وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

  نهادهایی چون «تحریک حسینیه پاکستان»، «شورای اتحاد شیعه» و «جعفریه الائنس» نیز با برپایی تظاهرات‌های گسترده در شهرهای مختلف خواهان اقدام جدی دولت برای جلوگیری از قتل‌عام مردم بی‌گناه شدند.

همچنین علمای بزرگ از جمله «علامه جعفر سبحانی»، «مولانا منظور حسین»، «علامه ناظر عباس تقوی»، «مولانا اکبر»، «علامه عباس کمیلی» در پیام‌های جداگانه‌ای کشته شدن مردم بی‌گناه در انفجار‌های کویته را محکوم کردند.

این علما دادگاه و دولت را مسئول مجازات عاملان این جنایت دانسته و خواهان اقدامات عملی در این زمینه شدند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد تعداد زیادی از اعضای حزب «شورای اتحاد سنی» و سایر سنی‌های«برلوی» نیز شیعیان را در برپایی تظا‌هرات‌ها برای برقراری امنیت در کشور همراهی می‌کنند.

در این اعتراضات که از روز جمعه آغاز شده است، مردم با برپایی تظاهرات و تحصن در شهرهای بزرگ از جمله کویته، کراچی، حیدر‌آباد، راولپندی، اسلام‌آباد و سایر مناطق خواهان مجازات عاملان جنایت علیه شیعیان شدند.

خانواده‌های 80 نفر از قربانیان انفجار‌های کویته، روز جمعه و شنبه با وجود سرمای شدید و بارندگی تحصن خود را ادامه داده و از دفن کردن اجساد عزیزانشان به مدت 3 روز خودداری کردند.

گریه‌وزاری زنان،کودکان و سالمندان که عکس عزیزان از دست رفته خود را در دست دارند صحنه‌های رقت‌باری را پدید آورده است که دل هر انسانی را به درد می‌آورد.

معترضان اعلام کردند تا زمانی که برقراری امنیت کویته به ارتش واگذار نشود به اعتراض خود ادامه می‌دهند.

آنان همچنین اعلام کردند که امروز نیز به تحصن خود ادامه خواهند داد.

در همین حال، «خورشید شاه» وزیر دولت ایالتی و «ذوالفقار مگسی» فرماندار ایالت بلوچستان سعی کردند با برپاکنندگان این تظاهرات مذاکره کنند اما این مذاکرات‌ها بی‌نتیجه بود.

این در حالی است که اعتصاب غذای تعداد زیادی از هزاره‌ها که به سرپرستی «عبد الخالق هزاره» یکی از رهبران «حزب هزاره دموکراتیک» در کمپ‌هایی که توسط اعضای این حزب برپا شده جای گرفته‌اند اوضاع را وخیم‌تر کرده است.

نخست وزیر و رئیس جمهور پاکستان در پیام‌های جداگانه با ابراز تسلیت به قربانیان انفجار‌های کویته سعی کردند مردم را به آرامش و پایان دادن به اعتصاب دعوت کنند اما سخنان آنان تأثیری بر روند اعتراض‌ها نداشته است.

«الطاف حسین» رهبر حزب «جنبش متحد قومی» بزرگ‌ترین حزب پاکستان در شهر کراچی نیز در تماس تلفنی با نخست‌وزیر و وزیر کشور پاکستان، ضمن محکوم کردن این حادثه، خواستار توجه فوری دولت به خواسته مشروع تظاهرات‌کنندگان و اتخاذ تدابیری برای دفن اجساد قربانیان شد.

برخی گزارشات حاکی از آن است که با گسترش موج اعتراضات، دولت فدرال در حال بررسی موضوع اعزام ارتش به شهر کویته است.

همچنین گفته می‌شود که «اسلم رئیسانی» سروزیر ایالت بلوچستان که هم اکنون در لندن به‌سر می‌برد به خاطر ناکارآمدی در تأمین امنیت این منطقه از کار برکنار می‌شود.

اگرچه شیعیان پاکستان سال‌ها است که هدف حملات گروه‌های تروریستی چون «لشکر جهنگوی» قرار دارند و بارها در این باره به دولت و ارتش پاکستان اعتراض کرده‌اند اما مقامات پاکستانی تاکنون اقدام جدی برای مقابله با این کشتارها انجام نداده‌اند.

این در حالی است که انفجارهای روز پنج‌شنبه یکی از خونبارترین کشتارهای فرقه‌ای در این کشور بوده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 24 دی 1391برچسب:شیعیان مظلوم,وهابیت جنایتکار, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com