وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

بندر فجیره امارات به مدت 3 دهه، به میزان دو سوم سوخت مخازن ذخیره سازی نفت کوره خود را از ایران تامین می کرد که بالغ بر یک میلیون متریک تن نفت کوره بود، اما اکنون بیشتر این سوخت به طور مستقیم از ایران به بنادر سنگاپور ارسال می شود که در آنجا قیمت نفت کوره چهار برابر قیمت نفت کوره در بندر فجیره امارات متحده عربی است.

گروه انرژی ـ نفت کوره که یکی از فرآورده های نفت خام است سوخت اصلی نیروگاههای حرارتی و کشتی ها است.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از «اویل پرایس»، بزرگترین ایستگاه سوخت رسانی در دنیا در بندر فجیره امارات اکنون برای بقاء بایستی قیمتهای نفت کوره مورد مصرفی کشتی پهن پیکر و نفتکش های عظیم الجثه در خلیج فارس را افزایش بدهد.

بندر فجیره امارات به مدت 3 دهه، به میزان دو سوم سوخت مخازن ذخیره سازی نفت کوره خود را  از ایران تامین می کرد که بالغ بر یک میلیون متریک تن نفت کوره بود، اما اکنون بیشتر این سوخت به طور مستقیم از ایران به بنادر سنگاپور ارسال می شود که در آنجا قیمت نفت کوره چهار برابر قیمت نفت کوره در بندر فجیره امارات متحده عربی است.

یکی از برکات تحریم های نفتی ایران و افزایش فشارهای تحریمی باعث شد که ایران نفت کوره خود را بجای بندر فجیره مستقیما به بنادر کشور سنگاپور ارسال کند و به بندر فجیره میزان کمی صادرات داشته باشد که هم بتواند با قیمت بیشتری نفت کوره را در بنادر سنگاپور بفروش برساند و هم بتواند از کشتی های حمل و نقل خود برای این معاملات استفاده نماید.

بر اساس این گزارش مرغوبیت نفت کوره ایران به دلیل پایین بودن درصد گوگرد آن که کمتر از 3.5 درصد است، باعث شد که مسئولین شرکت نفت بندر فجیره که نفت کوره آنها درصد خیلی بالاتری از گوگرد را دارا است، به دنبال بدست آوردن نفت کوره با درصد کمتر گوگرد هستند که با نفت کوره با درصد بالای گوگرد خود مخلوط کرده و در اختیار کشتی های باری قرار دهند.

این اقدام مسئولین شرکت نفت بندر فجیره به آن دلیل است که طبق استانداردهای دریانوردی گوگرد نفت کوره مصرفی در کشتی ها، باید کمتر از 3.5 درصد باشد.

اکنون دلالان فجیره ای دنبال بدست آوردن نفت کوره از منابع دیگر هستند که هیچگونه توفیقی در این زمینه نیز عاید آنها نشده است و کماکان آنها به نفت کوره تولیدی ایران نیازمند هستند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 19 دی 1391برچسب:تحریمها,شیوخ مرتجع و زنباره خلیج فارس, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com