وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

همایون شجریان با تبریک زادروز استاد شهیر موسیقی کشور، به کنایه نوشت: «هنر به دستِ تو زد بوسه، قدر خود بشناس!» و لینک به مطلبی داده که استاد لطفی در انتقاد به محمدرضا شجریان با یکی از نشریات به گفت و گو پرداخته بود.

"صراط" – فرزند شجریان زادروز تولد استاد محمدرضا لطفی از منتقدان راه و رسم پدرش در فتنه 88، را به وی تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری صراط، همایون شجریان در صفحه فیس بوک خود با تبریک زادروز استاد شهیر موسیقی کشور، به کنایه نوشت: «هنر به دستِ تو زد بوسه، قدر خود بشناس!» و لینک به مطلبی داده که استاد لطفی در انتقاد به محمدرضا شجریان با یکی از نشریات به گفت و گو پرداخته بود.

بر پایه این گزارش، استاد محمدرضا لطفی در آذرماه سال 1390 در گفت و گو با یک نشریه اصلاح طلب انتقادات تندی را متوجه شجریان کرد و با طرح سوالی که اعتراض شجریان از چه بابت است، گفت: «اولين كنسرت‌هاي اين مملكت را در شهرستان‌ها شخص شجريان برگزار كرده است. خود آقاي خاتمي در زمان وزارت‌شان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در كنسرت اصفهان شجريان حضور داشتند. امروز من شخصاً نمي‌فهمم شجريان به عنوان يك موزيسين موفق كه اين همه كنسرت داده و كار توليد كرده و آثارش در راديو و تلويزيون پخش شده و بيش از 300 كنسرت خارج از كشور داشته، چرا اكنون اعتراض مي‌كند؟‌ من اين را نمي‌فهمم. يك وقت شما را براي ساليان دراز محروم كرده‌اند و با كلي بدبختي يك كنسرت برگزار مي‌كنيد و هزارگونه مشكل داريد و اعتراض مي‌كنيد؛ اگر چنين شخصي بخواهد بر روي اين مسائل صحبت كند قابل فهم است.»

لطفی با تشکیک در فعالیت های اعتراضی محمدرضا شجریان گفته بود: «شجريان از سال 57 و بعد از انقلاب تا امروز بالاترين حجم توليد و بيشترين و موفق‌ترين كنسرت‌ها را داشته است. اگر شجريان قبل از انقلاب يك دهم موسيقي توليد كرده بود، بعد از انقلاب صد در صد توليد داشته است. شخص آقاي شجريان اگرچه مانند بسياري از موسيقي‌دان‌ها دچار مشكلاتي بوده ولي هيچ‌وقت برنامه‌هايش قطع نشده، آثارش منتشر شده، كنسرت‌هايش برگزار شده و هميشه مجوز گرفته است.»

وي ادامه داده بود: «به نظر من وقتي پهلوان شديد، مسئوليت شما مسئوليت يك گروه نيست؛ بلكه مسئوليت همه ملت را برعهده داريد. در واقع سخن شما مي‌بايست بازتاب سخن همه ملت ايران باشد. من خودم اين مشكلات را بعد از انقلاب داشته‌ام و بدون اينكه حتي خبر داشته باشم از اسمم كلي سوءاستفاده شده است. به نظرم چنين حركت‌هايي بيشتر سياسي محسوب مي‌شود تا فرهنگي هنري، و اين نظر شخصي من است.»

لطفی همچنین گفته بود: «بي‌بي‌سي، صداي آمريكا، راديو بين‌المللي فرانسه و يا ساير رسانه‌هاي آن‌طرفي در 10 سال اخير مواضع اپوزيسيون به ايران دارند و گاهي اوقات نيز كار را به براندازي حكومت نيز مي‌كشانند. اين را ما امروز به طور رسمي مي‌دانيم و آخرين صحبت‌هاي وزير امور خارجه انگلستان همه مويد اين رويكرد آن‌ها است. طبيعي است وقتي امروز رسانه‌هاي آن‌طرفي اين امكان را به يك هنرمند مي‌دهند تا بيايد در بي‌بي‌سي صحبت كند، حتماً بايد در درجه اول اپوزيسيون يا نيمچه اپوزيسيون باشد.»

این انتقادات در اوج فعالیت های سیاسی استاد شجریان واکنش های زیادی را از سوی طرفداران شجریان به استاد لطفی داشت و حتی به تخریب شخصیت او پرداختند و این انتقادات لطفی را سیاسی جلوه دادند.

محمدرضا شجریان دو قطعه موسیقی در حمایت از جریان موسوم به سبز اجرا و منتشر کرد تا حمایت از جریان فتنه را علنی کند. این فعالیت های سیاسی نارضایتی زیادی را در میان اهالی هنر و فرهنگ ایجاد کرد.

اینک اما تبریک زادروز تولد استاد لطفی توسط فرزند محمدرضا شجریان در نوع خود جالب توجه به نظر می رسد .

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 21 دی 1391برچسب:هنرمندان ضد دین,شجریان, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com