وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

مركز عبدالله در وين به عنوان يك مركز بين المللي تاسيس گرديده و اتريش، اسپانيا و عربستان سعودي به عنوان اعضاي اصلي آن هستند و واتيكان نيز نقش ناظر را در آن دارد.

گفته مي شود درباره برنامه هاي اين مركز يك هيئت 9 نفره از نمايندگان اديان مختلف از جمله كاتوليك ها، اوانجليك ها، پروتستان ها، ارتدكس ها، سني ها، شيعيان، وهابي ها، يهوديان، بودايي ها و هندوها تصميم گيري مي كنند و «فيصل عبدالرحمن معمر» وزير سابق آموزش دولت سعودي به عنوان دبيركل اين مركز، مهاجراني را به عنوان نماينده شيعيان در اين هيات 9 نفره تعيين كرده است.

در پي افشاي اين موضوع مركز اسلامي امام علي(ع) وين به عنوان كانون اصلي همگرايي شيعيان در اتريش اعتراض كرد. رئيس مركز اسلامي امام علي(ع) وين خطاب به مركز ملك عبدالله تاكيد كرده است كه مهاجراني نماينده تفكر شيعه نيست.

تحركات شبه مذهبي رژيم سعودي در حالي است كه اين رژيم منشأ بسياري از جنگ هاي مذهبي، فرقه گرايي و فعاليت هاي تروريستي در پوشش مذهب شناخته مي شود.

مهاجراني پس از تصدي وزارت ارشاد، در دولت اصلاحات تصدي مركز گفت و گوي تمدن ها را بر عهده گرفت اما به خاطر برخي رسوايي هاي اخلاقي و شكايت هاي انجام گرفته از كشور گريخت.

**سفر مخفیانه مهاجرانی به وین

در همین حال ایرنا نوشت:  ˈعطاء الله مهاجرانیˈ هفته گذشته همزمان با افتتاح پروژه ˈملک عبداللهˈ به وین سفر کرده و بعد از چند روز پایتخت اتریش را به مقصد لندن ترک کرده است.

دوشنبه هفته گذشته در کاخ ˈهافبورگˈ وین مراسم تاسیس پروژه موسوم به گفت و گوی ادیان مرکز عبدالله بن عبدالعزیر پادشاه عربستان سعودی برگزار شد.

پادشاه عربستان سعودی در سال 2007 در جریان دیداری که از واتیکان داشت موضوع تاسیس چنین مرکزی را مطرح کرد.

دولت اتریش نیز همزمان وین را بعنوان محل این مرکز پیشنهاد کرده و یک قصر مجللی را هم برای ساختمان آن ارائه کرد.

ریاض هم این پیشنهاد را قبول کرده و این قصر را به قیمت 13 میلیون یورو خریداری کرد.

** نقش مهاجرانی در پروژه ملک عبدالله

طبق خبرهای منتشره، در پروژه ملک عبدالله قرار است یک هیات 9 نفره تصمیم گیری ها را بعهده بگیرند و مهاجرانی یکی از این 9 نفر است.

نکته جالب اینکه ˈفیصل عبدالرحمان معمرˈ وزیر سابق آموزش دولت عربستان سعودی بعنوان دبیرکل این مرکز، عطاء الله مهاجرانی را به عنوان نماینده شیعیان در این هیات 9 نفره تعیین کرده است!.

در پی فاش شدن این مطلب، مرکز اسلامی امام علی (ع) وین به عنوان کانون اصلی همگرایی شیعیان در اتریش که امامت و ریاست آن را حجت الاسلام والمسلمین ˈمحمود منتظریˈ برعهده دارد، به این اقدام مرکز ملک عبدالله اعتراض کرد.

امام و رییس مرکز اسلامی امام علی (ع) وین صریحا تاکید کرده است که مهاجرانی نماینده تفکر شیعه نیست.

در میان مراکز اسلامی در اروپا، مرکز اسلامی لندن به لحاظ موقعیت سیاسی و مرکز اسلامی هامبورگ به لحاظ قدمت مشهور هستند اما مرکز اسلامی امام علی (ع) وین همیشه به جهت حضور گسترده مومنان در آن، مورد توجه بوده است.

مجمع اهل بیت (ع) اتریش، مرکز شیعیان ترک، مرکز شیعیان پاکستان، مرکز شیعیان عراق، مرکز اسلامی الزهرا (س) و مرکز شیعیان سالزبورگ از جمله مراکز اقماری مرکز اسلامی امام علی (ع) وین است.

در حال حاضر حدود 50 تا 70 هزار نفر شیعه در اتریش زندگی می کنند.

به رغم اعتراض مرکز اسلامی امام علی (ع) نسبت به تعیین مهاجرانی به عنوان نماینده تفکر شیعی در مرکز ملک عبدالله، ولی طبق برخی گزارش ها، مهاجرانی بعد از شرکت در مراسم افتتاح این پروژه در پی آن بوده که با نمایندگان جامعه شیعیان در اتریش به گفت و گو بنشیند ولی با پاسخ منفی مرکز اسلامی امام علی (ع) وین مواجه شده است.

