وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

نمود بارز و فاحش پیگیری های این طیف که از جمله ایشان می توان به علی مطهری اشاره کرد گفته ها و مناظرات ایشان در ایام تبلیغات قبل از انتخابات مجلس است.
آن زمان که رای آوری و تهییج دانشجویان متمایل به طیف اصلاح طلب مهمترین محور گفته های ایشان را برای کسب کرسی های سبز بهارستان تشکیل می داد و امروز پیگیری خطوط ترسیمی از سوی جریان هایی چون سایت هاشمی رفسنجانی، اولویت ایشان است.
بخشی از گفته های علی مطهری در دانشگاه خواجه نصیر در بحبوحه مناظرات انتخاباتی مجلس نهم و در راستای پاسخ به مسائلی چون مصوبه دانشگاه آزاد و طرح نظارت بر نمایندگان در مجلس هشتم مطرح می شد که البته در مکان های دیگر هم عمده سخنان وی را تشکیل می داد بدین شرح بود: «مجلس باید آزاد باشد و حرف خود را بزند. نمی‌شود مدام بگوییم آقا فرمودند، آقا فرمودند و با این چماق همه را بزنیم. مجلس کار خود را می‌کند، اگر هم مصلحت بزرگتری وجود داشت، رهبری تذکر می‌دهند و مجلس اصلاح می‌کند. اصلاً شاید نظر من مخالف نظر رهبری باشد، اشکالی دارد؟ من معتقد بودم نیازی به چنین طرحی وجود ندارد.»

مقام معظم رهبری سال گذشته و در یکی از دیدار هایشان با نمایندگان مجلس نکات مهمی را در خصوص محورهایی که عمده گفته های امثال مطهری را تشکیل می دهد گوشزد کرده بودند،یکی از این قبیل تذکرات این بود که «به شما عرض کردم که در داخل مجلس شوراى اسلامى، خود نظارتى بگذارید. این، همان تقواى جمعى است. مجموعه، خود را بپاید. حالا حرفهائى گوشه کنار زدند که نماینده باید آزاد باشد، چه باشد؟ کسى با آزادى نماینده مخالف نیست؛ با کج رفتارى نماینده مخالف است. یک نماینده‌ى کج رفتار ممکن است مجلس شوراى اسلامى را بدنام کند، متهم کند؛ حیف نیست؟ مجلسِ به این عظمت، این نهاد قانونىِ اساسى در کشور، از نگاه رهبر انقلاب و بنیانگذار این نظام و پدید آورنده‌ى این مجموعه، یک چنین جایگاهى دارد. خب، این را باید نگه داشت، باید آبرو و چهره‌اش را حفظ کرد؛ این، خودنظارتى لازم دارد. اگر این خودنظارتى نباشد، اشکال به وجود مى‌آید؛ خود شما هم دارید مى‌بینید. من پارسال در این خصوص سفارش کردم. البته اخیراً در مجلس نسبت به این قضیه کارى انجام گرفت، اما اهمیت این قضیه درست به دست نیامد. این خودنظارتى، تقواى جمعى است.»

یکی از ویژگی های این طیف عدم گرفتن موضع در یک جناح مشخص است،ایشان نه موضع اصولگرایی می گیرند و نه موضع اصلاح طلبی و در عین حال به همه جریان ها از نگاه خود انتقاد های تخریبی بدون ارائه راهکار های سازنده میکنند.
اما آنچه شاهد هستیم این مسئله است که این روزها با خط دهی جریان رسانه ای هاشمی رفسنجانی این موضع های بی جا و بی دلیل در قالب بازخوانی خاطرات هاشمی رفسنجانی بیان می شود که مخالفت نظرات نمایندگانی چون علی مطهری با نظر رهبری می تواند به مخالفت مردم به رهبری بیانجامد.


در روزهای اخیر خبری مبنی بر مذاکره ی مستقیم ایران و آمریکا با دخالت مسکو منتشر شد،اما انتهای تمام گزارشات و مطالب غربی این موضوع را بیان میکرد که در نهایتا آنچه که پیش برنده این قبیل موضوعات است،نظر رهبری ایران آیت الله خامنه ای است،منظور از بیان این کلام اینست که غربی ها با تمام عناد و دشمنی ای که دارند میدانند که بهترین پیشبرنده اهداف کشوری چون ایران نظرات و پیاده سازی منویات مقام معظم رهبری است،اما در داخل کشور عناصری وجود دارند که افتخارشان ابراز وجود برای مخالفت با کلام امام امت است.
روند افرادی چون علی مطهری قطعا در ایام انتخابات 92 نمود بیشتری خواهد یافت،اما از آنجا که تجربه ملت ایران در حذف عناصر مجهول الموضع که به یکباره خودافشایی میکنند نشان داده است پایان خوشی در انتظار ایشان نخواهد بود.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 25 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com