وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل


اکنون یک پرسش با توجه به دو تصویر ارائه شده در بالا ذهن را قلقلک می دهد: آیا گروهی تروریستی تبدیل به ابزاری علیه ایران و در اختیار غرب شده است؟ آیا امریکایی ها و متحدان غربی اش برای مهار قدرت ایران به گروهی متوسل شده اند که برای بقا دست به هر جنایتی به امر امریکا می زند؟
سازمان مجاهدین خلق که در ایران با نام منافقین شناخته می شود تا پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1979، بخشی از جریان انقلابی و در زمره گروه های چپ گرا بود. فعالیت های ضدمردمی این سازمان پس از انقلاب اسلامی و همراهی با صدام حسین در طول هشت سال جنگ تحمیلی منافقین را در داخل به شدت منفور کرده است.اعضا این گروه تروریستی در حال حاضر در عراق و در پایگاهی که امریکا و متحدان غربی اش برای آنها مهیا کرده اند، به نوعی در تبعید به سر می برند.
منافقین از مدتی پیش با درخواست های متعدد تعدادی از سیاستمداران امریکایی مبنی بر خروج نام این گروه از لیست تروریستی به بازی غرب با ایران بر سر پرونده هسته ای وارد شدند. برخی لیبرال ها ، محافظه کاران و حتی جمهوری خواهان امریکایی اعتقاد به حذف نام این گروه از لیست سیاه دارند. قرار گرفتن نام این سازمان در لیست گروه های تروریستی به معنای ممنوع بودن هرگونه ارتباط مالی و سیاسی با آنها است. موافقان حذف نام این گروه از لیست سیاه ادعا می کنند که منافقین در چند سال اخیر تغییر ماهیت داده و اصلاحاتی را در ساختار نظامی گری به وجود آورده و مبارزه مسلحانه را کنار گذاشته اند.


این در حالیست که بر اساس مدارک به دست آمده برخی از مدافعان سازمان منافقین خریداری شده اند. در حال حاضر پرونده ای در بخش فساد مالی دیوان عالی امریکا جاری است که در آن فرماندار سابق پنسیلوانیا و رئیس سابق ستاد مرکزی کاخ سفید متهم به دریافت پول از منافقین برای حمایت از این گروه شده اند. منابع موثق ادعا می کنند که شاخه سیاسی منافقین اخیرا کمپین مالی را آغاز کرده و با جمع آوری وجوه نقدی از طرفداران خود به سیاستمداران امریکایی برای حمایت از خروج این نام از لیست گروه های تروریستی باج می دهد.
با اینهمه فعالیت های اخیر این گروه یک احتمال بسیار قوی را به ذهن متبادر می کند و آن این است که امریکا و رژیم صهیونیستی برای بی ثبات کردن موقعیت ایران در منطقه و در نگاه دقیق تر مهار برنامه هسته ای ایران در پشت پرده حمایت های گسترده مالی و سیاسی از منافقین می کنند.


استادیار دانشگاه تنسی در رشته مطالعات خاورمیانه در این خصوص می گوید: از قدیم یک فلسفه وجود داشت و آن هم این بود که دشمن دشمن من دوست من است. در حال حاضر امریکایی ها و اسرائیلی ها با آموزش نظامی دادن و یا کمک های مالی به منافقین در حقیقت در راستای همین استراتژی گام برمی دارند. فعالیت های منافقیت و گروه پژاک تبدیل به ابزاری در اختیار واشنگتن و تل آویو برای تضعیف ایران شده است. نمایندگان این گروه ها در داخل ایران می توانند تحت پوشش های مختلف برای این دو دشمن قدیمی تهران جاسوسی کنند. اندک شکی وجود ندارد که سازمان منافقین مستقیم یا غیرمستقیم در ارائه اطلاعات پرونده هسته ای ایران به غرب دست دارد.
تایمز 20 مارس / ترجمه : سارا معصومی / 5151


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 7 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com