وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

بهشتی با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل همواره قصد حمله به ایران را ‌در نظر داشتند، گفت: آمریکا فکر می‌کند می‌تواند تا سال 2015 به ایران حمله کند اما اسرائیلی‌ها در این زمینه بسیار عجول هستند هرچند پس از حادثه غزه تا حدودی از این موضع کوتاه آمدند.

وی افزود: آنها اصرار دارند این امر تا سا‌ل 2023 انجام شود و برای این مسئله از سال 2008 برنامه‌ریزی‌هایی را در این زمینه انجام دادند که تقویت گروه تروریستی پژاک و گروه ترویستی ریگی از جمله این برنامه‌ریزی‌ها بوده است.

رئیس دانشکده امام باقر(ع) ارتباط گیری با مخالفان ایران ‌و هزینه کردن برای آنها را از دیگر اقدامات آمریکا علیه ایران در این فاصله زمانی برشمرد و خاطرنشان کرد: آنها معتقدند حتی اگر سه نفر در منطقه دورافتاده آذربایجان مخالف نظام جمهوری اسلامی باشد، می‌توانند از آنها حمایت کنند تا شاید این افراد در آینده برای آنها منفعتی داشته باشند.

بهشتی با اشاره به حوادث فتنه سال 88، به ذکر برخی از اینگونه ارتباط‌گیری‌ها با شهروندان ایرانی پرداخت ‌و گفت: در سال 88 آنها خانه‌های تیمی را با حضور چنین افرادی تشکیل داده بودند و در نظر داشتند در 22 بهمن طبق برنامه‌ریزی‌های خود ضرباتی را به نظام وارد کنند که البته دستگیر شدند.

وی ادامه داد: ایجاد محافلی با نخبگان جامعه بخصوص دانشگاهیان نیز از دیگر برنامه‌های آنهاست که توسط شخصی به نام حسین رسام در فتنه سال 88 صورت گرفت، به‌طوری که با حدود 150 نفر از دانشگاهیان ایران ارتباط برقرار کردند و د‌ر نظر داشتند از آنها در مواقع لزوم استفاده کنند.

رئیس دانشکده امام باقر(ع) ادامه داد: استحاله نظام جمهوری اسلامی ایران توسط اصلاحات، تشویق به نافرمانی‌های مدنی طبق دستورالعمل جین شارپ، ‌استفاده از هنرمندان با اهدای جوایز بین‌المللی به آنها مانند معتمدآریا، جعفر پناهی و مطرح کردن شخصیتی مانند شیرین عبادی، راه‌اندازی دسته‌ها و گروه‌های کوچک همگی از‌جمله اقداماتی است که آنها تلاش می‌کنند در طی زمان با سیاست‌های خود علیه ایران استفاده کنند.

بهشتی در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش مجاهدین خلق در فتنه 88 گفت: از نظر آنها پادگان اشرف باید تا زمانی برقرار بماند که بتوان از آن در جهت تضعیف نظام اسلامی استفاده کرد، به شکلی که تمایل نداشتند تا وقوع حوادث سوریه این پادگان را متلاشی کنند زیرا در جریان حوادث سوریه با استفاده از این افراد و در اختیار قرار دادن اسلحه و تجهیزات نظامی از آنها در مرزهای سوریه استفاده کنند و سپس همان برنامه را برای ایران اجرا کنند.

وی با بیان اینکه آنها جمهوریخواهان و دموکرات‌ها را علیه ایران بسیج کردند تا بتوانند دوستان ایران را علیه ایران به هم نزدیک کنند، گفت: اگر در سوریه موفق نشوند، برنامه‌های آنها عوض می‌شود.

رئیس دانشکده امام باقر(ع) ایجاد جریان انحرافی یکی دیگر از برنامه‌های آنها علیه ایران دانست و افزود: البته ما به جریان انحرافی اعتقاد نداریم بلکه به وجود حلقه انحرافی معتقدیم که شروع آن در سازمان ملل هنگام سخنرانی آقای احمدی‌نژاد برای اولین بار  به عنوان ریاست جمهوری در این کشور با استفاده از شایعه‌هایی مانند وجود هاله نور و... کلید خورد.

وی تصریح کرد: این جریان برای انتخابات مجلس برنامه داشت و پول‌هایی را نیز خرج کرد اما برنامه‌ریزی‌های آنها به هم خورد و برنامه دیگری در دست دارند و تلاش می‌کنند برای فراموش نشدن فتنه، حلقه انحرافی را به جریان فتنه متصل کنند.

رئیس دانشکده امام باقر(ع) فعالیت در زمینه نشر کتاب و کارهای تحقیقاتی و استراتژیکی را برای نفوذ لیبرالیسم و این تفکر در مباحث فکری از دیگر برنامه‌های صورت گرفته علیه نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: این مساله در دفتر تحقیقات استراتژیک و با پول‌های میلیاردی این دفتر و آقای هاشمی ایجاد شد، به‌طوری‌که در قم نیز دفتر تشکیل دادند و محسن کدیور مسئول آن شد تا اینکه ‌در فتنه 88 نقش اساسی ایفا کردند و البته در سال 87 نیز مکنونات قلبی خود را در بیانیه جبهه مشارکت بیرون ریختند.

