وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

متاسفانه برای وسایل آرایشی و بهداشتی و برای واردات ماشین های لوکس ارز ترخیص داده شد اما برای داروی بیماران کاری جدی صورت نگرفته است که انتظار بر این است تا ارز تخصیصی برای داروها را رعایت کند که جامعه با مشکلی جدی مواجه نشود.
مدت‌ها بود كه داروهاي بيماران خاص يا كمياب بود يا اصلا پيدا نمي‌شد، بيماران سرطاني و ام‌ اس از جمله بيماراني بودند كه زودتر از بقيه فهميدند براي تهيه برخي از داروهايشان آشنا و پارتي هم جواب نمي‌دهد و شاید راهکار تنها کرنش در مقابل بازار ناصر خسرو باشد این در حالی است که به اعتقاد برخی کارشناسان از جمله دکتر قربانی عضو کمیسیون بهداشت مجلس، اختصاص ارز برای لوازم آرایشی بصورت منظم صورت می گیرد تا برخی بزک کرده های خیابان گرد برای یک روز با مشکل روبرو نشوند و البته دشمنان نیز در راستای برنامه های شومشان در این زمینه کمال همکاری را با وارد کنندگان انجام می دهند!

به گزارش سرویس پزشکی و سلامت بی باک، خبرهايي كه از سوي وزير بهداشت در مورد بحث مشكلات دارويي در كشور اعلام مي‌شود، هم خوب است و هم بد. معمولا همه دوست دارند اول خبرهاي بد را بشنوند و بعد خبرهاي خوش را، خبر بد وزير بهداشت هم این است که مي‌گويد غربي‌ها رسما ايران را از لحاظ دارويي تحريم كرده‌اند.

حال محمد حسین قربانی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان با تأیید صحت این مطلب به خبرنگار بی باک گفت: صحبت های خانم وزیر کاملاً درست است. بحث تحریم امروزه بر سیستم دارویی هم اثر گذاشته است و من گله ای که از مجامع بین المللی و جهانی دارم همین مورد است.

وی اضافه کرد: دشمنان اگر در بحث های سیاسی و اقتصادی بحثی دارند باید بدانند که همیشه حرمت انسان ها و درمان شان را خارج از این بازیها قلمداد کنند. این گله برای آقایانی که در آن طرف دنیا شعار مردم دوستی می دهند قابل توجه است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان با بیان اینکه دولت نیز تا به امروز یک اهتمام جدی برای تخصیص داروها  نداشته است، گفت: ما انتظار داریم که بانک مرکزی و دولت محترم یک عنایت ویژه ای جهت تخصیص ارز به ورود داروها داشته باشد.

وی اظهار داشت: باتوجه به این که 95 درصد داروهای مصرفی ما در داخل کشور تولید می شود و این تولید داخل نیاز به مواد اولیه دارد ما در واردات مواد اولیه  شاید یک مقدار با مشکلات مواجه هستیم.

قربانی با اشاره به داروهای خاص برای بیماران خاص اظهار کرد: یکسری از داروها وارداتی است که در این قضیه ها هم ما شامل تحریم ها هستیم .

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی از دولت گله مند بود و اعلام کرد: متاسفانه برای وسایل آرایشی و بهداشتی و برای واردات ماشین های لوکس ارز ترخیص داده شد اما برای داروی بیماران کاری جدی صورت نگرفته است که انتظار بر این است تا ارز تخصیصی برای داروها را رعایت کند که جامعه با مشکلی جدی مواجه نشود.


دکتر محمد حسین قربانی در پایان اضافه کرد: پیشنهاد ما این است که دولت ارز مورد نیاز برای داروها را تخصیص دهد. یعنی امروز بعد از غذا دارو اولویت است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 23 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com