وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

به گزارش فارس، روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست گزارشی را به مشکلات پناهندگان سوری در یکی از اردوگاه‌های اردن به‌نام «زاتاری» پرداخته است: «در این اردوگاه مردان سال‌خورده عرب به دنبال عروس سوری می‌گردند!»

در این گزارش به شخصی به‌نام «ابویوسف» اشاره شده است که دختر 27 ساله خود را به همسری یک مهندس بازنشسته 55 ساله سعودی درآورده است. همسر دختر وی در جریان ناآرامی‌های سوریه کشته شده بود. ابویوسف این کار را انجام داده تا دختر بیوه‌ و سه نوه‌اش تحت حمایت قرار گیرند.

بسیاری از این پناهندگان تنها با یک چمدان لباس به اردوگاه‌ها آمده‌اند و در چنین شرایطی مهریه 5000 دلاری چیزی نیست که بتوانند در برابر آن مقاومت کنند.

جالب‌تر اینجاست که شخصی به‌نام «زیاد حمد» که ظاهرا موسسه به اصطلاح خیریه وی در تلاش برای کمک به پناهندگان سوری است، این‌گونه ازدواج‌ها را که از سر ناچاری صورت می‌پذیرد، ناشی از سخاوت مردان عرب دانسته و گفته است: «این استثمار نیست. این سخاوت است.»

«ابراهیم نعیمی»، یکی از آوارگان سوری می‌گوید «چون ما خانه‌هایمان را از دست داده‌ایم، آنها تصور کرده‌اند می‌توانند زنان ما را به چنگ آورند. اما ما می‌خواهیم ثابت کنیم که کسی نمی‌تواند زنان سوری را بخرد.»

بسیاری از مردان عرب و دلالان این‌گونه ازدواج‌ها تحت لوای امدادگر راه خود را به سوی اردوگاه‌های سوری کج کرده‌اند. آژانس‌های کمک‌رسان اردنی و سازمان ملل می‌گویند که طی امسال، 500 دختر سوری با سن و سال پایین به این شکل ازدواج کرده‌اند.

«ابوحمد»، یکی از اعضای کمیته اردوگاه زاتاری می‌گوید که مردان ثروتمند عرب از کشورهای حاشیه خلیج فارس به اینجا می‌آیند و می‌گویند حاضرند سرپرستی دختران و خانواده‌ای ما را بر عهده گیرند اما ما می‌دانیم که هدف آنها تنها خوش‌گذرانی است.

هر روز صدها پناهنده از سوریه وارد مرزهای اردن می‌شوند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 4 آذر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com