وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گزارش مقدماتی این کمیسیون را در زمینه‌ی علت مرگ ستار بهشتی قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، سید حسین نقوی حسینی در صحن علنی امروز مجلس ضمن قرائت گزارش مقدماتی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در زمینه علت مرگ ستار بهشتی تاکید کرد که طبق این گزارش قوه قضاییه باید با عناصر متخلف در صورت احراز تخلف برخورد قانونی انجام دهد.

 

متن گزارش مقدماتی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در زمینه‌ی علت مرگ ستار بهشتی به شرح زیر است:

 

آقای ستار بهشتی با حدود 35 سال سن مجرد و با سطح تحصیلات سیکل در عرصه‌ی سایبری و دارای وبلاگ ویژه بوده است.

 

ایشان روز سه شنبه 91/8/18 با حکم مراجع قضایی از منزل خود در شهرستان رباط کریم توسط پلیس ویژه فناوری اطلاعات ( فتا) دستگیر و پس از بازجویی اولیه با صدور قرار قانونی به زندان منتقل می‌شود و سپس جهت تکمیل تحقیقات از زندان به بازداشتگاه پلیس فناوری اطلاعات منتقل و روز شنبه 91/8/20 در بازداشتگاه مذکور فوت می‌نماید.

 

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در 91/8/22 جلسه‌ای با حضور دادستان تهران ، فرمانده پلیس تهران و رئیس زندانهای استان تهران برگزار نمود.

 

جمع بندی اولیه کمیسیون بر اساس اظهارات مدعوین به شرح زیر اعلام می‌گردد:

 

1-اصل موضوع فوت وی در بازداشتگاه نیازمند بررسی دقیق و جدی است. به همین علت کمیسیون تصمیم گرفت یکی از قضات با تجربه دارای درجه ممتاز قضایی و عضو کمیسیون امنیت ملی را در چارچوب وظیفه‌ی نظارتی مامور کند تا حصول نتیجه‌ی نهایی موضوع را شخصا پیگیری نماید.

 

2-اقدام قوه قضاییه به عنوان مرجع مسئول پیگیری این حادثه در بازداشت تعدادی از مامورین متهم به بررسی دقیق و کشف حقیقت کمک خواهد نمود. از این قوه می‌خوا هیم در صورت احراز تخلف با عناصر متخلف برخورد قانونی شود.

 

3-با توجه به اینکه پزشکی قانونی اقدام به کالبد شکافی و نمونه برداری با هدف آزمایشات دقیق نموده است کمیسیون منتظر اعلام نتایج این آزمایشات می‌باشد که هنوز نتیجه اعلام نشده است.

 

4-کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بر ضرورت دقت لازم نیروهای عمل کننده برای جلوگیری از حوادث مشابه تاکید می‌نماید و بر نظارت قوه قضاییه بر این روند توصیه می‌نماید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 24 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com