وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

به گزارش بولتن نیوز، رویترز در گزارشی پیرامون این مانور اذعان می دارد که ایران روز دوشنبه ضمن راه اندازی رزمایش نظامی خود در نیمی از پهنۀ این کشور، هشدار داد که کمتر از یک هفته پس از هر نوع اقدام متجاوزان، دست به عمل خواهد زد.

بر اساس این گزارش این مانور در هفتۀ جاری درمساحت 850000 کیلومتر مربع درشمال شرق ، شرق و مناطق جنوب شرقی ایران برگزار خواهد شد.

رسانه های مختلف خبر داده اند که حدود 8000 نفر از نخبگان و یگان های منظم ارتش با حمایت بمب افکن ها و جنگنده های نظامی در این مانور شرکت می کنند و سیستم های موشکی، توپخانه و نظارتی ارتش در این مانور آزمایش خواهد شد.

 

به گزارش تلویزیون انگلیسی زبان ایران پرس تی وی، مانور "ولایت-4" بزرگترین تمرینات نظامی-هوای کشور را که تاکنون برگزار شده در بر خواهد داشت.

رویترز در خصوص شرایط زمانی برگزاری این مانور می گوید:

«این مانوردر حالی اجرا می شود که تنش بین ایالات متحده و ایران بر سر برنامه هسته ای تهران اخیرا تا حدی کاهش یافته است.

 

شاهرخ شهرام، سخنگوی این تمرینات روز دوشنبه به گویندۀ شبکه تلویزیونی پرس تی وی گفت:" این مانور حاوی پیام صلح و امنیت برای کشورهای منطقه است اما در عین حال هشداری محکم به کسانی است که ایران را تهدید می کنند."

هفته گذشته، پنتاگون آمریکا اعلام کرد که هواپیماهای ایران به هواپیماهای بدون سرنشین غیرمسلح ایالات متحده که در تاریخ 1 نوامبر بر روی آب های بین المللی پرواز می کرده اند آتش گشوده است.

اما ایران اعلام کرد که این کشور "هواپیماهای بدون سرنشین دشمن" را که به حریم هوایی ایران تجاوز کرده بودند، دفع کرده است.

گر چه مانور هوایی ایران تنها چند روز پس از اعلام پنتاگون آغاز می شود، اما به نظر می رسد که این تمرینات از پیش برنامه ریزی شده است چرا که فرزاد اسماعیلی(فرمانده قرارگاه پدافند خاتم الانبیاء) در ماه سپتامبر به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت که طی ماه های آینده ایران مانورهای هوائی بزرگی را برنامه ریزی می کند.»

گفتنی است که در این رزمایش ضمن آزمایش رادار های مختلف و سایر سیستم های نظارتی ثابت، تاکتیکی و هوابرد، بمب افکن ها، برنامۀ سوخت گیری هواپیما و هواپیماهای بدون سرنشین نیز آزمایش خواهند شد. ایسنا هم روز دوشنبه اعلام کرد که در این مانور،جنگنده های F-4 ، F-5، F-7، و F-14 نیز شرکت دارند.

علاوه بر این بر اساس اظهارات فرماندهان نظامی، این تمرینات بر ارتقا و بهبود هماهنگی بین ارتش و سپاه تمرکز دارد.

رویترز در پایان گزارش خود ضمن اعلام پیشرفت های چشمگیر ایران در مسائل نظامی، می افزاید:

«ایران در سال جاری شبیه سازی های نظامی متعددی ، ازجمله مانورموشکی" پیامبر (ص) 7" در ماه ژوئیه را اجرا کرده است.

در ماه اوت نیز ایران اعلام کرد که یک موشک کوتاه برد با سیستم هدایتی جدید را آزمایش کرده که می تواند به اهداف زمینی و دریایی حمله کند.»


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 24 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com