وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

* تلوزیون فارسی بی بی سی فارسی: «نشریه فارین پالیسی زهرا رهنورد را به عنوان سومین متفکر برتر جهان در سال جاری میلادی برگزیده است. طبق گفته این نشریه، متهم کردن رییس جمهور ایران به دروغگویی، تبعیض جنسیتی، خیانت به انقلاب اسلامی توسط خانم رهنورد جان تازه ای به مخالفان دولت در ایران بخشید ... این انتخاب هیچ گونه امتیاز مالی برای انتخاب شدگان ندارد ولی احتمالا تاثیر روانی آن در میان طرفداران برگزیده شدگان به آنها قدرت نفوذ بیشتری می دهد.»

* فارس: همایش "بسیجی واقعی، همت بود و باکری" از سوی بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در این دانشگاه برگزار شد. در این برنامه حاج حسین یکتا گفت: "بسیجی واقعی همیشه مظلوم است. بسیجی واقعی کتک می خورد اما جبهه را رها نمی کند." در ابتدای این نشست نیز دانشجویان مختلف از طیف های فکری متفاوت به ایراد نقطه نظرات خود پرداختند.

* علی لاریجانی در نشست خبری خود اعلام کرد: «ممکن است سیاستمداری در تصمیم گیری در زمانی اشتباه کند که باید به او فرصت دارد در صحنه انتخابات نیز چنین شد کسانی وارد شدند که برخی اشتباهات برایشان رخ داد البته این افراد کارنامه خوبی داشتند حال باید طبق قوانین عمل می کردند توصیه ام به دوستان این است به فضای تندروانه در کشور دامن نزنند زیرا این به نفع کشور نیست. تصور نکنید تندروی در کشور به نفع کشور است بلکه به منافع ملی ضربه خواهد زد داشتن دید منصفانه در کشور خیلی مهم است تا بر اساس آرمانهای انقلاب از ارزش های انقلاب صیانت کنیم.»

* مرتضی حاجی وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاحات در گفتگو با دو هفته نامه مشق آفتاب، پیرامون اعترافات سعید حجاریان گفت: «آقای حجاریان مبانی فکری اصلاح‌طلبان را تضمین نمی‌کنند که در صورت تزلزل فکری ایشان آن مبانی متزلزل شود.» وی با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان هیچگاه کسی را به عنوان ایده‌پرداز مشخص نکرده‌اند، تاکید کرد: « مبانی اصلاح‌طلبی و اصول آن همانی است که توسط جناب آقای خاتمی تدوین و اعلام شد.» وی در ادامه درباره نقش ‌هاشمی رفسنجانی در اوضاع پس از انتخابات گفت: «آیت ا... هاشمی حضورش برای کشور- خصوصا در شرایط بحرانی- همواره مغتنم بوده و کمک به حل مشکل کرده است. کسی در اینکه ایشان حسن نیت دارند نمی‌تواند تردید کند.»

* پروفسور حمید مولانا مدیر سابق بخش ارتباطات بین‌المللی دانشگاه امریکن در واشنگتن امریکا، در گفتگو با رجانیوز گفت: «در امریکا و اروپا ممکن است تخلفاتی صورت گرفته باشد اما هیچ وقت نهادهای نظام را زیر سؤال نمی‌برند. مثلا در امریکا در انتخاباتی که بین بوش و الگور اختلاف بود و در حالی که الگور رای بیشتری آورد اما بوش رئیس جمهور شد. اختلاف بر سر نهادها نبود بلکه اختلاف بر سر شمارش آرا بود هیچ کس نهادها را زیر سؤال نمی‌برد. هیچ کس نمی‌گفت که قانون انتخابات بد است. وسط انتخابات که نمی‌شود گفت انتخابات بد است. در امریکا وقتی اختلاف افتاد دیوان عالی کشور امریکا تصمیم گرفت. این دیوان شامل 9 نفر است که پنج نفر تصمیم گرفتند که بوش رئیس جمهور است و همه احترام گذاشتند و ال گور علی‌رغم ناراحتی، احترام گذاشت و به بوش تبریک گفت.» وی با تاکید بر اینکه کسی در امریکا وجود اساسی و قانونی دیوان عالی کشور، ریاست جمهوری، کنگره و امثال آن را را اصلاً زیرا سؤال نمی‌برد، اظهار داشت: «زیرا سؤال بردن نهادهای قانونی در امریکا، گناه کبیره است.» به گفته مولانا ممکن است که پیشنهاد داشته باشند در درازمدت خواهان تغییر قانون اساسی باشند، اما در میان انتخابات نمی‌شود گفت نهاد قانون اساسی را قبول نداریم. وی ادامه داد: «مردم امریکا به وفاداری کسانی که نهادهای قانونی را زیر سؤال می‌برند، شک می‌کنند و وقتی هم که شک کردند، به آنها رای نمی‌دهند و نه تنها اجازه نمی دهند عضو حزب شده و کاندیدا شوند و آنها را از حزب بیرون می‌کنند. اگر در امریکا یکی از کاندیداها بگوید که این نهاد قانونی بیخود است یا قبل از شمارش آرا بگوید که من انتخابات را بردم، مردم این را حمل بر ضعیف بودن آن فرد دانسته و به او می‌خندند، اصلاً چنین اتفاقی نمی‌افتد. اگر سیستم ما حزبی بود هرکسی که این حرفهایی که در انتخابات ما مطرح شد می زد از حزب بیرونش می کردند.» وی با اشاره به روند برگزرای انتخابات درآمریکا گفت: «این کشور اگر چه نهادی همچون شورای نگهبان ندارد اما 50 ایالت دارد که هرکدام وزارت کشور دارد و آن وزارت مانند ایران به کمک مردم انتخابات را برگزار می کنند و نتیجه را به مرکز می فرستند.»