امام و رییس مرکز اسلامی امام علی (ع) به عنوان امام جامعه شیعیان وین تاکید کرده است که گفت و گویی با مهاجرانی صورت نخواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری خاطرنشان کرده است که مرکز اسلامی امام علی (ع) وین، مهاجرانی را فاقد صلاحیت های علمی ، اخلاقی و سیاسی می داند.

گفتنی است در پی مخالفت امام و رییس جامعه شیعیان وین و نپذیرفتن مهاجرانی، وی مجبور شده است که بدون سر و صدا وین را به مقصد لندن ترک کند.

** مخالفت ها در اتریش با مرکز ملک عبدالله

درحالی که روز دوشنبه مراسم افتتاح مرکز به اصطلاح گفت و گوی بین ادیان ملک عبدالله در کاخ هافبورگ وین برگزار شد ولی اعتراضات احزاب اتریشی و مسلمانان این کشور به این اقدام، اصل مراسم را تحت الشعاع قرار داد.

ˈیوهان گودنوسˈ رییس فراکسیون حزب آزادی شهر وین و قائم مقام رییس حزب آزادی در اعتراض به راه اندازی مرکز ملک عبدالله گفت: ˈ اینکه دولت اتریش از مرکز وهابیون حمایت می کند، می تواند به عنوان زانو زدن در برابر عصر حجری ها توصیف شود.

نفر دوم حزب آزادی اتریش تصریح کرد: در مورد اینکه یکی از وزرای اسبق حزب مردم بعنوان قائم مقام دبیرکل مرکز ملک عبدالله تعیین می شود نیز به سختی می توان گفت که اتفاقی بوده است.

یادآوری می شود که ˈکلاودیا باندیون - اوتمرˈ وزیر سابق دادگستری اتریش بعنوان معاون دبیرکل مرکز ملک عبدالله تعیین شده است.

گودنوس به نگرانی سازمان حفاظت از قانون اساسی اتریش در این زمینه اشاره و تاکید کرد: مرکز ملک عبدالله علیه منافع امنیتی اتریش و کشورهای همسایه می باشد.

او یادآور شد: به مرکز وهابیون که یک فرقه رادیکال است، مزایای بسیاری نیز اعطا می شود. اتریش از مالیات صرف نظر می کند و هشت کارمند آن را دیپلمات می شمارد.

گودنوس گفت: اینکه دولت اتریش بدون شرمندگی در خدمت وهابیون است یک رسوایی بشمار می رود.

احزاب ˈسبزˈ و ˈاتحاد برای اتریشˈ نیز در این زمینه با حزب ˈآزادیˈ همنظر هستند.

این احزاب در اعتراض به بی توجهی دولت اتریش نسبت به هشدارهایشان روز دوشنبه جلو کاخ هافبورگ تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.

همزمان انجمن مسلمانان آزاد اندیش اتریش نیز اعلام کرد که به این اعتراضات می پیوندند و اعتصاب غذای نمادینی برگزار می کنند.

گفتنی است مسلمانان اتریش نسبت به ایجاد این مرکز اعتراض و تصریح کرده اند که عربستان سعودی به دلیل نقض حقوق بشر و سرکوب نظرات مخالف نمی تواند مدعی ایجاد مرکزی برای ˈگفت و گوˈ باشد.

مسلمانان مقیم اتریش در گفت و گو با رسانه های این کشور با اشاره به اینکه برداشت وهابیت با گفت و گو و مدارا همساز نیست، یادآور شده اند: در عربستان افراد به سادگی محاکمه و مجازات می شوند و در آنجا یک آپارتاید حاکم است.

به عقیده آنها، وهابیون سعودی می خواهند در وین به بهانه ایجاد مرکز گفت و گو برای خود اعتبار کسب کنند، در حالی که به گفت و گو معتقد نیستند.

مسلمانان در اتریش تاکید می کنند که تعابیر وهابیون با گفت و گو همخوانی ندارد.

مسلمانان در این کشور تصریح کرده اند: این مرکزگفت وگو بجای آنکه دیگر گرایش های اسلامی را به هم نزدیکتر کند، آنها را بیشتر تحقیر خواهد کرد.

به عقیده آنها، وهابیون در کشور خودشان حتی یک ذره هم حقوق بشر را رعایت نمی کنند و عجیب اینکه همین ها قرار است گفت و گوی بین ادیان انجام دهند. اینجا صحبت از یک فریب بزرگ به بهانه گفت وگو است.

گفتنی است هزینه های مرکز ملک عبدالله که سالانه 15 میلیون یورو اعلام شده ، بطور کلی از سوی عربستان سعودی تامین می شود.


نظرات شما عزیزان:

الناز
ساعت22:45---12 آذر 1391
سلام وبتون عالیه خوش حال میشم من رو با اسم مدرسه دخترانه بنت الهدی لینک کنید ممنونم و بعدش هم بگید با چه اسمی لینکتون کنم

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 12 آذر 1391برچسب:عطاالله مهاجرانی,فتنه گران,شیوخ زنباره خلیج فارس, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com