وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

سهير الاتاسي، دختر يک خانواده بسيار مشهور سياسي در سوريه است که به يکي از چهره‌هاي شاخص حامي تروريست‌ها و مخالفان اسد تبديل شده است.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، "سهير الاتاسي" (Suheir Al Atassi)، زن محبوب رسانه‌هاي غربي و بويژه صهيونيستي است.

وي نايب رييس ائتلاف "دولت انتقالي سوريه" و دختر "جمال الاتاسي"، سياست‌مدار  معروف سوري و از نزديکان اسد  است، به گزارش "پايگاه خبري ليومو"، وي شخصي سکولار بوده و رابطه نزديکي با فرمانده شورشيان مسلح "ارتش آزاد سوريه" دارد.

الاتاسي که از سوريه فرار کرده است، مانند بسياري ديگر از افراد مخالفان، در فرانسه زندگي مي‌کند.

سهير الاتاسي کيست؟

الاتاسي مشهورترين زن گروه مخالفان سوريه است و از نوامبر سال 2012 به عنوان نايب‌رييس مشترک دولت ائلافي مخالفان سوريه منسوب شده است. او قبلا مدير انجمن اينترنتي جمال الاتاسي( پدر او) بود که از سال 2001، جنگ نرمي را عليه دولت اسد راه‌اندازي کرده بود.

اين زن سکولار، در دسامبر سال 1971 در يک خانواده سياسي بسيار معروف در "حمص" به دنيا آمد. او داراي مدرک ادبيات فرانسه از دانشگاه دمشق است.

در سال 2011، سهير به يکي از شاخص‌ترين چهره‌هاي مخالف فعال در شورش‌هاي سوريه تبديل شد. او در ماه مارس بعد از اينکه در برنامه‌اي در الجزيره مصاحبه کرد، دستگير شد. به گفته سايت کارنگي، الاتاسي نقش بزرگي در سرمايه‌گذاري و نمايندگي شورشي‌هاي سوريه در غرب دارد.

رابطه خاندان الاتاسي و  خاندان اسد

 

خانواده الاتاسي يکي از معروف‌ترين خانواده در سوريه و بويژه در شهر حمص است. بسياري از اعضاي اين خانواده در چند دهه گذشته، پست‌هاي کشوري بسياري مهمي داشته‌اند، به‌طوري که سه نفر از آن‌ها در گذشته رئيس‌جمهور سوريه بوده‌اند.

پدر او جمال‌الاتاسي يکي از مؤسسان "حزب بعث سوريه" بود که بعدا به گروه مخالفان خانواده اسد پيوست. پسرعموي او نورالدين‌الاتاسي از سال 1966 تا 1970 رئيس‌جمهور سوريه بود که با کمک جمال برکنار شد و "حافظ اسد" به جاي او به رياست‌جمهوري رسيد.

در سال 1970، جمال‌الاتاسي در يک "کودتا" پسرعموي خود نورالدين را خلع و حافظ اسد را به تخت نشاند. اما به خاطر اختلافات داخلي بعد از يک سال از اسد جدا شد و حزب ديگري را برپا کرد.


محله اتاسي‌ها در شهر حمص                                                         جمال‌الاتاسي

 

برنامه از پيش تعيين شده غرب و صهيونيست‌ها براي خانواده الاتاسي چيست؟

به نظر مي‌رسد غرب و رژيم صهيونيستي برنامه از پيش تعيين شده‌اي براي ورود سهير الاتاسي به عرصه سياست سوريه داشته‌اند. با نگاهي به مقالات و مصاحبه‌هاي الاتاسي قبل از تشديد بحران در سوريه، پشت پرده اين روابط مشخص خواهد شد:‌

در اوايل سال 2011، "خبرگزاري الجزيره"، مصاحبه‌اي مشکوک با سهير الاتاسي از طريق ايميل انجام داد. در طول اين مصاحبه خبرنگار الجزيره دائما سعي مي‌کند از الاتاسي يک اسطوره بسازد و دائما بحث را به سمت سرنگوني دولت اسد مي‌کشد. شايان ذکر است که الاتاسي به خاطر  مصاحبه تفرقه‌انگيز خود در الجزيره، دستگير شد، اما اندکي بعد با اعلام عفو عمومي توسط اسد، آزاد شد. با اين وجود، الاتاسي به فعاليت‌هاي زيرزميني خود ادامه مي‌دهد تا اينکه در اواخر سال 2011، به کشور فرانسه، پايگاه امن سران گروه‌هاي تروريستي، از جمله "گروهک تروريستي منافقين" گريخته و به نماينده شورشي‌ها و دلال تسليحاتي گرو‌ه‌هاي مسلح در غرب تبديل مي‌شود. 


در همان دوران که بشار اسد قصد داشت با "اصلاحات سياسي" اوضاع سوريه را کنترل کند، خبرگزاري آمريکايي رويترز نيز، در گزارشي به اوضاع سوريه از نگاه الاتاسي پرداخت و او را به عنوان چهره‌اي شاخص در ميان مخالفان دولت معرفي مي‌کند.


