وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

کاخ و دارایی‌های او که از اسباب بازی‌های گران قیمت گرفته تا جدیدترین و گران‌ترین ماشین‌های دنیا امروز تبدیل به موزه و فروشگاهی شده تا مردم ببینند که ...
دیکتاتور ماندنی نیست با هر رنگ و لباس و نژادی که باشد. دیکتاتور چه اسماء مقدس اهل بیت عصمت و طهارت را برخود برگزیند و چه نام های فرنگی بر خود بنهد، رفتنی است. قلدر مسلکانی که دین را بازیچه دنیایشان کرده اند چه به نام "رضا خان" مشهور باشند چه " محمدرضا شاه" و چه "بن علی"، همه را مردم در نهایت تحمل نخواهند کرد.تصاویری که در پایان این گزارش می‌بینید مربوط به زندگی مجلل بن علی دیکتاتور سابق تونس است که در موج بیداری اسلامی از کاخ رویایی که برای خود ساخته بود بیرون انداخته شد و به نا کجا آباد تاریخ پیوست.

به گزارش سرویس بین الملل بی باک، بن علی دیکتاتور پیشین تونس است. او از ۷ نوامبر ۱۹۸۷ (میلادی) تا ۱۴ ژانویه ۲۰۱۱ (میلادی) میلادی و به مدت ۲۳ سال قدرت را در تونس در دست داشت. او از افسران تونسی و رئیس سازمان امنیت تونس بود که در پی یک دوره کوتاه نخست‌وزیری و با کودتایی بدون خونریزی ریاست‌جمهوری را از حبیب بورقیبه در دست گرفت.

بن علی در تاریخ ۱۴ ژانویه ۲۰۱۱ میلادی (۲۴ دی ۱۳۸۹ خورشیدی) و در پی اعتراضات گسترده مردم تونس از قدرت کنار رفت و جای خود را به محمد الغنوشی، نخست‌وزیر سپرد. وی سپس به همراه خانواده‌اش به عربستان سعودی گریخت.

در تاریخ ۲۶ ژانویه ۲۰۱۱ میلادی، دولت جدید تونس، حکم بازداشت بین‌المللی زین‌العابدین بن علی و برخی از اعضای خانواده‌اش از جمله همسرش، لیلا ترابلسی را صادر کرد.

جوان سبزی فروش جرقه برکناری بن علی از قدرت

برکناری بن علی از قدرت از روزی آغاز شد که جوان سبزی فروشی به نام محمد بوعزیزی که جوان فقیر اما تحصیل کرده بود در اعتراض به مصادره چرخ دستی‌اش از سوی ماموران دولتی خودسوزی کرد. این خودسوزی خشم مردم تونس را بر انگیخت. در تاریخ ۱۴ ژانویه ۲۰۱۱ میلادی، (۲۴ دی ۱۳۸۹ خورشیدی) و در پی ناآرامی‌ها و اعتراضات گسترده مردم تونس و کشته‌شدن ده‌ها نفر از معترضان در حمله نیروهای امنیتی به تظاهرکنندگان ضددولتی، زین‌العابدین بن علی ابتدا دولت و مجلس را منحل کرد و سپس از قدرت کنار رفت و جای خود را موقتا به محمد الغنوشی، نخست‌وزیر سپرد. وی به همراه خانواده‌اش به عربستان سعودی گریخت.

تظاهرات گسترده اجتماعی در تونس، ابتدا به خاطر اعتراض به بی‌کاری گسترده، فساد دولتی و افزایش قیمت مواد خوراکی برپا شد و در نهایت حکومت زین‌العابدین بن علی را هدف گرفت.

اموال و دارایی‌ها

دارایی‌های خانواده بن علی تا ۵ میلیارد دلار برآورد شده‌است. زین‌العابدین بن علی متهم است که در بانک‌های سوئیس چندین حساب بانکی مخفی داشته‌است. مقام‌های سوئیسی پس از فرار وی به عربستان سعودی، گفته‌اند که کلیه حساب‌های او مسدود شده‌است.

از دیگر دارایی‌های خانواده بن علی، به یک ویلای مجلل در شهر وست‌مونت در کانادا، یک ویلای مسکونی در خیابان مجلل رو دان ران در ژنو، یک آپارتمان به ارزش ۳۷ میلیون یورو در خیابان فابورگ سنت اونوره در پاریس، یک آپارتمان در مجاورت پیست اسکی کورشول در رشته‌کوه‌های آلپ و یک ویلا در منطقه اشرافی فرنچ ریویرا در جنوب شرقی فرانسه اشاره شده‌است.

هم‌چنین ادعا شده‌است که زین‌ العابدین بن علی «یک جت فالکون ۹۰۰۰ در فرودگاه بین‌المللی ژنو» دارد.

ادعای روزنامه لوموند

لوموند گزارش کرده که لیلا طرابلسی - بن‌علی همسر زین‌العابدین بن علی، کمی قبل از ترک تونس به بانک مرکزی تونس مراجعه کرده و یک و نیم تن طلا را که معادل ۴۵ میلیون یورو است را برداشته‌است.



حکم بازداشت بین‌ المللی


در تاریخ ۲۶ ژانویه ۲۰۱۱ میلادی، دولت جدید تونس، حکم بازداشت بین‌المللی زین‌العابدین بن علی و برخی از اعضای خانواده‌اش از جمله همسرش، لیلا طرابلسی را در ارتباط با معاملات ملکی غیر قانونی و انتقال دارایی مردم تونس به خارج از کشور، صادر کرد.

در تاریخ ۲۱ فوریه ۲۰۱۱ میلادی، دولت موقت تونس در درخواستی رسمی، از دولت عربستان سعودی خواست تا زین‌العابدین بن علی را به خاطر «سرکوب مردم معترض» به آن کشور، جهت محاکمه تحویل دهد.

حبس ابد

دادگاه نظامی تونس در ۱۹ ژوئیه ۲۰۱۲ بن علی را به طور غیابی به جرم دستور کشتار ۴۳ تظاهر کننده در جریان انقلاب تونس به حبس ابد محکوم کرد.

فارس در این زمینه می نویسد: بیداری اسلامی خوره‌ای شد به برخی سران فاسد کشورهای عربی تا مجبور شوند از ترس محاکمه در برابر مردم قصر و مایملک خود را رها کنند و به نا کجای تاریخ بپیوندند.
 
تصاویری که در زیر می‌بینید مربوط به زندگی مجلل بن علی دیکتاتور سابق تونس است که در موج بیداری اسلامی از کاخ رویایی که برای خود ساخته بود بیرون انداخته شد و به نا کجا آباد تاریخ پیوست.

کاخ و دارایی‌های او که از اسباب بازی‌های گران قیمت گرفته تا جدیدترین و گران‌ترین ماشین‌های دنیا امروز تبدیل به موزه و فروشگاهی شده تا مردم ببینند که دیکتاتورها با  تمام جلال و شکوهشان جایی برای ماندن نخواهند داشت.






























نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 22 دی 1391برچسب:دیکتاتور مزدوران آمریکاو وهابیت,نوکری اجانب, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com