* نوروز: مهدی کروبی در دیدار با تعدادی از خانواده های زندانیان سیاسی گفت: "بسیاری از بزرگان و دلسوزان از این وضعیت ناراضی اند، اما گروهی بی ریشه در انقلاب ایران قدرت را در دست گرفته اند و به هیچ وجه قصد ندارند از آن دست بکشند و این به ضرر جامعه است."

رجانیوز: «در ابتدای سال تحصیلی جدید صفار هرندی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنرانی جنجالی خود در دانشگاه تهران خطاب به دانشجویانی که موضوع تقلب در انتخابات را مطرح کردند اعلام کرد، حاضر است با هزینه خود افرادی را به جنوب کرمان بفرستد تا این افراد از نزدیک مشاهده کنند که رای احمدی نژاد در مناطق محرومی از این دست بیش از 90 درصد آرا است. اما این سخن صفار در حد یک وعده باقی نماند، چنانکه چند هفته بعد سه نفر از دانشجویان دانشگاه تهران که در این جلسه سخنرانی حضور داشتند، با پیگیری های فراوانشان موفق شدند عازم سفری به مناطق محروم جنوب کرمان با هزینه شخصی صفار هرندی شوند. حسن سالاری ورودی سال 84 رشته تاریخ دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، یکی از سه دانشجوی حاضر در این سفر است که می گوید به کروبی رای داده و با احمدی نژاد هم مشکل اساسی دارد، اما بعد از انجام این سفر در مورد عقیده سیاسی مردم آن دیار نقل می کند: "در مورد احمدی‌نژاد که از مردم پرسیدم حرف‌های جالبی می‌زدند،‌ این عین حرف یکی از آن‌هاست که گفت حاضرم پسرم را برایش قربانی کنم. آقای صفارهرندی در آن سخنرانی گفتند که در آن مناطق 90٪ مردم به احمدی‌نژاد رأی داده‌اند اما من مطمئنم 100٪ افراد آن مناطق به احمدی‌نژاد رأی داده بودند چون برای اولین بار بعد از انقلاب در این دولت مناطق کپرنشین آنجا توسط دولت جمع آوری شد و برای آنها منازل مسکونی ساخته شده بود."»

* برنارد کوشنر وزیر امور خارجه فرانسه در گفتگو با روزنامه لوفیگارو چاپ پاریس، گفت: "آنانی که در ایران دست به تظاهرات زدند، بدانند که تنها نیستند." وی تصریح کرد: "دولت ایران نه تنها به خواسته مردم توجه نمی‌کند بلکه به مواضع و خواسته‌های غرب نیز توجه ندارد." وی با اشاره به دستگیری کلوتید ریس تبعه بازداشت شده فرانسوی در ایران که در حال فیلمبرداری غیرقانونی از اغتشاشات و ارسال آن به رسانه‌های غربی بود، گفت: "ریس منتظر اعلام بی‌گناهی خود از سوی قوه قضاییه ایران است."

منبع: کتاب 8 ماه نبرد مقدس


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 9 آذر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com