وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

جعفری افزود: متاسفانه زمانی که حادثه ای در کشور ما اتفاق می افتد، همه سعی در پیدا کردن یک مقصر دارند تا خودشان را راحت کنند بخاطر همین هم است که بصورت اساسی جلوی حوادث گرفته نمی شود.

در حالیکه آموزش و پرورش با کمبود امکانات و مشکلات زیر ساختی مواجه است و این موضوع هر ساله به آسیب دیدن تعدادی از دانش آموزان و فرزندان قشر ضعیف جامعه منجر می شود، مجلس در حال بررسی طرح هایی است که از نظر برخی نخبگان و کارشناسان جامعه نه تنها هیچ ضروریت و اولویتی ندارد بلکه شائبه انگیز و خلاف مصلحت جامعه می باشد.

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، بازهم حادثه آتش سوزی در مدرسه این بار در روستای شین آباد پیرانشهر، و باز هم آسیب دیدن جمع زیادی از دانش آموزان قشر محروم جامعه، براستی تا کی باید منتظر شنیدن چنین حوادث تلخ و ناگواری بود؟!

 با شروع فصل سرما، تیتر آتش سوزی در مدارس غیراستاندارد مناطق محروم در بین رسانه ها جای ثابت پیدا می کند. مساله ای که از سوی برخی رسانه ها، نه تنها آسیب شناسانه و مطالبه گرایانه به آن گریسته نمی شود بلکه  صرفا خوراکی است برای عقده گشایی های سیاسی علیه فلان مقام و مسئول و تهیه خوراک داغ رسانه ای برای چند صباح رسانه های خود تا از قبال این نوع اخبار و هیاهو به پا کردن ها، بازدید و فروشی برای رسانه خود داشته باشند.


به گزارش بی باک، در حادثه روز چهارشنبه  15 آذر 37 دانش آموز در روستایی در پیرانشهر بر اثر انفجار بخاری نفتی کلاس دچار سوختگی شدند که حال 8 نفر از آنها وخیم اعلام شده است این حادثه همزمان بود با ایامی که نمایندگان مجلس به طرح کاهش حق ماموریت های ارزی مقامات کشوری رای ندادند و از سوی دیگر مشغول جنجال بر سر طرح اصلاح قانونی برای انتخابات بودند که از دیدگاه برخی از نخبگان و کارشناسان، در شرایط فعلی نه تنها از اولویت های کشور محسوب نمی شود بلکه برخی از بندهای آن، خلاف مصلحت و قانون اساسی نیز می باشد.

با سوختن تعدادی از دانش آموزان مستضعف کشورمان، جنجال و هیاهوها بار دیگر آغاز شد. برخی از روی دغدغه و عده ای هم از روی عقده گشایی و تسویه حساب سیاسی. نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی، استعفای وزیر آموزش و پرورش را تنها پاسخ مناسب در قبال این حادثه عنوان می كند اما قاسم جعفری دبیر دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بی باک ضمن تاکید بر این موضوع که باید بهترین خدمات به دانش آموزان به ویژه در مناطق محروم ارائه شود و در این زمینه باید به مسائل  ایمنی توجه جدی شود، گفت: هر حادثه ای که پیش می آید باید حوادث را درست متوجه شد، در این حادثه هنوز خبری به دست کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس نرسیده که بدانیم مقصر حادثه کیست؟ آیا امکانات درستی نبوده یا عامل انسانی  مقصر حادثه بوده یا ظرفیتهای لازم در آنجا ایجاد نشده است.

نماینده مردم  بجنورد بیان داشت : در رابطه با آموزش و پرورش  باید نگاه بر اساس امکاناتی باشد که تحویل  داده شده است. آیا با استعفای یک وزیر مشکل حل خواهد شد؟ باید در اینگونه حوادث، موضع های سازنده داشته باشیم.

جعفری افزود: متاسفانه زمانی که حادثه ای در کشور ما اتفاق می افتد، همه سعی در پیدا کردن یک مقصر دارند تا خودشان را راحت کنند بخاطر همین هم است که بصورت اساسی جلوی حوادث گرفته نمی شود.


وی ضمن انتقاد از برخوردهای احساسی و بعضا سیاسی و غیر منطقی در قبال چنین حوادثی گفت: اگر وزیر آموزش پرورش بگوید که چند صد مدرسه فرسوده در کشور وجود دارد که برای بازسازی آنان بودجه نیاز داریم و الا جان دانش آموزان در خطر می افتد، آیا بودجه ای داریم که به او بپردازیم؟ لذا وضعیت مدارس کشور را باید اساسی و واقع گرایانه برسی کنیم تا اگر ثابت شد که کوتاهی از برخی مقامات است، با آنان برخورد منطقی شود که در آن وقت، استعفا کمترین آن است اما واقعیت چیزی دیگر می باشد و آن اینکه امکانات آموزش و پرورش ضعیف و کم اما درخواست ها و انتظارات از این وزارتخانه بسیار زیاد است.


دبیر دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: اگر برخی می خواهند، با شانتاژ و دیگری را مقصر کردن، وجدان خود را راحت کنند و یا با برکنار کردن مسئولی، مردم را قانع کنند تا از زیر بار انتقادات احتمالی فرار نمایند، این کار صحیح و درستی نیست بلکه باید بصورت ریشه ای و اساسی مشکلات را بررسی کنیم و در صورت نیاز، مجلس هم در این زمینه طرح دوفوریتی داشته باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 19 آذر 1391برچسب:مستضعفان,دولتمردان,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com