وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه خبری «الوطن» آمریکا، با انتشار مقاله‌ای تحت عنوان «بازار آزاد تجارت انسان در مرزهای عربستان و یمن و اقدامات وحشیانه» به بررسی این مسئله پرداخت و نوشت: در سایه اوضاع امنیتی شکننده و اهمال دولت مرکزی در بسیاری از مناطق، تجارت انسان رونق خاصی گرفته است و گزارش‌هایی در دست است که نشان می‌دهد اقدامات وحشیانه‌ای علیه مهاجران آفریقایی که از گرسنگی و فقر کشورهایشان فرار کرده‌اند و رویای ورود به کشورهای حاشیه خلیج فارس داشته‌اند، صورت می‌گیرد.

این گزارش‌های حقوقی نشان می‌دهد که مهاجران آفریقایی که تلاش داشتند از طریق یمن وارد خاک عربستان سعودی شوند، با شکنجه‌ها و آزارهای وحشیانه‌ای مواجه شده‌اند که همگی در پرونده تجارت انسان می‌گنجند این گونه تجارت در سایه اوضاع امنیتی شکننده موجود در یمن از یک سو و اوضاع اجتماعی این کشورهای آفریقایی رونق خاصی یافته است.

سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرده است که ماهیانه نزدیک به 12 هزار مهاجر آفریقایی به امید ورود به کشورهای ثروتمند حوزه خلیج فارس و یافتن کار، بار سفر می‌بندند اما تاجران انسان با سوء استفاده‌ مادی و غارت دارایی‌های اندک این افراد به آنها وعده می‌دهند که موجب شوند به سلامت به کشورهای مورد نظرشان بروند. در این میان گاه از آنها در کارهای تحقیر آمیز و تمسخربرانگیز استفاده می‌کند یا از زنان و کودکانشان سوء استفاده جنسی می‌کنند.

در گزارش‌های این سازمان آمده است که باندهای قاچاق انسان، به طور عمد مهاجران مذکور را محبوس می‌کنند تا از خانواده‌های آنها باج بگیرند و بسیاری از این مهاجران تحت شکنجه و آزار وحشیانه قرار می‌گیرند.

علاوه بر بعد انسانی این جنایت، قاچاق انسان در یمن خطرات زیادی برای منطقه خلیج فارس به همراه خواهد داشت.

ضمن اینکه بسیاری ازافراد تندرو می‌توانند تحت پوشش مهاجران آفریقایی، برای انجام حملات تروریستی وارد کشورهای حوزه خلیج فارس شوند. بویژه که کشوری مثل سومالی سرچشمه تندرویان مسلحی است که به همراه هزاران مهاجر وارد یمن می‌شوند تا پس از آن وارد عربستان شوند.

بسیاری از منابع حقوقی و محلی داستان‌های وحشتناکی از زندانی شدن ده‌ها پناهنده سومالیایی در یمن و شکنجه به طور مستمر از سوی باندهای مسلح در نزدیکی‌ مرزهای عربستان سعودی روایت می‌کنند. این باندها، مهاجران مذکور را که تلاش می‌کنند به خاک کشور ثروتمند همسایه یمن نفوذ کنند، دستگیر می‌کنند. این مهاجران از طریق باندهای قاچاق انسان از سواحل سومالی به سواحل غربی یمن در نزدیکی مرزهای عربستان منتقل می‌شوند و در مقابل پرداخت صدها دلار به عنوان پرداخت اولیه وارد بنادر الخوبه، الحیه و المیدی یمن می‌شوند تا در نهایت به عربستان منتقل شوند. این مبلغ اولیه در بنادر آفریقایی به قاچاقچیان انسان داده می‌شود اما قاچاقچیان به جای اینکه مهاجران را به عربستان منتقل کنند آنها را به باندهای مسلح در مناطق مختلف مرزهای عربستان تسلیم می‌کنند تا در منطقه الزهره و منطقه بنی حسن در عبس مورد شکنجه شدید قرار گیرند. این مهاجران مجبورند که با نزدیکان خود در عربستان یا کشورهای دیگر تماس گیرند و برای آزادی خود پول طلب کنند.

به گزارش سازمان‌های حقوقی بسیاری از این مهاجران مورد شکنجه‌های وحشیانه قرار می‌گیرند و حتی باندهای مسلح به منظور باج گیری و رسیدن به پول، اعضای بدن آنها را قطع می‌کنند.

به گفته منابع آگاه، تاکنون این سازمان‌های حقوقی که این جنایات را رصد می‌کنند بارها به طرف‌های دولتی درخواست داده‌اند که این مسئله را پیگیری کنند اما ماه‌هاست که هیچ پاسخی از سوی طرف‌های دولتی داده نشده است و در حال حاضر ده‌ها سومالیایی تحت شکنجه این باندهای آدم ربا در مرزهای عربستان قرار دارند.

یک عکاس مدتی پیش توانست وارد منطقه الزهره شود تا این مسئله را از نزدیک رصد واین جنایات را ثبت کند. وی موفق شد وارد یکی مزارع روستایی شود تا از افرادی که در یک زندان ساخته شده از چوب به سر می‌برند عکس بگیرد.

هنوز وی عکس محرمانه‌اش را نگرفته بود که عده‌ای متوجه حضور او شدند و تلاش کردند وی را دستگیر کنند اما او موفق شد به طور معجزه آسایی نجات یابد.

منابع محلی نیز اعلام کردند که افراد مسلح مذکور مدتی بعد افرادی را که به این عکاس کمک کرده بودند وارد این مزرعه شود دستگیر کردند و وی را مورد شکنجه قرار دادند.

تعدادی از ساکنان این منطقه اعلام کردند که برخی اوقات صدای فریاد این زندانیان در نیمه‌های شب به گوش می‌رسد که درخواست کمک می‌کنند اما مردم نمی‌توانند به آنها کمک کنند زیرا مقامات دولتی نیز از آنها دفاع و حمایت نمی‌کنند و این مسئله را مورد اهمال قرار می‌دهند.

یک مقام مسئول محلی گفت که مقامات سابق این منطقه بارها تلاش کرده‌اند جای این زندان‌ها را شناسایی کنند اما هر بار با تیراندازی و رویارویی مسلحانه اعضای این باندهای گروگان گیر مواجه شده‌اند.

حقوقدانان، شیوخ صاحب نفوذ در عبس، الزهرة، اللحیة و بنی حسن را به همکاری و همدستی با این باندها متهم می‌کنند و معتقدند که این باندها به ویژه در منطقه الزهرة به نفع برخی شیوخ کار می‌کنند و این شیوخ زندان‌های ویژه‌ای دارند.

حتی طی سال‌های گذشته تجاوزها و جنایات بیشماری در حق شهروندان و ساکنان این مناطق از سوی همین شیوخ ثبت شده است و گفته می‌شود که یکی از شیوخ این منطقه یک زندان خاص برای شکنجه سومالیایی‌ها دارد.

انتهای پیام/.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 17 آذر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com