نامه نوشتید؟ خوب این واضح است که آقا می‌فرماید اختلاف خیانت است، چرا می‌روید جداگانه سؤال می‌کنید؟

وی تأکید کرد: برخی آقایان گفتند اگر رهبری بگوید ما دست از استیضاح می‌کشیم، یک از آنها گفت در استیضاح وزیر به ما گفتند و ما دست کشیدیم. من به این آقا گفتم اگر به قول خودتان درباره استیضاح وزیر به شما می‌گویند دست از استیضاح بردارید درباره سؤال از رئیس‌جمهور که به طریق اولا مسائل روشن است.

نبویان با بیان اینکه اعضای فراکسیون رهروان دوستان خوبی هستند و حتماً از دستشان در رفته و مطالب نادرستی در بیانیه اخیرشان ذکر کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در این بیانیه گفته‌اند، دو فراکسیون اصولگرای اکثریت و اقلیت در مجلس نهم وجود دارد این حرف چه معنایی دارد، معنایش این است که شما در اکثریت هستید؟ و نمایندگان اصولگرای مجلس اقلیت هستند؟ این حرف، حرف بدی است اگر شما اکثریت بودید که می‌بایست در تعداد امضاهای طرح سؤال اکثریت مجلس را شامل می‌شدید.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان با بیان اینکه در بیانیه فراکسیون رهروان نوشته شده که برخی دوستان درک و استنباط خودشان را در برخی مقاطع انتخاباتی به اشتباه به رهبری نسبت داده‌اند، افزود:سؤال ما این است کدام مقاطع انتخاباتی را می‌گویید، انتخابات 88 را می‌گویید؟ آیا ما در انتخابات88 اشتباه کرده‌ایم، آیا اگر از سران فتنه حمایت می‌کردیم کارمان درست بود؟ فرض بگیرید ما استنباطمان را از بیانات آقا در انتخابات 88 بیان کردیم. آیا درست این بود که از سران فتنه حمایت کنیم؟ این حرف خیلی خطرناک است. نمی دانم چه کسی این بیانیه را نوشته اما لازم دوستان ما در فراکسیون رهروان به آن پاسخ بدهند. از این بیانیه بوی حمایت از سران فتنه به مشام می‌رسد. البته حتماً غفلت کرده‌اند و این مطالب را در بیانیه آورده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه در بیانیه فراکسیون رهروان، دوستان ما را متهم کرده‌اند که مطالب فاقد مبانی را به رهبری نسبت می‌دهیم در حالیکه بحث ما درباره وحدت و عدم اختلاف صراحت بیان آقا است نه برداشت از یک موضوع مبهم، تأکید کرد: خودشان گفتند سؤال موجب اختلاف می‌شود و آقا هم فرموده است اختلاف موجب خیانت است ما برداشت نمی‌کنیم بلکه صراحت بیان آقا را می‌گوییم.

نبویان افزود: فکر می‌کنم بیانیه‌ اخیر فراکسیون رهروان از دست دوستان ما در رفته باشد چرا که در این بیانیه دو بار واژه جنگ به کار رفته است، جنگ نانوشته و جنگ خانگی در بیانیه فراکسیون رهروان مطرح شده است. به دوستانمان در فراکسیون رهروان می‌گویم شما با چه کسی جنگ دارید؟ آیا قرار است با یکدیگر جنگ داشته باشیم؟ اینکه آغاز اختلاف است پس اگر اینطور باشد سؤال از رئیس‌جمهور موجب اختلاف شده است و اختلاف هم به بیان آقا مصداق خیانت است.

نماینده مردم تهران گفت: در بیانیه فراکسیون رهروان آمده که ما زیر چتر دفتر رئیس‌جمهور هستیم تعجب داردحرفها و مطالب من درباره آقای مشایی کاملاً واضح و روشن است آن وقت که برخی‌ها حرفی نمی‌زدند صحبت‌های ما علیه آقای مشایی مطرح بود.

وی با بیان اینکه بحث ما دولت و حمایت از دولت نیست بلکه عمل به فرمایشات رهبری است، گفت: بحث ما رعایت مصالح نظام است. گرانی کمر مردم را خم کرده مشکل مردم را باید حل کنیم. مشکل گرانی با اختلاف با رئیس‌جمهور حل نمی‌شود، با دعوا حل نمی‌شود اگر اینطور باشد که ما باید به فکر دعوا باشیم نه حل مشکلات مردم.

وی افزود: در بیانیه رهروان از واژه آوردگاه‌های آینده استفاده شده است، منظور از این واژه چیست؟ خیلی جای گله دارد مگر قصد جنگ داریم که اینگونه حرف می‌زنیم.

نبویان در پاسخ به این سؤال که آیا می‌توان حق نمایندگان را برای سؤال از رئیس‌جمهور نادیده گرفت،‌گفت:سؤال و استیضاح حق نماینده است اما نه حق مطلق، باید روشن شود که حق نماینده برای سؤال و استیضاح مطلق است یا مقید. آیا من نماینده حق دارم بدون دلیل و هرطور که بخواهم و برخلاف مصالح مردم و نظام عمل کنم؟ مسلم است که حق سؤال و استیضاح برای نمایندگان حق مقید است نه حق مطلق. اصل 57 قانون اساسی تصریح دارد که قوا زیر نظر ولایت مطلقه هستند. پس حق قانونی هم حق مطلق نیست حق مقید است. حرف مردم گرانی اجناس، ارز و عدم نظارت بازار است نه اختلاف و درگیری بین مجلس و دولت.

وی با بیان اینکه مخالفت با طرح سؤال لزوماً به معنای دفاع از رئیس‌جمهور نیست گفت: ما از دولت حمایت می‌کنیم چون آقا از دولت حمایت می‌کند. آقا به هر کس نمره منفی بدهد ما هم به او نمره منفی می‌دهیم. آقا اگر دست از حمایت کسی بردارد ما هم بر می‌داریم، سؤال من این است گرانی‌ها با دعوا حل می‌شود یا اینکه مجلس بیاید قوانینی که تسهیل می‌کند مشکلات مردم را مورد بررسی قرار بدهد؟

نبویان با بیان اینکه می‌گویند مصلحت در آیین‌نامه نیست در حالیکه مصلحت فراتر از قانون است،افزود: البته خود اصل 57 قانون اساسی صراحت دارد که قوا مستقل اما زیر نظر ولایت مطلقه امر هستند. می‌خواستم در این مورد، اخطار قانون اساسی بدهم، دو روز وقت گرفتم اما وقت ندادند البته عامداً نبوده است.

«رهبری برای این می‌گوید وحدت داشته باشید تا مشکلات اقتصادی حل شود. ما به رئیس‌جمهور هم توصیه می‌کنیم که حرفهای اختلافی نزند. البته بعد از نامه اشتباه رئیس‌جمهور و رئیس قوه قضاییه مجلس بانی اختلاف شد. رئیس‌جمهور نباید نامه علنی به رئیس قوه قضاییه می‌داد چرا که این کار او اشتباه بود و ما نیز قبول داریم. حالا که همه به آقا گفتند چشم چرا مجلس دوباره شروع می‌کند برخی انتظار دارند چاقو را در شکم فرو کنند و بگویند عاقلانه آن را بخیه کنید. ما نباید منشأ اختلاف شویم و بگوییم عاقلانه عمل کنند. من تعابیر بسیار زشتی از برخی نمایندگان علیه رئیس‌جمهور شنیدم البته دولت باید آرام باشد».

* گفت‌وگو از مهدی مشکینی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 23 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com