همکاري آشکار سهير الاتاسي با گروه‌هاي تروريستي مسلح

الاتاسي در ماه اکتبر سال 2012، در اقدامي عجيب در مرز ترکيه به همراه افراد مسلح ارتش آزاد سوريه ديده شد که به گفته خود "اتاسي" نشانه حمايت او از شورشي‌هاي مسلح بوده است. در تصويري که از صفحه فيس‌بوک وي بدست آمده است، الاتاسي با لباس شبه‌نظاميان مسلح در کنار يکي از فرماندهان ارتش آزاد سوريه ديده مي‌شود.

 


درخواست‌هاي عاجزانه الاتاسي از کشورهاي اروپايي براي ارسال سلاح به گروه‌هاي مسلح داخل سوريه

به گزارش آتلانتيک‌واير، الاتاسي در مصاحبه‌اي آشکار از اوباما درخواست مداخله در سوريه مي‌کند و مي‌گويد: علي‌رغم موافقت مقامات آمريکايي مبني بر سقوط اسد، آن‌ها کمک زيادي به ما نمي‌کند، ما زياد شنيديم که آمريکا از ما حمايت مي‌کند، اما تا کنون چيز خاصي نديده‌ايم.

 

وب‌سايت عربستاني saudigazette، در گزارشي با اشاره به حمايت الاتاسي از گروه مسلح ارتش آزاد سوريه که تاکنون بسياري را به کشتن داده است، نوشت: اکنون دليلي وجود ندارد که سلاح‌هاي جنگي باکيفيت را از ارتش آزاد سوريه دور نگه داريم، حال، جبهه‌اي متحد و متعهد وجود دارد که از طريق آن مي‌توان ارتش و نيروهاي انقلابي را سازمان‌دهي کرد.

پشت پرده روابط سهير الاتاسي با بنيادهاي آمريکايي چيست؟

الاتاسي رابطه نزديکي با "بنياد کارنگي" آمريکا دارد، اين بنياد به اصطلاح به دنبال ايجاد صلح در جهان است. اما در حقیقت هدف اصلی کارنگي ارتباط با جریان‌های سیاسی و دست اندرکاران و زمامداران جوامع مختلف و علی‌الخصوص رژیم‌های سیاسی است که با ایالات متحده تضاد منافع دارند. به همین منظور بنیاد کارنگی، رابطه مستقیم و متمرکزی با "پنتاگون" و "سازمان سیا" دارد. وب‌سايت بنياد کارنگي بخشي را به موضوع بحران سوريه تخصيص داده است که يکي از اعضاي آن خانم سهير‌الاتاسي است.


الاتاسي، نور چشمي رهبران غرب

انگليس

سال گذشته، سهيرالاتاسي به همراه رهبران مخالفان سوريه در نشستي با "ويليام هيگ"، "وزير امور خارجه انگليس" ديدار کردند. هيگ حمايت خود از خانم الاتاسي و رهبران ائتلاف مخالفان سوريه اعلام و اين گروه را به رسميت شناخت و اذعان کرد که کمک انگليس به مخالفان دو چندان خواهد شد.


فرانسه

فرانسه تجربه بسياري در ميزباني از سران گروه‌هاي تروريستي از جمله گروهک تروريستي منافقين را داشته است. سهير الاتاسي نيز پس از فرار از سوريه به فرانسه گريخت. او بارها با مقامات ارشد فرانسوي گفتگو کرده است. الاتاسي در 24 آوريل سال 2012 با وزير امور خارجه فرانسه ديدار و از او تقاضاي کمک بيشتر به شورشيان کرد.


الاتاسي در کنار وزير امور خارجه فرانسه

به گزارش الاهرام، خانم الاتاسي همراه با ديگر سران ائتلاف مخالفان سوريه در نوامبر سال گذشته با "فرانسوا اولاند"، "رئيس جمهور فرانسه" نيز ديدار کردند.

شايان ذکر است، فرانسه اولين کشوري بود که مخالفان سوري را به رسميت شناخت.


حمايت بي‌دريغ روزنامه‌هاي رژيم صهيونيستي از سهير الاتاسي

وب‌سايت‌هاي صهيونيستي از اکنون، خانم الاتاسي را بانوي اول آينده سوريه دانسته و در مقاله‌هاي مختلفي از او تجليل کرده و او را يکي از ارکان اصلي دولت پس از اسد مي‌خوانند.

روزنامه صهيونيستي هاآرتص، در مقاله‌اي با عنوان "با بانوي اول سوريه پس از اسد آشنا شويد"، به تمجيد از فعاليت‌هاي ضد سوري اين خانم سکولار پرداخته است. اين روزنامه اذعان مي‌کند که الاتاسي دائما در راه ترکيه و واشنگتن بوده و به عنوان نماينده گروه‌هاي مسلح داخل سوريه در کشورهاي غربي فعاليت مي‌کند.


 

 

 

 

نظرات شما عزیزان:

ســعــید
ساعت22:26---19 دی 1391
سلام منم لینکت کردم ممنون که لینک کردی منو راستی من باید چکار کنم که وب منم مثل شما بر بازدید بشه میشه راهنمای کنید؟

ســعــید
ساعت21:42---19 دی 1391
سلام وب عالی داشتی خسته نباشی برادر من لینکت کردم اگه تو هم لینکم کنی ممنون میشم اگه لینک کردی منو به عنوانه روزگار تلخ....و با آدرس www.fa3ele.loxblog.comلینک کن اگه لینکم کردی خبری بهم بده مرسی

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 19 دی 1391برچسب:تروریستهای سوریه, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com