بهشتی افزود: برنامه آنها این بود که ابتدا در انتخابات شورا، مجلس و ریاست جمهوری نیروهای خود و طرفداران دموکراسی را به این نهادها وارد کرده و سپس مجلس خبرگان را در اختیار بگیرند؛ ‌آنها بر این اعتقاد بودند که تنها قوانینی که از مسیر دموکراتیک تصویب شده، قابل توجه است و نباید به قوانین اسلامی توجه کرد.

وی به نقش "جریان سوم و حزب کارگزاران سازندگی و مجمع روحانیون با محوریت آقای هاشمی" اشاره کرد و گفت: این جریان با محوریت آقای هاشمی و حزب کارگزاران و اشخاصی مانند محسن، مهدی، فائزه، محمد و علی هاشمی و همچنین حسین مرعشی به نام حزب رفسنجانی که در تعابیر خودشان به نام "حزب بابا" یاد می‌شود، نقشی را در جریان فتنه ایفا کرد.

رئیس دانشکده امام باقر(ع) با بیان اینکه تصمیم این جریان برای حوادث 88 بعد از انتخابات سال 84 صورت گرفت، اظهار داشت: در آن زمان آقای هاشمی فرد دوم نظام شناخته می‌شد، یعنی اگر تصمیمی برای نظام اتخاذ می‌شد، آقای هاشمی جزو دو نفری بود که باید از آن مطلع می‌شد.

وی افزود: آن زمان این اشخاص معتقد بودند در جامعه سه قشر وجود دارد، قشری سفید که طرفدار نظام هستند، قشری سیاه که مخالف نظامند و قشر خاکستری که هیچ کدام از این دو نیست و برنامه‌هایی را برای جذب آن باید در دست گرفت؛ قشری که از نظر آنها 14 میلیون نفر است و هنوز نیز آنها به وجود این قشر معتقدند و تعداد آن را نزدیک به 18 میلیون نفر می‌دانند.

رئیس دانشکده امام باقر(ع) افزود: آقای هاشمی در آن زمان دست به ریسک زد و به جای اینکه خود را طرفدار نیروهای انقلاب و بسیج قلمداد کند، خود را طرفدار این قشر خاکستری نشان داد و نتیجه آن این شد که در سال 88 تفکری که برابر او قرار گرفت، رای آورد.

‌بهشتی تصریح کرد: در بین یاران آقای هاشمی نیز بودند اشخاصی مانند حمید روحانی که همواره تلاش می‌کردند از او نقطه ضعف بگیرند.

وی با بیان اینکه تحرکات آقای هاشمی از سال 84 شروع شد اما در سال 87 و اوایل سال 88 شدت بیشتری یافت، گفت: در این زمان شخصی به نام مسیح مهاجری عنوان می‌کرد نظر آقای هاشمی این است که هر کسی در انتخابات پیروز شود، مگر آقای احمدی‌نژاد.

رئیس دانشکده امام باقر(ع) به برخی از این اظهارنظرها اشاره کرد و گفت: آقای هاشمی در شهریور 87 در دیداری که با طلبه‌ها داشت، گفت موضوعی را با شما مطرح می‌کنم و بروید و درباره آن تحقیق کنید و آن این است که اگر در انتخابات آینده تقلبی صورت گرفت، چه کاری باید کرد و این چنین شد که در شهریور سال 87 کلید تقلب در انتخابات 88 زده شد.

حجت‌الاسلام بهشتی گفت: این اقدامات ادامه داشت تا زمانی‌که ‌خاتمی کاندیداتوری خود را برای انتخابات اعلام می‌کند و سه جریان مذکور (کمیته سه‌جانبه، مجاهدین خلق و حزب کارگزاران) بر سر او به توافق می‌رسند اما ‌در بهمن‌ماه همان سال 3 نفر به نام‌های ابوالفضل فاتح، محمدرضا تاجیک و مهدی هاشمی تلاش‌هایی را صورت می‌دهند که خاتمی را به موسوی تغییر دهند و این در حالی بود که حزب‌ مشارکت با این مسئله مخالف بود و موسوی را فردی بی‌عرضه و خودسر که حرف زدن نیز بلد نیست، ‌می‌شناخت و با حضور وی در انتخابات به جای خاتمی مخالف بود.

وی افزود: نهایتاً در 20 اسفند ماه 88 خاتمی انصراف می‌دهد و ستادهای او حامی موسوی می‌شوند و مشارکت و حزب کارگزاران تلاش‌های خود را برای حمایت از او به کار می‌‌گیرند و نهایتاً پس از انتخابات حوادثی را که همه دیدیم و می‌دانیم، د‌ر جریان انتخابات با ادامه سیاست‌های همین افراد علیه نظام جمهوری اسلامی ایران شکل می‌گیرد.

رئیس دانشکده امام باقر(ع) با بیان اینکه این جریان به دنبال این است که لیبرالیزم را  به عنوان دین در جامعه ایران مطرح کند، گفت: شما اساتید دانشگاه به عنوان فرماندهان جنگ نرم باید با بینش و آگاهی خود مانع از تحقق این مسئله در کشور شوید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 7 دی 1391برچسب:مهدی هاشمی,موسوی,کروبی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com