وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

بعد از خاتمی و در ماه‌های اخیر، مصاحبه‌های سریالی چهره‌های شاخص این جریان که نقش موثری در فتنه داشتند با رسانه‌های خاص منتشر شد که کلیدواژه همه آنها، مقید نشان دادن طیف اصلاحات به قوانین کشور و تلاش برای حضور فعال در عرصه سیاسی ایران به ویژه انتخابات پیش رو بود. البته در این میان، حرف‌های دوپهلو و کنایه‌آمیز درباره انتخابات آزاد هم زده می‌شد که البته بیشتر تحت‌الشعاع قرار می‌گرفت.
 
به عنوان مثال، مجید انصاری که به عنوان یکی از اعضای شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز نقش موثری در دامن زدن به آشوب‌های خیابانی 88 به ویژه بیانیه 29 خرداد این مجمع برای فراخوان عمومی نسبت به تجمع 30 خرداد که منجر به از دت رفتن جان تعدادی از مردم شد داشت، در مصاحبه با روزنامه «اعتماد»، خواستار حضور حداکثری اصلاح‌طلبان شده بود. 
 
و یا عبدالواحد موسوی لاری در مصاحبه با یک روزنامه توقیف شده، با بیان اینکه «عفو و اجتناب از انتقام، منش حضرت امام(ره) بود»، خواستار پذیرش بدون عذرخواهی طیف اصلاحات در فضای سیاسی کشور شده و اضافه کرده است: «امام(ره) وقتی که انقلاب به پیروزی رسید، دنبال برخورد و تداوم خشونت‌ها نبود. مردم حرکتی را شروع کردند، امام(ره) هم در کنار و پیشاپیش مردم به عنوان هدایتگر این حرکت حضور دارد. و وقتی این حرکت به نتیجه رسیده است، طبیعی است که ایشان دنبال تثبیت دستاوردهای حرکت است؛ نه دنبال تداوم عدم ثبات. به همین دلیل هم کاری که امام(ره) انجام داد، در رابطه با عفو عمومی نشانگر این بود که امام(ره) نمی‌خواست بگوید هر کسی که تخلفی کرده حتما باید جوابگو باشد و با او باید برخورد کرد.»
 
این مساله سبب شد تا برخی از اصولگرایان با بیان اینکه برخی از چهره‌های اصلاحات اکنون به اشتباه خود پی برده و ضمن اعلام جدایی از براندازان، خواستار مشارکت فعال در انتخابات هستند، این سخنان و اظهارات را به منزله "پشیمانی سران اصلاحات" از رفتار آشوب‌طلبانه خود در جریان انتخابات 88 ارزیابی کنند؛ تحلیلی که با توجه به سابقه منافقانه جریان اصلاح‌طلب، دقیق و درست به نظر نمی‌رسید و همیشه از سوی دلسوزان انقلاب اسلامی نسبت به عدم تحقق آن هشدار داده شد.
 
با این حال، سخنان عصبی و غیرمعقول چهره خاکستری فتنه در یک جمع دانشجویی و تاکید و پافشاری همراه با خشم او درباره دورغ بزرگ تقلب در انتخابات، همه تحلیلگران سیاسی را متوجه یک سناریوی تازه از سوی این جریان کرد؛ سناریویی که قرار است مانند یک قیچی، به اختلاف‌افکنی میان اصولگرایان بپردازد. این قیچی دو لبه دارد؛ یکی اظهارات ندامت‌آمیز محمد خاتمی و دیگری، سخنان تهاجمی موسوی خوئینی‌ها.
 
به نظر می‌رسد طیف اصلاحات تصمیم دارد تا با پیشبرد سناریوی "یکی به میخ، یکی به نعل"، ضمن اینکه به طور رسمی از حضور فعال و نقش موثر خود در فتنه 88 ابراز برائت و پشیمانی نکند، شرایط را به گونه‌ای مدیریت کند که از آنان چهره‌ای همراه با جریان ضدانقلاب نیز در میان افکار عمومی ترسیم نشود. به هم دلیل، محمد خاتمی و تیم همراه او مسئولیت رویکرد نرم در برابر نظام و موسوی خوئینی‌ها و تیم همراه او مسئولیت رویکرد سخت را برعهده گرفته‌اند؛ سناریویی که تاکنون تنها روی بالای خود را به نمایش گذاشته بود و اکنون، چهره زیرین خود را نیز مشخص کرده است.



نظرات شما عزیزان:

منتظر محبوب دل ها
ساعت18:23---27 آذر 1391
خاتمى محبوب دلهاست متتظرش هستیم بعضی ها بسوزند گرانى تمام می شود انشاء الله

منتظر محبوب دل ها
ساعت18:23---27 آذر 1391
خاتمى محبوب دلهاست متتظرش هستیم بعضی ها بسوزند گرانى تمام می شود انشاء الله

عشق خاتمی
ساعت8:10---16 آذر 1391
عشق ما خاتمی شما نمی توانید با عکس ها نوشته مارافریب بدهید شما هرچه به سود تان باشه می نوسید
پاسخ:باشه بالاخره اینم عشقیه


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 11 آذر 1391برچسب:اصلاح طلبان, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com