وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

به گزارش سرویس سبک زندگی بی باک، رئیس کل بانک مرکزی در دستوری به معاونت نظارت این بانک، خواست تا در نامه‌ای به موسسات مالی و اعتباری که با نام "ائمه اطهار" فعالیت می‌کنند، با تعیین زمان معین، فورا نسبت به تغییر نام خود اقدام کنند.

محمود بهمنی درباره سرنوشت موسسات مالی و اعتباری که با نام "ائمه اطهار" فعالیت می‌کنند، گفت: به معاونت نظارت بانک مرکزی اعلام کرده‌ام که در نامه ای به این موسسات مالی و اعتباری، با تعیین زمان مشخص فورا نسبت به تغییر نام موسسه خود اقدام کنند.

وی به این موسسات مالی و اعتباری هشدار داد در صورتی که نام موسسه خود را تغییر ندهند، بانک مرکزی با همکاری نیروهای انتظامی و قضایی، تابلوهای آنها را جمع آوری خواهد کرد.

بدنبال دستور محمود بهمنی رئیس بانک مرکزی نسبت به تغییر نام  موسسات مالی و اعتباری که از اسامی ائمه اطهار (علیهم الاسلام) استفاده کرده اند، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی ادیب یزدی، خطیب مشهور کشورمان و کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با خبرنگار " بی باک " گفت: اگر عملیات موسسات مالی خالی از هر گونه شبهات بود و به هیچ عنوان از سودهای کلان آنچنانی که متاسفانه معمول بانک های ما شده است و مبدا گرفتاری های مادی و معنوی مردم می شود، بهره نمی بردند، هیچ اشکالی نداشت که برخی با نام اهل بیت (علیهم الاسلام) به مردم خدمت کنند ولی متاسفانه واقعیت چیز دیگری است.

رئيس سابق مجتمع بلال صدا و سيما افزود: اگر این موسسات واقعا یک ارتباط سالم بین صاحب سرمایه و استفاده کننده از سرمایه ایجاد می کردند هیچ اشکالی نداشت که نام حضرات معصومین (علیهم السلام) بر روی آنان باشد بلکه موجب افتخار بود که یکسری از نهادی اقتصادی وجود دارند که می توانند خالی از هر گونه نگاه های مادی، به خدمت اقتصاد کشور در بیایند.

حجت الاسلام ادیب ابراز داشت: از آنجا که روند کاری این موسسات مالی، غالبا منطبق بر  انتفاع و بهره وری های آنچنانی است و حتی در بسیاری از موارد بی رحمانه از مردم سود پولشان را می گیرند، بدیهی است که در چنین شرایطی استفاده از نام معصومین معنا ندارد.

وی اظهار داشت: حضرات معصومین (علیهم السلام) شخصیت هایی خالی از هرگونه مادیات را دارند و حتی با گوشه چشمشان هم به دنیا و مافیات آن نگاه نمی کردند. حال چگونه می توان نام این بزرگواران را بر روی موسساتی گذاشت که مبتنی بر مناسبات غیر سالم هستند؟!

حجت الاسلام ادیب یزدی ضمن تقدیر از این اقدام بانک مرکزی اظهار داشت: این حرکت بانک مرکزی بسیار مناسب است ولی مناسب تر از آن، تغییر ماهوی در موسسات مالی و بانک های کشور می باشد. یعنی همینطور که بانک مرکزی می خواهد با این اقدام خود، اصالت و نورانیت نام حضرات معصومین را حفظ کند، امیدواریم که سیره و روش آن بزرگواران را نیز در پیشبرد بهتر مباحث مالی و اقتصادی جامعه پیاده کند.

وی در پایان اظهار داشت: همانطور که آقای ریئس جمهور عرض کرده بودند که سود بانکی را به یک رقم خواهم رساند، نشاءالله این اهداف پاک پیگیری شود تا مردم قدری از این فجایع انتفاعی برخی بانک ها و موسسات نجات پیدا کنند و شاهد بازاری شکفته و پر برکت باشیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 3 آذر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com